استقبال از پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد تهران + عکس و فیلم موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه + ویدئو آیا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود؟ پرچم سازمان ملل متحد نیمه‌افراشته شد + عکس نشست وزیران خارجه شانگهای با یک دقیقه سکوت به احترام ایران برگزار شد پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد، لباس خادمی امام‌رضا(ع) را بر تن کند جزئیات آیین تشییع پیکر خادم‌الرضا(ع) در مشهدمقدس ویدئو | چرا شهید سید ابراهیم رئیسی می‌توانست سید محرومان باشد؟ برای همدردی با مردم ایران؛ تاجیکستان پخش برنامه و موسیقی شاد در رادیو و تلویزیون را ممنوع کرد شعب کشیک بانک‌ها فردا (۲ خرداد ۱۴۰۳) فعال هستند ادارات خراسان‌شمالی پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید برگزاری جلسات شورای نگهبان با وزارت کشور در خصوص زمان انتخابات موحدی‌کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد حضور رئیس جمهور آذربایجان در سفارت ایران + عکس آیا انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود؟ غیبت آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کیم جونگ اون: رئیس جمهور ایران دولتمردی برجسته بود وزیر آب و هوای پاکستان: امروز جهان اسلام یک رهبر بزرگ خود را از دست داد + فیلم
سرخط خبرها

کاهش قیمت نفت در پی مثبت شدن تست کرونای ترامپ

  • کد خبر: ۴۵۳۵۷
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کاهش قیمت نفت در پی مثبت شدن تست کرونای ترامپ
بهای معاملات نفت برنت در پی انتشار این خبر یک دلار و ۴۷ سنت معادل ۳.۶ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت نفت پس از اعلام مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ، با تشدید روند کاهشی خود در معاملات روز جمعه روبه رو شد.

بهای معاملات نفت برنت در پی انتشار این خبر یک دلار و ۴۷ سنت معادل ۳.۶ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت آمریکا یک دلار و ۴۰ سنت معادل ۳.۶ درصد کاهش یافت و به ۳۷ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت آمریکا در مسیر ثبت حدود شش درصد کاهش هفتگی و نفت برنت بیش از هفت درصد کاهش هفتگی قرار دارد که دومین کاهش هفتگی متوالی هر دو شاخص خواهد بود.

رییس جمهور آمریکایی در توییتی نوشت: تست ابتلا به کووید ۱۹ وی و ملانیا ترامپ، بانوی اول مثبت اعلام شده است. دونالد ترامپ پیشتر از آغاز فرآیند قرنطینه پس از مثبت شدن تست کرونای هوپ هیکز، مشاور ارشدش خبر داده بود.

نفت پیش از اعلام این خبر هم تحت تاثیر ابهامات درباره به توافق رسیدن کنگره و کاخ سفید درباره بسته کمک مالی کرونایی جدید روند کاهشی داشت و اعلام خبر مثبت شدن تست کرونای ترامپ این روند را تشدید کرد.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ با اشاره به رییس جمهور آمریکا، گفت: قیمت نفت در برابر اخبار کووید به شدت حساس مانده زیرا این دیدگاه تقویت شده که هر کسی حتی رییس یک دولت هم در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارد. این خبر احتمال پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بیش از یک ماه دیگر برگزار می شود، تقویت کرده است.

در این بین، نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در سپتامبر ۱۶۰ هزار بشکه در روز نسبت به اوت افزایش پیدا کرده است. این افزایش عمدتا نتیجه عرضه بیشتر از سوی لیبی و ایران بوده که از مشارکت در توافق کاهش تولید اوپک پلاس معاف هستند.

تولید نفت لیبی پس از رفع محاصره تاسیسات نفتی این کشور از سوی ارتش ملی لیبی، سریعتر از انتظار تحلیلگران احیا شده و به ۲۷۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است. یک منبع آگاه لیبیایی به رویترز گفت: لیبی فعالیت صادرات نفت را تسریع کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در جهان به بیش از ۳۴ میلیون نفر افزایش پیدا کرده که حدود دو میلیون نفر بالاتر از اواخر هفته گذشته بوده است. شمار قربانیان پاندمی هفته جاری از مرز یک میلیون نفر گذشت و چندین کشور محدودیتهای مقابله با شیوع بیماری را تشدید کرده و به دنبال اجرای قرنطینه بوده اند و این موضوع نگرانیها نسبت به تضعیف شدن بیشتر تقاضا برای نفت را برانگیخته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->