مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار
سرخط خبرها

اولین گل مهدی طارمی برای تیم پورتو در لیگ پرتغال + فیلم گل

  • کد خبر: ۴۹۳۲۴
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
اولین گل مهدی طارمی برای تیم پورتو در لیگ پرتغال + فیلم گل
مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو سرانجام گل زنی کرد تا خودش را به سرمربی تیم تحمیل کند
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته هفتم لیگ فوتبال پرتغال در دفتر خاطرات مهدی طارمی ثبت شد. ورود به‌عنوان بازیکن تعویضی، زدن گل پیروزی بخش تیمش و کسب عنوان بهترین بازیکن زمین از‌سوی باشگاه، از روز گذشته نام مهدی طارمی را یک بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخته است. مهاجم جنوبی فوتبال کشورمان که از ابتدای لیگ امسال راهی پورتو شد تا توانایی‌هایش را به رخ تیم‌های اروپایی بکشد، فرصت چندانی برای خودنمایی پیدا نکرد؛ البته تصمیمات شخصی سرجیو کونسیسائو و علاقه او به ۲ مهاجم دیگر تیم هم در کم‌بازی‌کردن طارمی بی‌تأثیر نبود. هجمه هواداران آ‌بی‌و‌سفید‌های بندر پورتو به کادر فنی این تیم هم باعث نشد تا طارمی فرصت حضور نوددقیقه‌ای در ترکیب این تیم را پیدا کند.
 
یکشنبه‌شب، اما به نظر می‌رسید معجزه‌ای در بندر پورتو رخ داده است. دقیقه‌۳۲ تابلوی تعویض بالا رفت و مهدی طارمی پیش از پایان نیمه اول بازی و درحالی‌که تیمش با یک گل از حریف عقب بود، وارد زمین شد؛ تعویضی که مربی پورتو آن را این‌گونه تشریح کرد: با ورود طارمی سعی کردیم وزنه‌ای در خط جلو داشته باشیم، یک بازیکن تهاجمی که در جلو حفظ‌توپ می‌کند و کسی که هنگام حمله به دروازه مؤثرتر است. این برنامه را ما چیده بودیم. صادقانه هم دلیل آن را گفتم، همان‌طور که از ابتدا بوده‌ام. تصمیمات بزرگ از قبل در باشگاه تعریف شده است و من فکر می‌کنم این تعویض مؤثر بود.
پورتو که در هفته گذشته لیگ برتر پرتغال مقابل فریرا شکست خورده بود، یکشنبه‌شب موفق شد با درخشش مهدی طارمی به برتری ۳‌بر ۱ خانگی برابر پورتیموننسی دست یابد تا سیزده‌امتیازی شود و موقتا در رده سوم جدول لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد. ستاره ایرانی پورتو درحالی گل ارزشمندی مقابل پورتیموننسی به ثمر رساند که برای نخستین‌بار طی سالیان اخیر به اردوی تیم ملی دعوت نشده است.
 
اما آن‌طور که روزنامه پرتغالی ابولا گزارش داده، غیبت مهدی طارمی نه به‌خاطر تصمیمات دراگان اسکوچیچ بلکه به‌دلیل درخواست مهاجم تیم پورتو است که از سرمربی تیم ملی خواسته است تا در این اردو به او استراحت بدهد. آن‌طور‌که خبرنگار ابولا نوشته، طارمی پس از حضور در اردوی قبلی تیم ملی نتوانست به ترکیب تیم باشگاهی‌اش برسد و این به نفع مارتینتز، رقیب او شد. به‌همین‌خاطر طارمی ترجیح داد که این بار از جمع هم‌تیمی‌ها جدا نشود.
بدون‌تردید این گل می‌تواند جایگاه طارمی را در پورتو محکم‌تر کرده و کاری کند تا او از دیدار‌های بعدی تیمش در ترکیب قرار بگیرد. بازی آینده پورتو دوم آذر در جام حذفی خواهد بود که انتظار می‌رود این تیم با مهاجم ایرانی خود وارد این مسابقه شود.


 

طارمی؛ ۱۴۴ دقیقه، یک گل، یک پاس گل

طارمی امسال در‌مجموع ۷ بازی پورتو در لیگ پرتغال، ۱۴۴‌دقیقه در زمین بوده و یک گل زده و یک پاس گل نیز داده است. او به‌طور‌میانگین در هر مسابقه ۲۰‌دقیقه بازی کرده که البته بخشی از آن را به‌خاطر حضور شصت‌دقیقه‌ای‌اش در بازی برابر پورتیموننزه است که به‌دلیل مصدومیت اوریبه زمین آمد.
طارمی ۱۵‌دقیقه هم در لیگ قهرمانان فرصت بازی در ترکیب پورتو را پیدا کرده است. زمانی که برای بهترین گل‌زن فصل گذشته لیگ پرتغال کم به حساب می‌آید. او، اما نشان داده که اگر فرصت بیشتری پیدا کند، می‌تواند گل‌ها و پاس‌گل‌های بیشتری را به ثبت برساند. موضوع بازی‌کردن طارمی نه فقط برای او که حتی برای هواداران و رسانه‌های پرتغالی نیز تبدیل به موضوع مهمی شده، به‌طوری‌که کونسیسائو و دیگر‌اعضای کادر فنی در تمام مصاحبه‌های اخیرشان در‌برابر این سؤال قرار گرفته‌اند که چرا از مهدی طارمی در ترکیب اصلی استفاده نمی‌کنند.


طارمی: به‌دنبال گل‌های بیشتری هستم

مهاجم بوشهری که این‌روز‌ها در پورتو محبوبیت زیادی نیز به دست آورده است، درباره اولین گلی که برای تیمش به ثمر رساند، گفت: از گل‌زنی برای پورتو خیلی خوش‌حالم. امیدواریم که حتی در بازی‌های آینده عملکرد بهتری داشته باشیم. پورتو یک تیم عالی است و خیلی خوش‌حالم که اینجا هستم. مهدی طارمی در ادامه افزود: به‌دنبال کسب پیروزی و گل‌های بیشتری برای خودم و تیمم هستم. در نیمه دوم بازی برابر پورتیموننسه کمی بهتر کار کردیم و حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. البته به‌دلیل برگزاری متوالی باز‌ی‌ها در زمان کوتاهی کمی خسته هستیم، اما در این بازی خوب ظاهر شدیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->