اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند آخرین وضعیت عالیشاه و هنانوف برای بازی با سپاهان کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

روایت «عادل» از آن‌ها که می‌روند_ آن‌ها که دوست دارند بمانند

  • کد خبر: ۴۶۶۵۲
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
روایت «عادل» از آن‌ها که می‌روند_ آن‌ها که دوست دارند بمانند
داستان عادل فردوسی‌پور و شبکه ۳ سیما، قصه عجیب و مرموز و البته جذابی است که بار‌ها آن را مرور کرده‌ایم.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ از شکل کنارگذاشته‌شدن و جانشین او که بخش آشکار ماجرا هستند تا دلایل اصلی و آینده و برنامه عادل برای روز‌های پیش رو که بخش‌های مبهم و گمانه زنی‌های رسانه‌ای قصه عادل و سیماست.
 
خیلی‌ها سعی کرده‌اند این قصه را روایت کنند و هر کدام هم قصد و غرضی پشت کارشان نهفته بود، اما ۲ سر اصلی ماجرا که مدیران شبکه ۳ و خود عادل فردوسی‌پور باشند، همیشه ساکت بوده‌اند. هیچ‌وقت توضیح خاصی به‌شکل رسمی از شبکه ۳ یا مدیریت صداوسیما دراین‌باره داده نشده و فقط یک‌بار خبر قطع همکاری و نامحتمل‌بودن بازگشت او اعلام شده است. عادل هم بعد از این اتفاق به یک سکوت طولانی فرورفت و اگر هم جایی حاضر می‌شد، هیچ‌گاه درباره دلایل رفتنش چیزی نمی‌گفت یا گله‌ای از کسی و جایی نمی‌کرد.
 
او در تمام ۲۰ سال برنامه‌سازی‌اش در تلویزیون فقط و فقط مجری «۹۰» بود و با وجود برنامه‌سازی در شبکه‌۳ یا شبکه‌های دیگر، هیچ‌گاه مجری برنامه ثابت دیگری نبود و فقط در ویژه‌برنامه‌های جام‌جهانی یا جام‌ملت‌های اروپا که در تابستان و هنگام تعطیلی ۹۰ می‌ساخت، به‌عنوان مجری حضور می‌یافت. عادل این روند را پس از تعطیلی ۹۰ هم ادامه داد و با وجود برنامه‌سازی در شبکه ورزش و ساخت برنامه فوتبال ۱۲۰، هیچ‌گاه غیر از مقام تهیه‌کننده یا گوینده آیتم‌ها، جلو دوربین نیامد. عادل حتی در برنامه‌ای اینترنتی که به بهانه بازی ال‌کلاسیکو ساخت و میهمان سرشناسی مثل علی دایی هم در آن حضور داشت، از چهره‌اش مایه نگذاشت و اجرای «کلاسیکو» را به پژمان جمشیدی سپرد.
 
خیلی‌ها این برنامه اینترنتی را نوعی قلق‌گیری عادل برای ساخت برنامه‌ای شبیه ۹۰ در شبکه‌های اینترنتی می‌دانستند؛ گمانه‌زنی‌ای که درست از آب درآمد و یک ماه پیش خبر ساخت برنامه‌ای با عنوان «نودونه» که به‌احتمال از نیمه‌های آبان‌ماه و با شروع لیگ برتر پخش خواهد شد، روی خروجی رسانه‌ها آمد. عادل فردوسی‌پور را در یک‌سال‌ونیم گذشته یا در رقابت‌های فوتبال با تیم رسانه و تیم دانشگاه شریف می‌دیدیم یا در مراسمی که دوستانش به بهانه تولد یا سالگرد ۹۰ برای او می‌گرفتند یا در مراسم دریافت جایزه در جشن‌های سینمایی.
 
اما باز هم روزه سکوت فردوسی‌پور درباره جدایی‌اش ادامه داشت تا اینکه ۲ شب پیش در مراسم تقدیر از بعضی استادان دانشگاه صنعتی شریف، از عادل فردوسی‌پور هم که تدریس زبان تخصصی مهندسی صنایع را سال‌هاست در این دانشگاه برعهده دارد، تقدیر شد. او برای اولین‌بار در این برنامه با بیان خاطره‌ای از بحث همیشگی‌اش با دانشجویان درباره ضرورت ماندن در ایران و خدمت به کشور گفت که پس از کنارگذاشته‌شدن از برنامه ۹۰ که او آن را «عجیب‌وغریب»، «بدون‌هیچ توضیح» و «بدون دلیل موجه» خواند، دیگر نمی‌توانسته است دانشجویانش را به ماندن در ایران ترغیب کند، چون آن‌ها از او می‌پرسیدند که نتیجه ماندن تو چیست؟
 

وقتی بعد از ۲۰ سال برنامه‌سازی برای تو چنین اتفاقی می‌افتد. این توضیحات عادل فردوسی‌پور که اولین واکنش رسمی او بعد از یک‌ونیم سال است، در اینستاگرام به‌سرعت دست‌به‌دست شد و از صفحه‌های تخصصی ورزشی تا صفحه‌های سینمایی و حتی صفحه‌های زرد به صفحه سلبریتی‌ها راه پیدا کرد و در چند ساعت تقریبا همه آن را دیدند. معلوم نیست این حرف‌ها یک درددل برای همکاران بوده که به اشتباه رسانه‌ای شده یا تصمیمی است که عادل باتوجه‌به تغییرات مدیریتی گذشته در معاونت سیما گرفته است. شاید او دیگر مطمئن شده که هیچ بازگشتی در کار نیست!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->