سرخط خبرها

درخشش طارمی در اولین بازی رسمی اش در پورتو

  • کد خبر: ۴۳۸۶۷
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
درخشش طارمی در اولین بازی رسمی اش در پورتو
مهدی طارمی، ملی‌پوش ایرانی برای درخشش در تیم پورتو تنها چند دقیقه وقت می‌خواست
به گزارش شهرآرانیوز؛ ستاره ایرانی پورتو در نخستین دقیقه بازی رسمی‌اش برای این تیم، توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت. در یکی از مسابقات هفته اول فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر پرتغال، تیم پورتو که برای نخستین‌بار مهدی طارمی را در یک دیدار رسمی در فهرست و جزو نفرات ذخیره داشت، بامداد دیروز مقابل براگا، تیم سوم جدول فصل قبل، قرار گرفت. آندره کاسترو در دقیقه ۲۰ موفق به گل‌زنی برای براگا شد، اما یاران مهدی طارمی پس از آن نمایشی هجومی ارائه کردند و توانستند به ۲ گل در دقایق تلف‌شده نیمه اول توسط سرجیو اولیویرا و الکس تلیس دست پیدا کنند.

در‌حالی‌که بازی با برتری ۲بر ۱ پورتو در جریان بود، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر پرتغال با حضور ستاره ایرانی‌اش در زمین توانست بار دیگر به گل برسد و خیال خود را راحت کند. مهدی طارمی که در دیدار‌های تدارکاتی پیش‌فصل نمایش درخشانی ارائه داده و موفق به گل‌زنی هم شده بود، در دقیقه‌۸۷ به‌عنوان سومین تعویضی تیمش جانشین ژسوس مانوئل مکزیکی شد که تنها یک‌دقیقه پس از ورود به زمین، شایستگی‌های خود را اثبات کرد و بازی درخشان خود را به نمایش گذاشت. ستاره ایرانی پورتو و آقای گل فصل گذشته لیگ برتر پرتغال تنها یک دقیقه بعد از تعویض، نفوذ تند‌و‌تیزی از جناح راست زمین داشت که پس از ورود به محوطه جریمه براگا با خطای تورمنا، مدافع برزیلی حریف، سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.


طارمی ترک‌عادت نکرد

طارمی که فصل گذشته ۷ بار در ریو‌آوه پنالتی گرفت و در لیگ برتر پرتغال بهترین عملکرد را از این نظر داشت، برخلاف سال قبل که پنالتی‌های تیمش را می‌زد، مقابل براگا پنالتی‌زن اول تیمش نبود تا الکس تلیس که گل دوم پورتو را به ثمر رسانده بود، پنالتی این تیم را با شوت به‌سمت راست و دور از دستان دروازه‌بان حریف، تبدیل به گل کند. پورتو که سال گذشته به قهرمانی در لیگ برتر پرتغال دست یافته بود، در نخستین بازی فصل جدید با حضور کوتاه‌مدت، اما تأثیرگذار مهدی طارمی موفق شد به برتری ۳بر ۱ خانگی مقابل براگا برسد و شروع درخشانی در این رقابت‌ها داشته باشد.
 
طارمی در فصل اخیر لیگ برتر پرتغال ۱۸گل در ۳۰ مسابقه به ثمر رسانده، ۲ پاس گل داده و ۷ پنالتی گرفته بود که در نخستین بازی با پیراهن پورتو نیز فوق‌العاده ظاهر شد تا ثابت کند مسئولان این باشگاه بی‌دلیل او را خریداری نکرده‌اند. بدون تردید شروع فوق‌العاده‌ای که طارمی پس از یک دقیقه ورود به زمین با گرفتن پنالتی مقابل براگا داشت، می‌تواند او را امیدوار کند تا از هفته دوم و دیدار مقابل بواویستا از ابتدا در ترکیب تیمش قرار بگیرد.

نشریه «اوجوگو» پرتغال هم بعد از این بازی به تمجید از مهارت مهاجم ایرانی پرداخت و نوشت: طارمی برای اولین‌بار در یک بازی رسمی برای پورتو به میدان رفت. او در دقیقه‌۸۶ وارد زمین بازی شد و تنها ۷‌دقیقه بازی کرد، اما این زمان کوتاه برای ستاره ایرانی کافی بود تا پنالتی بگیرد؛ کاری که او به‌خوبی آن را انجام می‌دهد و اتفاقا مربی براگا نیز به‌خوبی از این داستان باخبر بود!


محبوبیت طارمی در صفحات مجازی هواداران

پس از این بازی، بسیاری از هواداران پورتو در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه توئیتر، مشغول تعریف‌و‌تمجید از ستاره فوتبال کشورمان شدند. بیشتر توئیت‌های هواداران پورتو به هوش بالای طارمی اشاره داشت. آن‌ها اعتقاد دارند که تیمشان خرید خوبی انجام داده است و باید بیشتر در ترکیب اصلی بازی کند.

کاربری از پورتیمائو پرتغال نوشت: البته طارمی به‌دنبال گرفتن پنالتی بود، این بهترین کار بود؛ زیرا او در آن قسمت از زمین تنها بود. اما نیازی به غواصی (دایو یا تمارض) در استخر نداشت، حتی کمبود آن وجود داشت (طارمی پیاز‌داغ آن را می‌توانست بیشتر کند). ظاهرا طارمی مدافعان حریف را بسیار عصبانی خواهد کرد.

یک صفحه هوادارای پورتو نیز پس از درخشش طارمی، از این بازیکن تمجید کرده و نوشته است: در اولین لمس طارمی، او یک پنالتی را برای پورتو دست می‌آورد. کاربری نیز در پاسخ به این توئیت نوشته است: تأثیر طارمی در ۵ دقیقه بیشتر از ۳ سال حضور موسی مارگا بود.
کاربری به‌نام ویتور با مقایسه طارمی و موسی مارگا، مهاجم فرانسوی‌الاصل تیم ملی مالی، نیز نوشته است: مارگا ۹۰ دقیقه یک پنالتی، طارمی ۵ دقیقه یک پنالتی.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->