عنایتی: باشگاه تصمیم می‌گیرد هفته آخر با استقلال کجا بازی کنیم باشگاه استقلال: با هیچ بازیکنی تمدید نکردیم نکونام: باید هوشیار باشیم پخش زنده بازی الریاض و النصر در لیگ حرفه‌ای عربستان (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بوکسور‌های ایران یک قدم تا المپیک تاریخ و ساعت بازی تراکتور و پیکان در هفته بیست و هشتم | مطهری به دنبال جبران مافات در لیگ برتر پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز می‌شود تاریخ و ساعت بازی سپاهان و هوادار در هفته بیست و هشتم | مواریس به دنبال حفظ جایگاه سوم ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر طارمی رسما در میلان + عکس صحبت‌های اوسمار پیش از دیدار با استقلال خوزستان | بعد از پایان فصل درباره تمدید قرارداد صحبت می‌کنم اوسمار در پرسپولیس ماندنی است باشگاه‌های ورزشی مشهد به‌احترام شهادت رئیس‌جمهور، مشکی‌پوش شدند تراکتور تا پایان فصل مشکی‌پوش شد سقوط والیبال ایران در رنکینگ جهانی برنامه‌های الهلال برای جذب لیائو رقم سقف قرارداد پرسپولیس مشخص شد هانسی فلیک اصلی‌ترین گزینه جانشینی ژاوی استقلال در لیست بعدی چند ملی‌پوش دارد؟ گوهری خیال بازگشت ندارد
سرخط خبرها

دختران مس با قهرمانی در لیگ برتر فوتسال بانوان جاپای پسران مس گذاشتند!

  • کد خبر: ۳۹۹۲۷
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
دختران مس با قهرمانی در لیگ برتر فوتسال بانوان جاپای پسران مس گذاشتند!
قهرمانی تیم دختران مس کرمان در فوتسال بعد از قهرمانی تیم مردان مس در لیگ دسته اول فوتبال
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پانزدهمین لیگ برتر فوتسال که ۲۵مردادماه سال گذشته آغاز شد، سرانجام بعد از یک فصل طولانی و ۳۶۹روزه در رفسنجان با قهرمانی تیم مس به پایان رسید تا این تیم هم مثل تیم فوتبال مردان رفسنجان که فاتح لیگ دسته اول کشور شد مجموعه صنعتی مس استان کرمان را به یک قهرمانی دیگربرساند. روز پنجشنبه در سالنی که خالی از تماشاچی بود و تنها تعداد محدودی با ماسک روی سکو‌ها دیده می‌شدند، مهم‌ترین دیدار ورزشی بانوان رقم خورد؛ رقابت ۲ فینالیست از استان‌های تهران و کرمان تا تکلیف قهرمان این فصل عجیب مشخص شود.
 
شاگردان عاطفه رضایی در تیم رفسنجان در دیدار رفت و در تهران مقابل حریف خود توانسته بودند به برتری دوگله برسند و بازی دوم را با آرامش بیشتری شروع کردند. سایپا که فرصت خوبی برای حمله دیده بود، با اشتباهات فردی بازیکنانش در دقیقه ۱۱ یک گل دریافت کرد. گل دوم مس دقیقه‌۱۴ به ثمر رسید. از همان ابتدای نیمه دوم، اردلان تیمش را با سیستم پاورپلی به میدان فرستاد تا شاید بتواند جبران‌مافات کند؛ اما ایستادگی مسی‌ها ادامه داشت. در‌حالی‌که کمتر از ۱۰ دقیقه به پایان بازی مانده بود، مسی‌ها به فاصله یک دقیقه ۲ گل دیگر هم توسط سحر زمانی وارد دروازه اردلان می‌کنند تا جشن قهرمانی مس با این ۴ گل تکمیل شود.


