اندوه اهالی فرهنگ و هنر مشهد در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران برنامه‌های تلویزیون به‌مناسبت شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی + زمان پخش فیلمنامه‌نویس مشهدی: آرزویم است که درباره امام رضا (ع) فیلمنامه خوبی بنویسم رضا میرکریمی: خبر تلخی بود پیام تسلیت «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد در پی شهادت رئیس‌جمهور پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت پیام تسلیت «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزهٔ هنری در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی برگزاری سوگواره شعر درپی شهادت رئیس‌جمهور ایران + جزئیات بغض احمد نجفی شکست | امیدوارم راه «شهید رئیسی» گم نشود سریال «عاشورا» در شبکه دو سیما + زمان پخش موسوی‌مهر: شهدای حادثه اخیر، گلچینی از همه خوبی‌ها بودند | حلاوت خدمات شهید رئیسی از کام ملت پاک نمی‌شود + فیلم اشاعه فرهنگ رضوی با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری | گزارشی از مراسم اختتامیه جشنواره هنر‌های نمایشی رضوی تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور ۷روز تعطيل است لغو یک‌هفته‌ای تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو پخش برنامه‌ها و سریال‌های شاد در شبکه نمایش‌خانگی تسلیت نهاد‌های فرهنگی برای شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور سهم تو شد آخر شهادت سید ابراهیم | شعر علیرضا قزوه، شاعر آیینی کشور در سوگ شهید رئیسی
سرخط خبرها

ماجرای شیر و خواننده شیرازی، علی زند وکیلی + فیلم

  • کد خبر: ۳۹۹۴۸
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
ماجرای شیر و خواننده شیرازی، علی زند وکیلی + فیلم
آخر هفته پیش فیلمی در اینستاگرام دست‌به‌دست شد که در آن علی زندوکیلی که معمولا او را به خوش‌صدایی و خوش‌قلبی شناخته‌ایم، توله‌شیری را در آغوش کشیده است و با مهربانی او را نوازش می‌کند، درحالی‌که مادر این توله‌شیر پشت او و در قفسی شیشه‌ای ماجرا را نگاه می‌کند.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - بعضی اتفاقاتی که در فضای مجازی دیده می‌شوند، مخلوطی از حس خوب و بد را در افراد برمی‌انگیزند. ماجرا‌هایی مثل آنچه برای علی زندوکیلی، خواننده بی‌حاشیه و خوش‌خلق ایرانی، رخ داد. آخر هفته پیش فیلمی با سرعتی عجیب در اینستاگرام دست‌به‌دست شد که در آن علی زندوکیلی که معمولا او را به خوش‌صدایی و خوش‌قلبی شناخته‌ایم، توله‌شیری را در آغوش کشیده است و با مهربانی او را نوازش می‌کند، درحالی‌که مادر این توله‌شیر پشت او و در قفسی شیشه‌ای ماجرا را نگاه می‌کند. در این ویدئو فارغ از حرفی که در آن زده شد و بعد‌ها جنجال آفرید، تصاویری دل‌چسب و با حالی خوب از رابطه انسانی با یک حیوان دیده می‌شد، اما حرف‌های زندوکیلی در این ویدئو چه بود؟ او خطاب به دوربین این‌طور می‌گفت که قرار است این توله‌شیر را که نامش شیردل‌خان است، ببرد پیش خودش تا با او بزرگ شود و هوایش را داشته باشد و صدایی از پشت دوربین هم این حرف را تأیید می‌کرد. بعد هم کلی قربان‌صدقه شیر کوچک رفت و با مادر و پدرش که اسمشان صبا و اسد بود، خوش و بشی کرد.

بلافاصله پس از انتشار این فیلم در اینستاگرام، مردم و رسانه‌ها با هم‌رسانی گسترده آن، به این حرف‌ها واکنش نشان دادند. واکنش‌ها همه درباره این بود که جدا کردن یک شیر از اکوسیستم طبیعی و آوردنش به باغ‌وحش در ذات خود کار غلطی است. حالا اینکه کسی بخواهد همان شیر‌های بدبخت را در کودکی از خانواده شان جدا کند و به خانه ببرد تا آن‌ها را پرورش دهد، دیگر اوج بی‌انصافی است. این سرعت و حجم از واکنش قشر درخور توجهی از مردم به موضوع مهمی مثل محیط‌زیست و حقوق حیوانات بسیار خوش‌حال‌کننده بود، اما موضوع دیگری هم در این ویدئوی غم‌انگیز بود و آن اشتباه بزرگ علی زندوکیلی در استفاده از کلمات و بار معنایی انتشار چنین ویدئویی در اینستاگرام بود.
 
حالا چرا این کار را استفاده نادرست می‌گذاریم و نه حرف نادرست؟ چون پس از این اتفاقات و اعتراضات و در همان روز علی زندوکیلی با انتشار متنی این‌طور به این مسائل واکنش نشان داد که این شیر را در دهکده طبیعت دیده است که جایی برای نگهداری حیوانات آسیب‌دیده‌ای است که در حیات‌وحش امکان ادامه حیات ندارند و همه حرف‌هایی که زده از روی عشق و علاقه بوده و نه قصدی برای بردن این توله شیر به خانه داشته است و نه علاقه‌ای به این موضوع دارد. با فرض صادقانه بودن توضیح زندوکیلی، فقط می‌توان از این ناراحت بود که یک چهره سرشناس چرا جوری روبه‌روی دوربین صحبت کرده است که انگار قصد چنین کاری دارد و بعد هم با بی‌دقتی آن را منتشر کرده است تا چنین جنجالی به وجود بیاید.

با این حال از چهره‌های سرشناس و معروف انتظار می‌رود با دقت بیشتری در فضای مجازی فعالیت داشته باشند.
 
 
 


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->