آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

افشاگری خداداد؛ برخی مدیران در دلالی‌ها دست دارند

  • کد خبر: ۴۵۱۲۵
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
افشاگری خداداد؛ برخی مدیران در دلالی‌ها دست دارند
خداد عزیزی: مدیران ناآگاه فقط به دنبال این هستند که بمب بترکانند!
به گزارش شهرآرانیوز؛ وضعیت فوتبال کشورمان این‌روز‌ها چندان تعریفی ندارد؛ از قیمت‌های نجومی بازیکنانی که برای بازی‌کردنشان در سطح اول فوتبال ایران هم شک و تردید‌هایی وجود دارد تا مشکلات بزرگ سرخابی‌های پایتخت. خداداد عزیزی، پیش‌کسوت مشهدی فوتبال کشورمان، روز گذشته در مصاحبه‌ای مفصل نسبت به داستان‌ها و حواشی این‌روز‌های فوتبال ایران صحبت کرد.


انتخاب‌ها فنی نیست

خداداد درباره انتخاب مربیان جوانی، چون محرم نویدکیا و مهدی رحمتی گفت: بیشتر انتخاب‌ها در تیم‌های فوتبال فنی نیست. مربیانی داریم که تیم اوت می‌کنند یا عملکرد ضعیفی دارند، ولی فصل بعد دوباره تیم می‌گیرند. این نشان می‌دهد انتخاب‌ها دلیل فنی ندارد. بیشتر انتخاب‌ها در فوتبال ما با رابطه‌گری است. چند مربی هستند که در همه تیم‌ها به‌جز استقلال، پرسپولیس و سپاهان کاندیدا هستند. این مربیان هیچ کارنامه‌ای ندارند. در چنین‌شرایطی چه انتقادی به انتخاب امثال نوید‌کیا و رحمتی وارد است؟


مدیران غیرفوتبالی، مشکلات زیادی را برای فوتبال به وجود آورده‌اند

خداداد عزیزی درباره وضعیت فوتبال ایران معتقد است: فوتبال ایران به دست مدیرانی افتاده است که مشکلات زیادی به وجود آورده‌اند و خیلی از آن‌ها ورزشی نیستند. این‌ها حتی مشاوران ورزشی ندارند؛ در‌حالی‌که در همه‌جای دنیا بزرگ‌ترین مالکان و مدیران فوتبال از تخصص مدیران در‌جهت پیشبرد اهداف باشگاهشان استفاده می‌کنند.
 
پیش‌کسوت فوتبال ایران ادامه داد: حمیداوی تیمی خصوصی دارد و هیچ انتقادی به او نیست، چون از جیب خودش هزینه می‌کند. وقتی مدیران فوتبال بدون توجه به کارنامه مربی تیمش را به او می‌دهد، چرا باید از انتخاب مربیان جوان ایراد گرفت؟ حداقل رحمتی و نوید‌کیا عقبه‌ای در فوتبال دارند که می‌توانند به آن ببالند، ولی برخی مربیان که در لیگ ایران فعالیت می‌کنند، هیچ کارنامه‌ای ندارند و اصلا فوتبال بازی نکرده‌اند، اما دائما کاندیدای این تیم و آن تیم هستند. من نمی‌دانم ملاک مدیران فوتبال برای این انتخاب‌ها چیست؟
 
عزیزی در پاسخ به این سؤال که دلیل تداوم حضور برخی مربیان نا‌کار‌آمد در فوتبال ایران چیست، گفت: این سؤال را مدیران فوتبال باید پاسخ دهند نه من! ما مدیرانی داریم که فوتبالی نیستند و خیلی هم ادعا دارند. انتخاب‌هایی می‌کنند که واقعا عجیب است، ولی کار خودشان را می‌کنند و هیچ اتفاقی هم رخ نمی‌دهد. در دنیا بزرگ‌ترین مدیران هم مشاورانی دارند و با استفاده از دانش و تخصص آن‌ها انتخاب می‌کنند، ولی اینجا انتخاب‌ها تخصصی نیست، یا بر اساس رابطه یا بر‌اساس دستورات مدیران دولتی است.


