سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

خیران شهریار پای کار تأمین تجهیزات آموزشی دانش‌آموزان محروم مشهد

  • کد خبر: ۴۹۵۱۱
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
خیران شهریار پای کار تأمین تجهیزات آموزشی دانش‌آموزان محروم مشهد
شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد: در گام اول تجهیزات آموزش مجازی برای ۲۰ هزار دانش آموز مشهدی تأمین می‌شود
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت خیران شهریار پای کار طرح تأمین تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان محروم شهر آمده است، گفت: در گام اول این طرح ۲۰ هزار دانش آموز که به هیچ گونه وسیله آموزشی و ارتباط جمعی‌ای دسترسی ندارند، به این وسائل تجهیز خواهند شد.

شهناز رمارم در گفتگو با خبرنگار ما افزود: رویکرد مدیران شهری در جهان امروز تغییر کرده است و نگاه آن‌ها به شهر‌ها به عنوان یک موجود زنده و پویا این است که نیاز اصلی شهر خوراک روح است. درهمین راستا شهر‌های توسعه یافته که در گذشته ۷۰ درصد بودجه خود را صرف اقدامات کالبدی و ساختاری شهر می‌کردند، امروزه همین درصد از بودجه خود را به اقدامات اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهروندان اختصاص می‌دهند.

 

ابهام در تداوم آموزش دانش آموزان

وی با اشاره به اینکه توسعه یک شهر به ۳ عامل آموزش، اقتصاد و سلامت بستگی دارد، ادامه داد: با شیوع کرونا سلامت شهروندان به خطر افتاده است و آموزش دانش آموزان به دلیل تعطیلی کلاس‌های فیزیکی و نبود زیرساخت مناسب برای اجرای کلاس‌های مجازی در هاله‌ای از ابهام است.
وی تأکید کرد: زمانی که این ۲ عامل تهدید شود، بی شک اقتصاد نیز به خطر خواهد افتاد و دیگر شعار «توسعه پایدار در مشهد، با نگاهی به افق آینده» بی معنا خواهد شد و نمی‌توان ادعا کرد شهر بر مدار توسعه پایدار در جریان است؛ زیرا به آموزش نسل آینده بی توجهی شده است. با توجه به اینکه شهر مشهد در راستای تفاهم نامه با یونسکو به عنوان «شهر یادگیرنده» شناخته شده است، نمی‌توانیم برای تعطیلی کلاس‌های درسی فرزندانمان به دلیل کمبود تجهیزات آموزشی بی تفاوت باشیم.

 

۱۰۰ هزار دانش آموز مشهدی بدون گوشی و تجهیزات هوشمند

عضو هیئت رئیسه پارلمان شهر مشهد با اعلام اینکه چالش‌های مختلف در کلان شهر مشهد نیازمند ورود همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی برای حل و فصل آن است، اظهار کرد: طبق آمار رسمی ۲۰ هزار دانش آموز در شهر مشهد دسترسی به هیچ نوع وسیله ارتباط جمعی‌ای ندارند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از گوشی و دیگرتجهیزات هوشمند برای استفاده از سیستم شاد بی بهره اند.

رمارم با اشاره به مصوبه ایجاد مجمع خیران شهریار در شورای پنجم گفت: برای رفع چالش‌های شهری حضور خیران و مشارکت‌های مردمی به عنوان نهاد مدنی ضروری است و شهرداری قرار است از این ظرفیت خیران شهریار برای تجهیز آموزش مجازی با شعار «هرکودک، یک کلاس» به این مسئله ورود پیدا کند.

 

خیران، دیروز ساخت مدرسه، امروز آموزش مجازی

وی ادامه داد: اگر خیران پیش از کرونا مدرسه می‌ساختند و برای تکمیل بنای ساحتمان‌های مدرسه کمک می‌کردند؛ امروز نیاز است در حوزه آموزش مجازی ورود پیدا کنند تا تحصیل دانش آموزان ادامه پیدا کند.

عضو شورای شهر بیان کرد: با توجه به این نیاز اساسی، خیران شهریار پای کار آمده اند و امیداوریم با استفاده از ظرفیت آموزش وپرورش و کمک‌های مردمی بتوانیم شعار «هرکودک، یک کلاس» را تحقق بخشیم.

رمارم با تأکید بر اینکه اگر امسال ۱۵۰ هزار گوشی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، سال آینده مجددا باید به همین میزان سیستم هوشمند در اختیار دانش آموزان قرار دهیم، در تشریح نحوه اجرای این طرح گفت: مدارس را محور این اقدام در نظر گرفته ایم. مدارس باید فهرستی از دانش آموزانی که با مشکل آموزش مجازی مواجه اند تهیه کند و با شناسایی این دانش آموزان، تجهیزات به مدارس اهدا می‌شود تا به شکل امانت تا پایان سال تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
وی ادامه داد: با ثبت شماره اموال برای این تجهیزات، طرف حساب ما مدارس خواهد بود؛ مشابه همه تجهیزاتی که در مدارس وجود دارد، دانش آموز این وسیله را امانت می‌گیرد و در پایان سال برای دریافت کارنامه تحصیلی ملزم به تحویل آن به مدرسه است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در واکنش به کم کاری احتمالی مدیران برخی مدارس در اجرای این طرح گفت: ۸۰ درصد تجهیزات در اختیار مدارس قرار می‌گیرد و باقی مانده آن به خود دانش آموزان اهدا می‌شود. در مدارسی که مدیران آن پای کار این پویش نباشند، با شناسایی دانش آموزان به صورت مستقیم این اقدام انجام خواهد شد.

رمارم با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پیش از امتحانات نیم سال اول مدارس این تجهیزات آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم، افزود: سایت ویژه‌ای برای این طرح در نظر گرفته شده است تا مدیران اطلاعات دانش آموزان را در آن ثبت کنند و پس از آن متناسب با نیاز مدارس برای تأمین نیاز آموزشی دانش آموزان تجهیزاتی شامل گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ و رایانه به مدارس ارائه خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->