بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

پرورش مرغ بومی، کسب‌وکاری با حداقل امکانات و سرمایه

  • کد خبر: ۳۹۸۱۹
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
پرورش مرغ بومی، کسب‌وکاری با حداقل امکانات و سرمایه
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: پرورش مرغ بومی برخلاف طیور صنعتی از بازده اقتصادی زیادی برخوردار است.
طنین همتی | شهرآرانیوز، امید طهماسبی زاده در ادامه اظهار کرد: اکنون سه مرکز مجوز دار که شامل دو مرکز مرغ مادر با ۳۹ هزار قطعه و یک مرکز پرورش با ۱۲ هزار قطعه در شهرستان مشهد در حال فعالیت است. با توجه به وجود ۹۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ بومی در شهرستان مشهد تعداد ۱۱ میلیون عدد تخم مرغ با وزن تولیدی ۴۷۰ تن در طول سال تولید است.

وی ادامه داد: پرورش مرغ بومی یکی از گزینه‌های مطلوب در این عرصه است. مرغ بومی یا همان مرغ‌های محلی ایران، نوعی نژاد بسیار مقاوم به شمار می‌آیند. آن‌ها در مقابل بیماری ها، گرما و سرما تحمل بالایی دارند و این مزیت باعث می‌شود که ایجاد یک واحد تولیدی مرغ بومی برای تولید کنندگان سوددهی داشته باشد.
 

پرورش مرغ بومی نیاز به تجهیزات ندارد!

به گفته وی هرچند در پرورش مرغ بومی یا همان مرغ محلی از تجهیزات مدرن استفاده شود، سود بیشتری نصیب پرورش دهنده می‌شود. اما با خلاقیت می‌توان تجهیزات پرورش شامل:آبخوری، دان خوری، لانه تخم گذاری و… را با وسایل ساده ساخت.
 

با هیچ تجهیزاتی می‌توان به پرورش مرغ بومی پرداخت

امید طهماسبی زاده مزایای پرورش مرغ بومی را برشمرد و اضافه کرد: مرغ بومی در مقایسه با طیور صنعتی مقاوم‌تر است، پرورش مرغ محلی نسبت به مرغ صنعتی تلفات کمتری دارد، مرغ بومی نسبت به بیماری‌ها و گرما و سرما مقاوت بیشتری دارد؛ و این امر باعث سود دهی بیشتر می‌شود.

وی افزود: تولید محصولات ارگانیک از آن‌ها به دلیل عدم استفاده از دارو‌ها و مکمل‌های مرسوم در مرغ‌های صنعتی، بازار پسند‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: پرورش مرغ بومی یکی از کسب‌وکار‌هایی کوچکی است که معمولاً به‌صورت خانگی در روستا‌ها انجام می‌شود و در جهت خودکفایی خانواده‌ها ازلحاظ تأمین گوشت و تخم‌مرغ و همین‌طور به‌عنوان شغل دوم و در صورت استمرار و توسعه، به‌عنوان شغل اولیه اقتصاد خانواده‌های روستایی کمک می‌کند.
 

 در هر خانه روستایی یک مرغداری

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی،  درتوجیه اقتصادی طرح پرورش مرغ محلی یا بومی تاکید کرد:  قتی در یک روستا مردم شروع به پرورش مرغ محلی در خانه می‌کنند و بهترین نژاد مرغ بومی را برای پرورش انتخاب می‌کنند. نیاز خود را از وابستگی به تخم‌مرغ و گوشت مرغ را در درج اول قطع می‌کنند، بعد از مدتی که جوجه درآوری اتفاق افتاد، مردم مازاد بر نیاز پیدا می‌کنند

وی ادامه داد: بنابراین زمینه فروش را برای افرادی که پرورش مرغ بومی را ندارند، فراهم می‌کند؛ و همین باعث می‌ شود افراد دیگر هم تشویق به پرورش شوند و نتیجه آن فراگیر شدن در کل روستا است. (مثال عینی شعار هر خانه یک مرغداری).
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->