سرخط خبرها

دغدغه احداث بازارچه محلی در بوستان «رجا»

  • کد خبر: ۵۰۹۲
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
دغدغه احداث بازارچه محلی در بوستان «رجا»
در نشست شورای اجتماعی محله کشاورز بررسی شد

شهرکی - نشست شورای اجتماعی محله کشاورز به برنامه‌ریزی برای کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و اجرای طرح سایبان امید و ضرورت احداث بازارچه محلی در کنار بوستان رجا اختصاص داشت.به گزارش شهرآرامحله، کارشناس اجتماعی منطقه در این نشست که در حسینیه بیت‌الائمه(ع) این محله برگزار شد، ضمن تشریح طرح کارآفرینی زنان سرپرست خانواده گفت: طرحی که ما در کل محلات می‌توانیم اجرا کنیم طرح الفبای مهارت است. برای منطقه6 هم فعلا 6محله را مدنظر داریم و ما باید پایگاه خودمان را برای هر یک از این محلات مشخص کنیم.

 

خسروی درباره گروه هدف این طرح گفت: الفبای مهارتی و مهارت‌آموزی برای بچه‌های هشت تا 18سال در محلاتی که دسترسی به فرهنگ‌سراها و محیط‌های آموزشی ندارند است. همچنین زنان سرپرست خانوار هم مدنظر ماست تا با حرفه‌آموزی توانمند شوند. برای بحث کارآفرینی با مدیر مدرسه اندیشه در حر17 گفت‌وگوهایی انجام دادیم و استقبال کردند و قرار شد فضایی را به ما برای این‌کار اختصاص بدهند.او افزود: برای ایجاد کارآفرینی پس از مهارت‌آموزی، حمایت مالی هم اهمیت دارد. ما در شورای اجتماعی محلات این موضوع را مطرح می‌کنیم تا خیّر پیدا شود و بحث فروش هم داشته باشیم.
خسروی همچنین گفت: ما نمی‌خواهیم کلاس‌هایی برگزار کنیم که بازخوردی نداشته باشد. بهترین کار این است که از ظرفیت خود محلات استفاده کنیم. مثلا در تاجرآباد بحث سوزن‌دوزی مطرح است و زنان آنجا تا حدود زیادی با آن آشنا هستند. ما می‌خواهیم آن‌ها را توانمندتر کنیم تا بعد از آن مزون داشته باشند یا سفارش‌های محله‌های دیگر را انجام دهند. یا در بسکابادی نان و کلوچه محلی می‌پزند. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و همان‌ها را پرورش داد.
او درباره طرح سایبان امید نیز گفت: بحث دوم بحث سایبان امید پایگاه‌های کنترل خشم هستند که در حال رایزنی با آموزش و پرورش ناحیه5 هستیم تا مدارسی را به ما معرفی کنند.این کارشناس اجتماعی ادامه داد: کلاس‌های سایبان امید برای نوجوانان 10 تا 16سال است. این دوره کلاس کنترل خشم را داریم. ما در محله کشاورز می‌توانیم دو پایگاه داشته باشیم که نمازخانه پارک رجا می‌تواند یکی از پایگاه‌ها باشد. یکی برای پسرها و یکی برای دخترها. باز هم بستگی به درخواست محله دارد. ظرفیت کلاس هم بین 25 تا 30نفر است و در هر دوره در 8جلسه برگزار می‌شود. مربیان از بهزیستی و باتجربه هستند. این گام اول این طرح است. دوره‌های بعدی کلاس‌های مشاوره تحصیلی، کودکان و... را داریم.عباسی، نماینده حوزه پیشگیری، از آسیب‌های اجتماعی شورای اجتماعی محله نیز گفت: این‌کارها مقطعی است. یک کار پایدار یعنی اینکه باید بیاییم فرهنگ‌سرای کارآفرینی در منطقه راه بیندازیم. در فرهنگ‌سرا اتاق‌هایی را به کارهای تولیدی اختصاص بدهیم. بازارچه فروش محصولات باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.وی افزود: در محله کشاورز دفتر پست متروکه‌ای وجود دارد که با نجاری‌مقدم، رئیس ناحیه، تماس گرفتیم و قرار شد آن مکان به شهرداری واگذار شود تا مکانی فرهنگی راه بیندازیم.
میرزایی، دیگر عضو شورای اجتماعی محله، نیز در ادامه گفت: مشکل حاشیه شهر ما بیکاری، اعتیاد و طلاق است. این بودجه‌ها باید درراستای حل مشکلات باشند. در میدان شهدا پاتوق محله زده‌اند. این پروژه در طرح محله ما چه نفعی برای مردم دارد؟او دلخوری‌اش از محقق نشدن طرحی را نیز به میان آورد و گفت: آمدند به ما گفتند باید مردم راضی باشند تا اینجا عقب‌نشینی باشد. ما 50تا امضا از همین مردم جمع کردیم اما اتفاقی نیفتاد.خسروی دراین‌باره پاسخ داد: مطلبی درباره تعریض ورودی بولوار کشاورز وجود دارد. به دو دلیل ما به این موضوع ورود نکردیم. اولا این مسئله به واحد املاک منطقه مربوط می‌شود و آن‌ها باید پیگیری کنند. به همین دلیل ورودی کشاورز هنوز طرح مصوب ندارد. اگر طرح 20متری مصوب شود نیازی به عقب‌نشینی واحدهای تجاری نیست. ما پیگیری کردیم که این طرح مصوب شود.میرزایی بعد از شنیدن پاسخ کارشناس اجتماعی نظرش را درباره کارآفرینی گفت: بحث آموزشی خوب است اما بعد از آموزش باید بازار کار برایشان فراهم شود. برای بحث فروش هم باید نمایشگاه‌های فصلی برپا کرد. حالا که فاصله جمعه‌بازار با ما زیاد شده است حداقل هفته‌ای یک‌روز، روز بازار داشته باشیم.نوبری، کارشناس فرهنگی ناحیه2، درباره بازارچه محلی گفت: بحث بازارچه محله در پارک رجا یک ماه قبل مطرح و قرار شد مقدمات آن فراهم شود.محمدی‌زاده، نماینده خیریه، هم دغدغه‌اش را چنین مطرح کرد: یکی از مشکلات خانواده‌ها در این منطقه اعتیاد است. این‌ها را چه کنیم؟ باید برای این افراد کارآفرینی کرد. اگر این حرف‌ها عملی شود و از آن‌ها در عمل با همان یاد دادن ماهیگیری حمایت شود و بعد هم رها نشوند می‌توان به چنین طرح‌هایی امیدوار بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->