مدیران ناآگاه و برخی مدیران دولتی قیمت بازیکنان را بالا برده‌اند

عزیزی درباره تورم به‌وجود‌آمده در‌مورد قیمت بازیکنان فوتبال نیز گفت: دلیل وجود برخی قیمت‌های کاذب در قرارداد بازیکنان، مدیران ناآگاه و برخی مدیران دولتی هستند. آن‌ها می‌خواهند بمب بترکانند و خودی نشان دهند، در نتیجه به نتیجه کارشان فکر نمی‌کنند. پول برخی هم از بودجه دولت تأمین می‌شود، در نتیجه مدیران دغدغه‌ای برای قرارداد‌بستن ندارند، چون پول برایشان بی‌ارزش شده است.
 
در چنین‌شرایطی گاهی به بازیکنان مبالغی پرداخت می‌کنند که ارزش واقعی ندارد. در نتیجه همین قرارداد‌ها‌ست که چندی بعد، بازیکنان با طلب‌های زیاد از باشگاه شکایت می‌کنند. پیش‌کسوت فوتبال کشورمان که قانون عدم استفاده از بازیکنان خارجی را دلیل این تورم نمی‌داند، تصریح کرد: قوانین ربطی به قیمت‌ها ندارد. مگر سال قبل این قانون وضع شده بود؟ همان زمان هم قرارداد‌های گران‌قیمت بسته شد.
 
از طرفی تقصیر بازیکن هم نیست، چه کسی از پول بیشتر بدش می‌آید؟ این مدیران هستند که باید در چنین‌مواقعی مدیریت کنند. همه‌جای دنیا به‌همین‌شکل است. کارشناسانی بازیکنان را ارزیابی می‌کنند و بر اساس قیمت واقعی بازیکن به او پیشنهاد می‌دهند، ولی در فوتبال ما دلال‌ها تیم می‌بندند. در نتیجه هر چه قرارداد بالاتری ببندند، درصد بیشتری می‌گیرند؛ از‌این‌رو به فکر تنظیم بازار نیستند. متأسفانه برخی مدیران نیز در این قرارداد‌ها دست دارند.


یحیی راه درستی را رفته است

عزیزی با اشاره به موفقیت‌های تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: تلاش گل‌محمدی و شاگردانش قابل‌تقدیر است و عملکرد خوبی داشتند. امیدوارم با همین فرمان به کارش ادامه دهد. گل‌محمدی برای چنین‌روز‌هایی بود که بعد از قهرمانی از وضعیت موجود این باشگاه گله کرد. تلاش‌های او نتیجه داد و به نظر می‌رسد راه درستی را رفته است. تیمی که قهرمان می‌شود، باید بتواند بازیکنان کلیدی خود را حفظ کند و نفرات بهتری بگیرد تا از مسیر قهرمانی خارج نشود.


استقلال از تصمیمات مدیران دولتی‌اش لطمه می‌بیند

خداداد عزیزی در پایان صحبت‌هایش به وضعیت باشگاه استقلال هم اشاره کرد و گفت: از جزئیات اتفاقاتی که برای فرهاد مجیدی در این تیم رخ داد، خبر ندارم؛ ولی می‌دانم این تیم نیز از تصمیمات اشتباه مدیران دولتی لطمه خورد. استقلال ۲ مهره ارزشمند به نام شفر و استراماچونی را از دست داد. این دو نه‌تن‌ها به استقلال بلکه می‌توانستند به فوتبال ایران کمک کنند. متأسفانه مدیران استقلال با مدیریت ناصحیح، این ۲ نفر را از دست دادند. ضربه این اتفاق را هم در لیگ و آسیا دیدیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->