دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بانک تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها سهمیه سوخت کدام خودرو‌ها قطع می‌شود؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) صادرات به روسیه با ریال آف‌شور | رفع تعهد ارزی صادرکنندگان چگونه انجام می‌شود؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام عملیات پیشگیرانه باید در اولویت باشد اردی‌جهنم بورس| چرا شاخص بورس در اردیبهشت نزولی شد؟ سود بانکی در بازار سیاه وام‌ها چقدر است؟
سرخط خبرها

قیمت خودرو به ریزش بورس واکنش نشان داد + جدیدترین قیمت خودرو‌ها

  • کد خبر: ۳۹۲۴۲
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
قیمت خودرو به ریزش بورس واکنش نشان داد + جدیدترین قیمت خودرو‌ها
مقاومت فروشندگان در بازار خودرو شکست و قیمت محصولات پرتیراژ در این بازار هم کاهشی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار خودرو در روز‌های ابتدایی هفته جاری به نسبت آخرین روز کاری هفته پیش با کاهش قیمت محصولات پرتیراژ همراه بود.هم قیمت شدن تیبای صندوقدار با پراید ۱۱۱ و افت ۳ میلیون تومانی سمند LX از نکات قابل توجه در بازار بودند.

 

البته با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت‌های اعلام شده توسط رسانه‌ها به این دلیل که از سوی چند مرجع مختلف استعلام می‌شود با هم اختلافاتی دارد؛ بنابراین برای هر خودرو باید بین یک تا دو میلیون تومان دامنه قیمتی در نظر گرفت.

 

کاهش قیمت خودرو با ریزش ارز

به دنبال ریزش نرخ ارز و به دنبال آن کاهش قیمت طلا و سکه در هفته گذشته این گمانه در ذهن خریداران بوجود آمد که قیمت‌ها در بازار خودرو نیز روند کاهشی به خود بگیرد.

 

استدلال خریداران این بود که با توجه به تاثیرپذیری قیمت خودرو از نرخ ارز و کاهشی شدن این نرخ، قیمت خودرو نیز باید در سرازیری قرار بگیرد. قیمت خودرو ابتدا چندان از نوسانات نرخ ارز تبعیت نکرد، اما سرانجام مقاومت فروشندگان شکست و امروز قیمت محصولات پرتیراژ کاهش یافت.

 

کوچ دسته جمعی خانواده ۲۰۶ به قیمت‌های پایین

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در هفته گذشته با قیمت ۱۶۸ میلیون تومان به کار خود در بازار پایان داده بود در دومین روز کاری هفته جاری افت دو میلیون تومانی را تجربه کرد. این خودرو طی روز گذشته با قیمت ۱۶۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

 

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز افت قیمت را روز گذشته به نسبت آخرین روز کاری هفته گذشته در کارنامه خود ثبت کرد. اما این مدل پر طرفدار ۲۰۶ با سرعتی کمتر از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در جاده کاهش قیمت راند. تیپ ۵ یک میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد. پنجشنبه گذشته فروشندگان برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمت ۲۰۲ میلیون تومان را در نظر گرفته بودند. این قیمت در اولین روز کاری هفته جاری نیز روی تابلوی نمایشگاه‌ها قرار گرفت، اما امروز این خودرو با قیمت ۲۰۱ میلیون تومان معامله شد.

 

اعلام قیمت ۱۹۶ میلیون تومان برای مدل صندوق دار پژو ۲۰۶ در دومین روز کاری هفته جاری به آن معنا بود که قیمت این خودرو نیز از تیپ ۲ آن تبعیت کرده است. خریداران برای خرید این خودرو در پنجشنبه گذشته باید مبلغ ۱۹۸ میلیون تومان را به فروشندگان پرداخت می‌کردند.

 

افت قیمت سمند سورن

خودروی سمند با سه مدل در بازار حضور دارد. سمند LX ساده جز دسته خودرو‌هایی بود که امروز به نسبت آخرین روز کاری هفته گذشته تغییر قیمت داشت. این خودرو هفته گذشته را با قیمت ۱۴۶ میلیون تومان به پایان رساند. اما در دومین روز کاری هفته جاری سه میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد. فروشندگان امروز در قبال دریافت ۱۴۳ میلیون تومان هم حاضر بودند خودروی خود را در اختیار خریداران قرار دهد.

 

سمند LX با موتور EF۷ نیز همانند سمند LX ساده روز یکشنبه افت قیمت را به خود دید. این خودرو نیز افت سه میلیون تومانی را در داد و ستد‌های امروز تجربه کرد و با قیمت ۱۵۹ میلیون تومان در بازار موجود بود. در حالیکه ۵ شنبه گذشته این خودرو با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان قابل خریداری بود.

 

البته قیمت یاد شده برای مدل ۹۸ صفر این خودرو است و چنانچه خریداران بخواهند مدل ۹۹ این خودرو را در اختیار بگیرند باید ۱۷۱ میلیون تومان پرداخت کنند. مدل ۹۹ سمند LX با موتور EF۷ بر خلاف مدل ۹۸ افت ۲ میلیون تومانی را تجربه کرد.

 

سمند سورن که طی هفته گذشته در جاده ثبات قیمت حرکت کرده بود. امروز یک میلیون تومان از قیمت خود را به نسبت آخرین روز کاری هفته گذشته از دست داد. سمند سورن هفته گذشته با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان در دسترس متقاضیان بود.

 

پژو پارس با موتور TU۵ نیز همانند سمند سورن در بازه زمانی یاد شده افت قیمت یک میلیون تومانی داشت. این خودرو امروز با قیمت ۲۰۹ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار داشت.

 

خانواده تیبا هم عقب کشید

خانواده تیبا از دو محصول تیبا صندوقدار و تیبا ۲ تشکیل شده است. هر دو عضو این خانواده در روزیکشنبه به نسبت پنجشنبه گذشته افت قیمت را تجربه کردند.

تیبا صندوقدار با قیمت ۹۴ میلیون تومان در هفته گذشته به کار خود پایان داد. این خودرو در دومین روز هفته جاری دو میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد. در حال حاضر فروشندگان قیمت ۹۲ میلیون تومان را بر فروش آن در نظر گرفته اند.

 

تیبا ۲ نیز در همان مسیر تیبا صندوقدار حرکت کرد و در بازه زمانی یاد شده دو میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد. این خودرو در معاملات روز یکشنبه بازار با قیمت ۱۰۶ میلیون تومان حضور داشت.

 

ساینا نیز همانند خانواده تیبا در دومین روز کاری بازار هفته جاری به نسبت آخرین روز کاری هفته گذشته افت دو میلیون تومانی قیمت داشت. این خودرو با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان در بازار موجود است.

 

پراید ۱۱۱ نیز امروز یک میلیون تومان کاهش قیمت را به خود دید. این خودرو با قیمت ۹۳ میلیون تومان در بازار ۵ شنبه موجود بود.

 

دلیل کاهش قیمت خودرو

با کم نوسانی در بازار ارز و ریزش بورس انتظارات در بازار خودرو نیز تعدیل شد فروشندگان احتمالا قبول کرده اند همزمان با کاهشی شدن سایر بازار‌ها در فروش خودرو کمی انعطاف نشان دهند. این همگرایی نشان می‌دهد بازار‌ها فعلا ترجیح می‌دهند کمی استراحت کنند تا ببیند بعد چه می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->