نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟
سرخط خبرها

سهم خراسان باز هم سومی شد

  • کد خبر: ۵۰۹۴
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
سهم خراسان باز هم سومی شد
باوجود درخشش خراسانی‌ها و ثبت 2 رکورد جدید باشگاهی در لیگ دوومیدانی

مژده رنگیان - مرحله دوم لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور در بخش بانوان به پایان رسید و هیچ تغییری در ترکیب تیم‌های برتر مرحله نخست ایجاد نشد. تیم دانشگاه آزاد لرستان با 186امتیاز در رده نخست قرار گرفت، آسان‌پرداخت زنجان با 177امتیاز دوم شد و تیم باشگاه شهر خراسان رضوی با 137امتیاز روی سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد.
لیگ باشگاه‌های کشور در 3 مرحله پیگیری می‌شود و مشهد پس از 5 سال دوری از این رقابت‌ها توانست با حمایت مالی شهرداری مشهد، امسال در لیگ حاضر شود؛ آن‌هم با ترکیب هشتاددرصدی بومی‌ها. حمیده جوان، دونده سابقی است که در این چند سال به مربیگری روی آورده و توانسته است دونده‌های خوبی مانند تکتم دستاربندان را به کشور معرفی کند. جوان درحالی‌که با تیم آسان‌پرداخت قرارداد بسته بود، با‌وجود اعلام‌آمادگی دقیقه‌نودی مشهدی‌ها برای حضور در لیگ، ترجیح داد هدایت تیم شهرش را برعهده بگیرد و با 4 بازیکن دیگر مشهد با آسان‌پرداخت فسخ‌قرارداد کردند. دختران خراسانی ترکیب غالب تیم را تشکیل می‌دهند، اما برای تکمیل تیم، 4 ورزشکار غیربومی‌ نیز از استان‌های خراسان جنوبی، مازندران، قزوین و فارس جذب شدند که دراین‌میان الناز کمپانی، ورزشکار مطرح، نیز حضور داشت.

 

شاهکار در دو امدادی
خراسانی‌ها در مرحله دوم 11 مدال را از آنِ خود کردند. روز نخست این رقابت‌ها با پیشتازی تیم خراسان رضوی همراه بود که توانستند مدال‌های خوبی را از آنِ خود کنند و یک ارتقای رکورد داشته باشند. در ماده 100متر بامانع فائزه آشورپور قهرمان شد و جمیله سیفی، هم‌تیمی او، در رده دوم قرار گرفت. در 100 متر بازهم سکوی اول به فصیحی رسید و خراسانی‌ها یعنی حمیده اسماعیل‌نژاد و فائزه نسایی به‌ترتیب دوم و سوم شدند. در پرتاب نیزه برخلاف مرحله نخست که تیم خراسان ناکام بود، نسترن امیری‌مهر موفق شد یک مدال برنز کسب کند؛ اما بهترین اتفاق برای تیم «شهر خراسان رضوی» کسب رکورد جدید باشگاهی توسط تیم 4در100 متر امدادی بود که خراسانی‌ها با ثبت زمان 47.71 ثانیه رکورد باشگاهی این ماده را بهبود بخشیدند.

 

رکورد ویژه دستاربندان
تکتم دستاربندان در این دوره در ماده 1500متر به میدان رفت که توانست نقره این رقابت‌ها را کسب کند؛ اما روز دوم در پیست حاضر شد و توانست در ماده 800متر با ثبت زمان 2:14.49دقیقه رکورد باشگاهی ایران را ارتقا دهد. به‌این‌ترتیب او رکورددار این ماده در تمامی رده‌های سنی شد. دستاربندان که در ماده‌های استقامت و نیمه‌استقامت فعالیت می‌کند، مدتی به توصیه مربی خود در دوهای سرعت حاضر شد؛ اما موفقیت‌های او به دوهای نیمه‌استقامت برمی‌گردد و در این مرحله بازگشت موفقی داشت. در ادامه این رقابت‌ها نیز در 400متر بامانع جمیله سیفی سوم شد، در 200 متر حمیده اسماعیل‌نژاد سوم شد و همچون مرحله گذشته در ماده 4در400متر، خراسان باز هم روی سکوی سوم ایستاد و مجموع مدال‌های این تیم، آن‌ها را در همان رده سوم نگه داشت.

 

عملکرد مشهدی‌های تیم اصفهان
اما در بین 8 تیم حاضر در لیگ، به‌جز باشگاه شهر خراسان رضوی، مشهدی‌ها در تیم سپاهان نیز حضور دارند و 3 ورزشکار خراسانی برای این تیم به میدان رفتند که در محله نخست هیچ مدالی کسب نکردند؛ اما در مرحله دوم درخشش خوبی داشتند. طباطبایی، محروقی و شرشبی، ورزشکاران خراسانی تیم اصفهان هستند که یک ارتقای رکورد را ثبت کردند. نجیبه شرشبی در ماده 5000متر سوم شد و در ماده 3000متر نیز بازهم بر روی سکوی سوم ایستاد. محلا محروقی نیز در ماده پرتاب دیسک با مسافت 45.87 متر رکورد ملی نوجوانان ایران را ارتقا داد.

 

نگاهی به آمار مرحله نخست
تیم خراسان در مرحله نخست 13 مدال کسب کرد و البته سهمی در شکستن 3 رکورد ملی و 3 رکورد باشگاهی نداشت. در رشته 100متر بامانع الناز کمپانی و فائزه آشورپور اول و دوم شدند، در 400 متر تکتم دستاربندان سوم شد، در 100 متر حمیده اسماعیل‌نژاد و فائزه نسایی دوم و سوم شدند و در 4در100متر امدادی نیز تیم خراسان نایب‌قهرمان شد. در ماده پرتاب نیزه سمیرا حاتمی سوم شد، در 800 متر تکتم دستاربندان به‌عنوان قهرمانی رسید و در 200متر حمیده اسماعیل‌نژاد نایب‌قهرمان شد. در هفت‌گانه سمیرا خجسته در جایگاه سوم ایستاد، در ماده 4در400متر امدادی تیم «باشگاه‌ شهر خراسان رضوی» با زمان 4:00.06دقیقه مقام سوم را از آنِ خود کرد. سمیرا خداترس در 3000 متر بامانع نایب‌قهرمان شد و در همین رقابت‌ فاطمه سیماشادکام در رده سوم جای گرفت. خراسانی‌ها در سال‌های حضور در لیگ همیشه عنوان‌دار قهرمانی و نایب‌قهرمانی لیگ بوده‌اند؛ اما حالا باوجود رقبای قدرتمندتری همچون دانشگاه آزاد لرستان که تمامی ورزشکاران خود را از بین بهترین‌های سراسر ایران انتخاب کرده، کار برای تیم خراسان سخت شده است. جوان، سرمربی خراسان، بیان کرده است برای نایب‌قهرمانی خواهد جنگید و حالا همه‌چیز به مرحله سوم لیگ که ابتدای مهرماه برگزار می‌‌شود، بستگی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->