رفسنجانی‌ها، با‌انگیزه‌ترین تیم

همه فوتسالی‌ها می‌دانستند که ۲ تیم مس رفسنجان و ملی‌حفاری اهواز، از‌دست‌دادن جام قهرمانی قبلی گوشه دلشان مانده بود و در فصل جدید هر طور شده می‌خواستند تا این جام را به چنگ بیاورند، اما ۲ تیم تازه‌نفس سایپا و هیئت خراسان کار را برای آن‌ها در طول فصل و پلی‌آف سخت کردند. درنهایت این مس رفسنجان بود که هر ۳ رقیب را از سر راه خود برداشت و توانست در فصلی سخت و نفس‌گیر به قهرمانی برسد. رضایی دقیق اتفاقات فینال فصل گذشته را به یاد داشت و هرگز دوست نداشت دوباره آن خاطرات رقم بخورد و تیمش روی سکوی نایب‌قهرمانی بایستد. به‌همین‌خاطر شاگردان نارنجی‌پوش مس مأموریت سال قبل خود را کامل کرده و جشن قهرمانی را این‌بار در خانه برپا کردند.


سایپا، غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین تیم

سایپا، نایب‌قهرمان این فصل، را می‌توان غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین تیم پلی‌آف دانست. در طول فصل بار‌ها این تیم در رده‌های مختلف قرار گرفت، گاهی در جمع برترین‌ها و گاهی در میانه‌های جدول بود و در‌نهایت توانست به پلی‌آف صعود کند. در نیمه‌نهایی نیز آن‌ها از‌یک‌سو ملی‌حفاری مدعی را در اهواز به طرز عجیبی شکست می‌دهند و در مقابل و در فینال حرفی برای حریف خود نداشتند؛ نه در خانه و نه در زمین تیم مقابل. نیلوفر اردلان با وجود داشتن بازیکنانی چهره که یکی از آن‌ها فاطمه ارژنگی، بازیکن باتجربه مشهدی بود، نتوانست حتی یک گل به ثمر برساند و در‌حالی‌که طرف‌داران او هر لحظه منتظر کامبک‌های معروف این تیم بودند، درمجموع با باخت ۶ بر ۰ به نایب‌قهرمانی رضایت داد.


مشهدی‌ها، سومی‌های بدشانس

دیدار رده‌بندی هم که قرار بود پیش از بازی فینال برگزار شود با توافق فدراسیون، تیم ملی حفاری اهواز و هیئت خراسان رضوی برگزار نشد و هر ۲ تیم عنوان مشترک سوم را به دست آوردند. مشهدی‌ها از مس رفسنجان در نیمه‌نهایی شکست خورده بودند و از صعود به فینال بازماندند؛ اما در‌حقیقت این جایگاه اصلی این تیم نیست. هیئت فوتبال خراسان امسال با قدرت برای کسب عنوان اولین قهرمانی مشهدی‌ها در لیگ پا به میدان گذاشت. هرچند پیش‌بینی قهرمانی یک تیم سخت است، اما نماینده مشهد در طول فصل چیزی از یک قهرمان کم نداشت و هفته‌های زیادی با در‌اختیار داشتن صدر جدول، کار را برای حریفان سخت کرده بود.
 
آسیب غیرقابل‌پیش‌بینی شیربیگی و تأخیر در درمان او و نیز ابتلای ۷ نفر از اعضای تیم خراسان به ویروس باعث شد دست آن‌ها از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه بماند. به‌این‌ترتیب اولین عنوان سومی مشهدی با این تیم رقم خورد. جایگاه امسال بهترین جایگاهی است که تا‌به‌حال مشهدی‌ها به آن دست یافته‌اند. ۲ سال پیش نیز شریف توانست عنوان چهارمی را برای تیم سیاه‌جامگان کسب کند.


انتخاب بهترین گل‌زن و گل‌ساز از تیم مشهد

سارا شیربیگی که بیش از ۶ ماه است به‌دلیل مصدومیت از ناحیه مینیسک خارجی از آمادگی دور است و نتوانست برای تیم خود هیئت فوتبال خراسان رضوی در هفته‌های پایانی مرحله مقدماتی و نیز مرحله نیمه نهایی درخشان حاضر شود، با‌این‌حال توانست در یک نیم‌فصل آن‌چنان بدرخشد که در پایان لیگ کسی نتواند به گرد گل‌های زده او برسد. در‌نهایت کار او توانست با ۴۸ گل و ۳۵ پاس گل هم‌زمان هم عنوان بهترین گل‌زن فصل را به دست بیاورد و هم بهترین گل‌ساز شناخته شود تا پنجمین کفش طلای خانم گل فوتسال آسیا در لیگ برتر ایران به دست آید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->