جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یکشنبه سیاه بورس | علت ریزش بی سابقه شاخص بورس چه بود؟ کشاورزان خراسان رضوی در سیل اخیر چقدر خسارت دیدند؟ یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود؟ + جزئیات
سرخط خبرها

بافندگان فرش دست‌باف از مزایای بیمه روستاییان و عشایر استفاده کنند

  • کد خبر: ۴۷۸۰۰
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
بافندگان فرش دست‌باف از مزایای بیمه روستاییان و عشایر استفاده کنند
عامل توسعه شبکه دست‌بافته‌های داری و دستگاهی گفت: قالی‌بافان تا زمان راه‌اندازی بیمه تأمین اجتماعی، از بیمه روستاییان و عشایر استفاده کنند.
طنین همتی، شهرآرانیوز، عبداللّه احراری با اشاره به ضرورت ثبت‌نام همه بافندگان فرش دست‌باف و استفاده از تسهیلات صندوق بیمه روستاییان و عشایر تصریح کرد: بیمه تأمین اجتماعی قالی‌بافان چند سالی است که متوقف شده است و مرکز ملی فرش درحال پیگیری آن است. طبق توافق‌نامه‌ای که بین مرکز ملی فرش و صندوق بیمه روستاییان و عشایر منعقد شده، مقرر شده است ۴۰۰ هزار بافنده فرش در کشور زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.
 
 
 

فعال حوزه فرش در ادامه تأکید کرد: اکنون فرصتی ایجاد شده است تا فرش‌بافان از صندوق بیمه عشایر و روستاییان استفاده کنند. این بیمه سال اول برای بافنده رایگان است، مشروط به اینکه اسم خود را در سازمان صنعت و معدن استان ثبت کنند تا به مرکز ملی فرش ارجاع داده شود. مزایای این بیمه نسبت به بیمه تأمین اجتماعی این است که بازدید دوره‌ای سازمان از کارگاه قالی‌بافی انجام نمی‌شود و محدودیتی برای ثبت‌نام نیست. همچنین مبلغ دریافتی از قالی‌باف ناچیز و تقریبا سالی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است. بیمه تأمین اجتماعی بیمه درمان دارد، اما این بیمه، بیمه درمان ندارد و مبلغ بازنشستگی آن متفاوت است. اکنون که شرایط برای بیمه تأمین اجتماعی فراهم نیست، این بیمه برای قالی‌باف لازم و ضروری است.

این پژوهشگر فرش ادامه داد: همه قالی‌بافان و هنرمندان در حوزه فرش دست‌باف و دست‌بافته‌های داری و دستگاهی می‌توانند به سازمان صنعت، معدن و تجارت یا به میراث فرهنگی مراجعه کنند و درخواست خود را برای بیمه روستاییان و عشایر ثبت کنند.

احراری تأکید کرد: این بیمه تبدیل‌پذیر است؛ به این معنی که اگر در آینده بیمه تأمین اجتماعی شامل حال بافندگان فرش شد، سابقه این بیمه به سنوات بیمه آن‌ها اضافه می‌شود.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->