کاظمی‌قمی در مشهد؛ اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند
سرخط خبرها

ظریف: ایران به مذاکرات صلح افغانستان با محوریت سازمان ملل کمک می‌کند

  • کد خبر: ۵۰۶۶۱
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
ظریف: ایران به مذاکرات صلح افغانستان با محوریت سازمان ملل کمک می‌کند
وزیر امور خارجه ایران که به صورت آنلاین در کنفرانس ژنو سخن می‌گفت، تاکید کرد که در مذاکرات صلح افغانستان سازمان ملل باید نقش اصلی را داشته باشد و ایران در این زمینه کمک خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - «محمد جواد ظریف» که امروز (سه شنبه) در دومین روز از کنفرانس ژنو با محوریت افغانستان سخن می‌گفت، اظهارداشت: راه نظامی برای حل مشکل افغانستان شکست خورده و خروج مسئولانه نیروهای خارجی قدم مثبتی به سمت تحقق صلح و ثبات در افغانستان است.

 

وی با بیان اینکه جهان باید مردم افغانستان را نسبت به سایر موضوعات در اولویت قرار دهد، گفت: اگر شهروندان افغانستان در حفاظت از خود مشکل داشته باشند، صلح دائمی در این کشور ایجاد نخواهد شد.

 

ظریف در ادامه تاکید کرد: تروریسم اقتصادی مانع گسترش تجارت میان افغانستان و ایران شده است.

 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در مذاکرات صلح افغانستان سازمان ملل باید نقش اصلی را داشته باشد و ایران در این زمینه کمک خواهد کرد.

 

در نشست ۲۰۲۰ افغانستان، برنامه تعهدات مالی و حمایت ‌سیاسی کشورهای کمک‌کننده برای چهار سال آینده روشن می‌شود. اما برخی از این کشورها، میزان کمک‌های یک‌ساله خود را نیز اعلام می‌کنند.

 

از افغانستان تنها وزرای امور خارجه و دارایی در مقر برگزاری کنفرانس حضور دارند و این نشست از سوی وزرای امور خارجه افغانستان و فنلاند رهبری می‌شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->