پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعد و برق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک مشکل تک‌جنسیتی سالمندی پیش روی کشور است بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد افتتاح شد + فیلم آیا برای سالمندی جمعیت آماده‌ایم؟ | جمعیت سالمندان جهان تا ۲۵ سال دیگر دو برابر می‌شود حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان‌رضوی دچار حادثه شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید ۲ دارو بر پایه گیاه زعفران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هوس خوردن برخی غذا‌ها نشان‌دهنده برخی کمبودها در بدن شماست ۵ دلیل که چرا آب گوجه‌فرنگی برای سلامتی شما مفید است ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) حریق بزرگ انبار چوب در جاده کلات مشهد اطفا شد + عکس حقوق همه بازنشستگان امروز پرداخت می‌شود، بازنشستگان تامین‌اجتماعی نگران نباشند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه حرف‌هایی موجب سرد شدن رابطه زوجین می‌شود؟ خانواده و جوانی جمعیت درچشم‌انداز بیست‌ساله مشهد گذر از بحران بدون بحران | جزئیات عملیات مهار سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شیادی ۳۵۰ میلیونی با کالای کمیاب و تحریمی

  • کد خبر: ۳۹۶۰۱
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
شیادی ۳۵۰ میلیونی با کالای کمیاب و تحریمی
کارشناسان پلیس فتا سردسته یک باند شیادی را در مشهد دستگیر کردند
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ مأموران در عملیاتی غافل‌گیرانه وارد مخفیگاه موقت سردسته یک باند تبهکاری در مشهد شدند. متهم سی‌وهشت ساله که خاطرش از سیاه‌بازی‌هایش جمع بود، همچون گربه‌ای که در مخمصه افتاده باشد، به قصد فرار خودش را به آب و آتش می‌زد و تمام شگردهایش را رو می‌کرد، از تهدید مأموران با سلاح گرم و سرد گرفته تا فرار به سمت دررو‌هایی که برای همین روز‌ها تعبیه شده بود، اما هیچ‌کدام از شگردهایش نتوانست حتی ثانیه‌ای دستگیری‌اش را به عقب بیندازد. وقتی متهم را از جلوی چشم اهالی محل عبور می‌دادند، از همه متعجب‌تر صاحب همان مخفیگاه بود که خانه‌اش را در ازای مبلغی بیشتر از عرف بازار به مدت ۲۰ روز به این فرد اجاره داده بود و حالا جرئت دم زدن نداشت.

ماجرای شناسایی و انهدام باند تبهکاران خطرناک در مشهد با شکایت یک مرد در اصفهان آغاز شد. مرد اصفهانی به دنبال یک وسیله خاص که جزو ادوات کشاورزی بود، همه جا را زیر و رو کرد، اما فروشندگان اعلام کردند که به دلیل تحریم این کالا وارد کشور نمی‌شود و تولید داخلی هم ندارد. تنها راه پیش رویش مراجعه به سمساری‌ها و فروشندگان ادوات کشاورزی مستعمل بود. اما باز هم نتیجه‌ای برایش نداشت.


مشاهده یک آگهی فریبنده

مرد جوان در حال گشت‌و‌گذار در فضای مجازی، متوجه یک آگهی در سایت دیوار شد که یک مشهدی قصد فروش کالای مدنظر او را داشت. قیمتی هم که اعلام شده بود از قیمت بازار کمتر بود. او بلافاصله با شماره اعلام شده تماس گرفت و دیگر جزئیات را گرفت. فرد آن سوی خط به او اطمینان داد که کالا سالم است و علت فروش هم بی‌استفاده بودن کالا برای او بوده است.

مرد اصفهانی چندین بار دیگر با فروشنده مشهدی تماس گرفت و درنهایت روی رقم ۳۵۰ میلیون تومان به توافق رسیدند. از اینجا به بعد فروشنده اعلام کرد که دو مشتری دیگر هم با او تماس گرفته‌اند و خواهان این وسیله هستند. خریدار اصفهانی که مدت‌ها در پی این وسیله بود و نمی‌خواست این فرصت را از دست بدهد با وجود تردیدی که وجودش را گرفته بود و نگران کلاهبرداری در فضای مجازی بود، در نهایت به تردیدهایش فائق آمد و مبلغ را به حساب فروشنده واریز کرد.
با گذشت چند روز از ماجرا او فهمید که فریب مرد مشهدی را خورده و اسیر وعده‌های پوچ یک کلاهبردار شده است. با شکایت او در دستگاه قضا و معرفی به پلیس فتای استان اصفهان، رسیدگی به پرونده برعهده پلیس فتای خراسان‌رضوی قرار گرفت.


