تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است
سرخط خبرها

قند خونتان را با این میوه پاییزی کنترل کنید

  • کد خبر: ۴۸۴۶۲
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
قند خونتان را با این میوه پاییزی کنترل کنید
خرمالو کالری کمی دارد و در مقابل غنی از فیبر است؛ در نتیجه می‌تواند در کاهش وزن، کاهش قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش مؤثر باشد.
به گزارش شهرآرانیوز، سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که «خرمالو چه خاصیت‌هایی دارد؟»، اظهار داشت: خرمالو میوه‌ای شیرین و سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند در بهبود سلامتی نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: خرمالو منبع خوبی از ویتامین ب ۱، ویتامین ب ۲، ویتامین ب ۶، فولات، منگنز، مس، پتاسیم، منیزیم و فسفر محسوب می‌شود. این میوه رنگی کالری کمی دارد و در مقابل، غنی از فیبر است که همین امر باعث می‌شود در کاهش وزن موثر باشد.
 
قند خونتان را با این میوه پاییزی کنترل کنید
این متخصص تغذیه بیان داشت: خرمالو حاوی مقادیر بالایی ویتامین A است که در تقویت سیستم ایمنی و بینایی نقش دارد. خرمالو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که نقش مهمی در سلامتی فرد بازی می‌کنند و در کاهش التهاب موثر هستند.

صفوی متذکر شد: استرس اکسیداتیو که در اثر نبود تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن بروز می‌کند، با بروز بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان‌ها و بیماری‌های نورولوژیک مانند آلزایمر مرتبط است؛ بنابراین مصرف غذا‌های سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی، رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن، استرس اکسیداتیو  و متعاقبا شانس بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.

وی ابراز داشت: خرمالو همچنین حاوی ویتامین C نیز است و می‌تواند تقریبا ۲۰ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین کند. همچنین فیبر موجود در خرمالو می‌تواند نقش مهمی در کاهش کلسترول بد در بدن داشته باشد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: از دیگر نقش‌های فیبر می‌توان به کاهش قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد.

صفوی اضافه کرد: محتوای بالای ویتامینی و آنتی اکسیدانی خرمالو مانند ویتامین A، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین و کریپتوگزانتین می‌تواند سرعت پیری ارگان‌های بدن را به تاخیر بیندازد.

منبع:بهداشت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->