نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران براساس برنامه قبلی برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۴۹۹۹۵
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران براساس برنامه قبلی برگزار می‌شود
ستاد مبارزه با کرونا درباره تعطیلی فوتبال تصمیم‌گیری خواهد کرد و تصمیم دولت مبنی‌بر ممنوعیت تردد شهروندان بین شهر‌ها از اول آذر به‌معنی تعطیلی قطعی بازی‌های لیگ برتر نیست.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان لیگ در گزارشی که برای این ستاد ارسال کرده، از تلاش تیم‌های فوتبال برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داده است و اینکه تیم‌ها هر ۱۰ روز یک‌بار تست می‌شوند و هر بازیکنی که مبتلا به کرونا باشد، ۱۴ روز قرنطینه را رعایت خواهد کرد و خوشبختانه تا‌کنون اتفاق ناگواری برای فوتبالیست‌ها رخ نداده است. ستاد مبارزه با کرونا که هنوز با شروع مسابقات لیگ برتر فوتسال موافقت نکرده، درباره ادامه برگزاری بازی‌های لیگ برتر تصمیم‌گیری خواهد کرد. نکته جالب اینکه در صورت تعطیلی دو‌هفته‌ای شهر‌های دارای وضعیت قرمز کشور تیم‌های لیگ‌برتری تمرینات و بازی‌های دوستانه خود را دنبال خواهند کرد که در چنین‌دورانی تفاوت تنها در سفر‌نکردن است. البته خیلی از تیم‌های لیگ‌برتری در دوران کرونایی با پرواز‌های اختصاصی به شهر‌های مختلف سفر می‌کنند.
 
از‌آنجا‌که فوتبال جنبه سرگرمی برای مردم دارد، شاید در‌نهایت ستاد مبارزه با کرونا اجازه دهد که بازی‌های لیگ برتر دنبال شود. سازمان لیگ منتظر تصمیم‌گیری در‌این‌زمینه است تا تصمیم نهایی را به باشگاه ابلاغ کند. البته از‌آنجا‌که تاریخ بازی‌های باقی‌مانده تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی مشخص شده، فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند که بازی‌های لیگ برتر را ادامه دهد. با بسته‌شدن پرونده بازی‌های ملی، حالا فوتبالی‌ها خودشان را آماده بازی‌های باشگاهی می‌کنند؛ اما هنوز مشخص نیست لیگ ایران در هفته‌های پیش‌رو مجوز برگزاری می‌گیرد یا خیر.
 
هفته دوم این بازی‌ها طبق برنامه از پنجشنبه با برگزاری ۳‌بازی آغاز می‌شود، جمعه با برگزاری ۳‌بازی ادامه پیدا می‌کند و عصر شنبه با برگزاری ۲‌بازی دیگر تمام می‌شود. با توجه به اینکه محدودیت‌های جدید کرونایی قرار است از شنبه (اول آذر) اعمال شود، به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی برای برگزاری بازی‌های پنجشنبه و جمعه وجود داشته باشد، اما هنوز مشخص نیست سرنوشت بازی‌های شنبه چه می‌شود. به‌هر‌حال در اولین روز هفته آینده، پیکان و پرسپولیس در تهران به‌ترتیب میزبان شهرخودرو و نفت‌آبادان هستند، تهرانی که جزو شهر‌های قرمز به حساب می‌آید و قرار است شدید‌ترین محدودیت‌ها در آن اعمال شود. همین باعث شده تا شایعه به‌تعویق‌افتادن بازی‌های روز شنبه و هفته سوم رسانه‌ای شود و سروصدای فراوانی به راه بیندازد.


بازی‌ها تعلیق نشد

این‌طور که مسئولان برگزاری بازی‌ها می‌گویند، تا‌این‌لحظه قرار است مسابقات لیگ طبق روال گذشته برگزار شود و فعلا خبری از تعطیلی یا تعویق مسابقات نیست. سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ، در‌این‌باره می‌گوید: هیچ صحبتی مبنی‌بر تغییر در زمان برگزاری مسابقات تا الان مطرح نشده است. ما هم مانند تمام اصناف، تابع تصمیمات نظام بهداشت کشور هستیم. زمانی که وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا دستوری را ابلاغ کنند، همه ملزم به اجرای آن هستند و ما هم از این قاعده مستثنا نیستیم. در‌مجموع تمام تصمیمات هم با نظر ستاد مقابله با کرونا و فدراسیون پزشکی‌ورزشی گرفته می‌شود.
 
بازهم می‌گویم مسابقات طبق برنامه برگزار خواهد شد و هیچ صحبتی در‌باره تعویق مسابقات مطرح نیست. دیروز همچنین محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نوشته است: تنها مسابقات لیگ برتر فوتبال برگزار خواهد شد. ورزش کشور، تعهدات ملی و بین‌المللی دارد و بر‌این‌اساس تغییری در برگزاری آن‌ها نداریم. دیدار‌هایی مانند مقدماتی جام‌جهانی، بازی‌های ملی در رشته‌های کشتی و فوتسال که شامل محدودیت‌های اعمال‌شده از ابتدای هفته آینده نیستند، برگزار خواهند شد. مسابقات لیگ برتر هم بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار می‌شود.


همه در انتظار تصمیم ستاد کرونا

باوجود صحبت‌های مهدی و اسدمسجدی، هیچ بعید نیست درست مثل روز‌های اولی که آمار مبتلایان به کرونا در کشور افزایش پیدا کرده، لیگ برتر هم از ابتدای هفته آینده تعطیل شود؛ اما این موضوعی است که سازمان‌لیگی‌ها به‌شدت با آن مخالف هستند. مسئولان برگزاری بازی‌ها اعتقاد دارند حتی باوجود تعطیلی مسابقات، تیم‌ها تمریناتشان را تعطیل نمی‌کنند و طبق روال روز‌های اخیر در بازی‌های دوستانه به‌مصاف هم می‌روند. در این شرایط نظارت و کنترل روی تمرینات و بازی‌های تدارکاتی وجود نخواهد داشت و این نکته‌ای است که سازمان لیگی‌ها روی آن تأکید دارند. باوجوداین برای روشن‌شدن ماجرا باید صبر کرد و دید ستاد کرونا چه تصمیمی برای لیگ می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->