ورود پلیس فتای استان به ماجرا

حضور فروشنده کلاهبردار در مشهد، رسیدگی به پرونده را به پلیس فتای خراسان‌رضوی رساند. بررسی دقیق پرونده موجب شد تا تحقیقاتی همه جانبه در این زمینه آغاز شود. بررسی‌ها نشان داد که مأموران با یک شیاد حرفه‌ای روبه‌رو هستند که با شناسایی مخفیگاه‌هایش پیش از ورود مأموران آنجا را تخلیه می‌کند. مأموران متوجه شدند که این فرد در ازای مبالغی گزاف این خانه‌ها را به مدت ۲۰ روز تا یک ماه اجاره می‌کند.
ظن پلیس بر این بود که این فرد به تنهایی کارهایش را پیش نمی‌برد و احتمالا همدست‌هایی هم دارد که با تشکیل یک باند، اقدامات مجرمانه‌شان را انجام می‌دهند.


ردزنی متهم در مخفیگاه موقت

شناسایی چندین پاتوق خالی از سوی کارشناسان پلیس فتا که مشخص شد متهم در آنجا ساکن بوده، منجر به چهره‌زنی و شناسایی این فرد شد. متهمی سی‌وهشت ساله که کارنامه سیاهی هم داشت و استعلام‌های صورت گرفته از بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای نشان داد که این فرد تا به حال چند بار با اتهام‌های مختلفی همچون حمل موادمخدر، سرقت، کلاهبرداری و. دستگیر شده و با وجود احکام حبسی که به او تعلق گرفته است، پس از بیرون آمدن باز به همان راه همیشگی‌اش رفته است.

ادامه پیگیری پرونده با شناسایی هویت متهم، مأموران را به سرنخ‌هایی از پاتوق جدید متهم و همدستان احتمالی‌اش رساند. آن‌ها با شناسایی این پاتوق و هماهنگی‌های قضایی، در عملیاتی غافل‌گیرانه به این مکان حمله و متهم را که با لباس راحتی در حال استراحت در آنجا بود دستگیر کردند. در بازرسی از این مکان مقادیری موادمخدر، تعدادی سلاح گرم و سرد نیز کشف شد.


اعتراف سردسته باند تبهکاری

بازجویی از این فرد نشان داد که او سردسته یک باند حرفه‌ای است که برای رسیدن به پول تن به هر اقدام کثیفی می‌دهند. او ۳ همدست دیگرش را هم به پلیس معرفی کرد.
به گفته رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی، متهم در بازجویی‌های تخصصی اعتراف کرد که با نیازسنجی در بازار و شناسایی کالا‌های کمیاب و نایاب، تصاویری از این کالا‌ها تهیه و با مشخصات دروغین در فضای مجازی و سایت دیوار آگهی‌های جعلی را بارگذاری می‌کرده‌اند. سپس با پیدا کردن مشتری این افراد را ترغیب به واریز وجه می‌کرده‌اند و بعد هم با حذف آگهی دیگر به تماس‌های فریب‌خوردگان پاسخ نمی‌داده‌اند.


کشف چند کلاهبرداری دیگر

سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به شناسایی چندین فقره کلاهبرداری دیگر با همین شگرد، اعلام کرد که بررسی‌های تخصصی در این پرونده آغاز شده و همچنین شناسایی دیگر متهمان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
او با بیان اینکه متهم اصلی راهی زندان شده است، به شهروندان هشدار داد که از هرگونه پرداختی در قالب بیعانه، ودیعه، پیش‌پرداخت و... در فضای مجازی پرهیز کنند و تا کالا را از نزدیک ندیده‌اند، به هیچ عنوان به آگهی و صحبت‌های فریبنده آگهی‌دهندگان اهمیت ندهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->