واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یکشنبه سیاه بورس | علت ریزش بی سابقه شاخص بورس چه بود؟ کشاورزان خراسان رضوی در سیل اخیر چقدر خسارت دیدند؟ یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود؟ + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند
سرخط خبرها

سازمان استاندارد: مسئولیتی در قبال قیمت خودرو نداریم

  • کد خبر: ۴۲۸۲۶
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
سازمان استاندارد: مسئولیتی در قبال قیمت خودرو نداریم
مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران از فعالیت بیش از هزار تولید کننده در صنعت جوش کشور خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، پرویز درویش روز یکشنبه ۲۳ شهریور در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه استانداردسازی سازه‌های فلزی که در سازمان ملی استاندارد در کرج برگزار شد، اظهار کرد: سیاست سازمان ملی استاندارد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌های دولتی و انجمن‌های تخصصی، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با هدف عمل به وظایف و ماموریت‌های تعریف شده خود است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: محور‌های عمده این تفاهم‌نامه‌ها همکاری در تدوین استاندارد‌های ملی ایران و مدیریت در ساختار‌های بین‌المللی، آموزش، ترویج و همکاری در اجرای استاندارد‌های تخصصی به‌ویژه استاندارد‌های اجباری و تسهیل در تأیید صلاحیت‌ها است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین سازمان ملی استاندارد و هیئت‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی امضاء شد، اضافه کرد: این تفاهم مسیر اجرای استاندارد ۳۸-۳۴ را هموار می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه فعالان صنعت جوش نقش بزرگی در توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور به عهده دارند، اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه جوش و سازه‌های فولادی پیش ساخته بالغ بر هزار تولید کننده در کشور فعال هستند.

وی توضیح داد: صنعت جوش گستره بزرگی از خودروسازی تا فعالیت‌های حوزه ساختمان، راه و شهرسازی، نفت و ... را در بر می‌گیرد به همین دلیل باید در راستای استاندارد سازی سازه‌های فولادی بیش از پیش تلاش کنیم.

درویش ادامه داد: با استانداردسازی این حوزه در‌های صادرات و تعامل با دیگر کشور‌ها با سهولت باز می‌شود.

درویش با بیان اینکه هنوز راه زیادی در زمینه اجرا، تحقیق و ترویج استاندارد‌های صنعت جوش در پیش داریم، افزود: با تدوین استاندارد اجباری، همکاری در بحث برگزاری کمیته‌های علائم و نظارت بر حسن اجرای استاندارد شاهد تحولات شگرفی در این صنعت خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای بالا بردن کمیت و کیفیت صنعت خودرو مسیر طولانی‌ای در پیش داریم اظهار کرد: سعی داریم در صنعت خودروسازی در مسیر کشور‌های پیشرفته قدم برداریم تا تولیدات قابل قبولی به مردم عرضه شود.

درویش با اشاره به اینکه علی‌رغم انتقاداتی که به صنعت خودروی کشور وارد است، در حوزه جوش خودرو مشکلی نداریم، توضیح داد: خوشبختانه از سالیان گذشته تا کنون حساسیت ویژه‌ای به این حوزه در صنعت خودروسازی شده و با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هر چند طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو در کشور بوده‌ایم، اما سازمان استاندارد مسئولیتی در این حوزه ندارد و تعیین کننده قیمت خودرو‌ها نیست.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد در کنار وزارت صمت فعالیت می‌کند و وظیفه اش در بحث ارزیابی و نظارت بر کیفیت خودرو‌ها است، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ موضوع استاندارد‌های جدید خودرویی مطرح شد و سرانجام در سال ۱۳۹۶ موفق به هماهنگ سازی با خودروسازان شدیم و در این بحث تاکنون سه مرحله را پشت سرگذاشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید به فرآیند استانداردسازی خودرو به صورت بلند مدت نگاه کنیم، گفت: برای خارج شدن پراید و ۴۰۵ از چرخه تولید در سال‌های گذشته تصمیم گیری شده بود، ولی متاسفانه پیگیری این خواسته به تازگی و همزمان با موج جدید گرانی خودرو نتیجه داده است.

درویش یادآور شد: در بحث گرانی خودرو نباید به سادگی از کنار نقش تعیین کننده تقاضای بازار، میزان تولید خودرو، شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا گذشت و بدون شک همگی این‌ها در رابطه با تعیین و عدم ثبات قیمت خودرو نقش خود را ایفا می‌کنند.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->