«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

آیا فصل هفتم سریال پایتخت ساخته می‌شود؟

  • کد خبر: ۵۱۴۴۸
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
  • ۱۵
آیا فصل هفتم سریال پایتخت ساخته می‌شود؟
درحالی‌که داریم آخرین ماه پاییز ۹۹ را می‌گذرانیم و کمتر از چهار ماه تا نوروز ۱۴۰۰ فاصله داریم، خبر‌های جدی‌تری از قبل به گوش می‌رسد درباره اینکه پایتخت ۷ در نوروز ۱۴۰۰ مهمان خانه‌های مردم خواهد شد.
محبوبه عظیم‌زاده | شهرآرانیوز؛ یک سریال می‌شود مثل «صفر، بیست‌ویک» که با ناکامی زیاد در جذب مخاطب در همان فصل اول، باوجود اینکه قرار بود در چهار فصل بیست‌وپنج‌قسمتی تولید شود، بنا بر اعلام شبکه، دیگر خبری از فصل جدید آن نیست، سریالی هم می‌شود مثل «پایتخت» که بعد از پایان هر فصل آن، این سوال مطرح می‌شود که آیا سری بعدی هم در کار است یا نه؟ داستان سریال‌سازی سریالی، این روز‌ها بیشتر از قبل روی بورس است، اما کاراکتر‌هایی مثل نقی و ارسطو، مخصوصا در قسمت‌های ابتدایی کار، چنان به دل مخاطب نشستند که پایتخت نسبت‌به خیلی از سریال‌های دنباله‌دار دیگر، خاطرخواه‌های بیشتری دارد. حالا، درحالی‌که داریم آخرین ماه پاییز ۹۹ را می‌گذرانیم و کمتر از چهار ماه تا نوروز ۱۴۰۰ فاصله داریم، خبر‌های جدی‌تری از قبل به گوش می‌رسد درباره اینکه پایتخت ۷ در نوروز ۱۴۰۰ مهمان خانه‌های مردم خواهد شد.
 
خبری که پیش از این هم حرف‌های ضدونقیضی درباره آن مطرح می‌شد، حتی زمانی که حاشیه‌های فصل ششم این مجموعه حسابی اوج گرفت که البته سیروس مقدم، کارگردان کار، در این‌باره گفت: «تلویزیون خانه ماست و در هر خانواده‌ای، دلخوری پیش می‌آید، ولی دائمی نیست و بازهم سر یک سفره هستیم.»، اما این جنجال‌های عجیب‌وغریب که ناگهان بعد از آخرین قسمت فصل ششم، یقه پایتخت را گرفت، دنباله‌دار شدن این سریال را در ابهام فروبرد. حاشیه‌هایی که اوج آن صحبت‌های رئیس سازمان صداوسیما بعد از پخش قسمت آخر این سریال بود و طرح این سوال که تشابه سکانس موتورسواری رحمت و همسرش با یکی از فیلم‌های قبل از انقلاب، «حاصل اشتباه و بی‌توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن؟»
 
محسن تنابنده هم خواسته‌وناخواسته وارد گود این حاشیه‌ها شد و درنهایت حرف‌هایی زد: «من حقیقتا در تعدادی از نقد‌ها به پایتخت، نیت کمک نمی‌بینم. دوستانی می‌خواهند دوستان دیگری را بزنند. ماجرا بین خودشان است. آن‌ها نقدی دارند به مدیریت و فکر می‌کنند از خودشان و تیم‌های خودشان، باید جانشین این مدیریت بشوند و تغییرات صورت بگیرد و ما را می‌کنند بهانه و می‌اندازند وسط، بدون اینکه هیچ نقد درستی درباره کار صورت بگیرد.»
 
 

یک بازی دوسربرد

بعد از این اتفاقات بود که ادامه نیافتن کار تنابنده و پایتخت با صداوسیما، دیگر قطعی به نظر رسید، تاجایی‌که از ساخت یک سریال جدید برای نوروز ۱۴۰۰ صحبت شد، دوباره به کارگردانی سیروس مقدم، اما با همکاری یک تیم جدید، بدون محسن تنابنده و حتی بدون تهیه‌کنندگی همسر کارگردان، یعنی الهام غفوری. اما حالا ظاهرا ورق برگشته است و گویا مدیران صداوسیما پیشنهاد ساخت فصل هفتم این مجموعه را به سازندگانش داده‌اند و نخواسته‌اند پایتخت و تیم پایتخت و مهم‌تر از آن، مخاطبان کم‌شده و سود حاصل از ساخت این سریال و آگهی‌های مابینش را از دست بدهند، آن هم در روز‌هایی که کرونا همچنان تا ماه‌های آینده، مردم را خانه‌نشین نگه خواهد داشت.
 
اتفاقی که به‌نظر، عوامل پایتخت را هم راضی کرده است. خبر ساخت فصل هفتم پایتخت، درحالی‌که فصل قبل آن، بیشتر از ۸۰ درصد رضایت مردم را کسب کرد، واکنش‌هایی را ازسوی مردم درپی داشت. واکنش‌هایی که مربوط‌به طیف گسترده و متنوعی بود و هرکس از یک بعد به آن نگاه می‌کرد. کاربری از این گفته بود که هنوز از قسمت ششم پایتخت که قرار بود ساخته شود، خبری نیست و چرا در این شرایط، صحبت از فصل جدید آن درمیان است؟ یا انتقاد‌هایی دیگر مثل این: «وقتی پول حرف اول رو می‌زنه، دیگه پایتخت هم اون پایتخت قدیم نمی‌شه.» و «شاید پایتخت یه فیلمی باشه که خیلیا بپسندن، ولی واقعا دلیلی نداره این‌قدر ادامه داشته باشه.»
 
کاربر دیگری همان سوالی را تکرار کرد که احتمالا در ذهن خیلی‌ها شکل گرفته است: «چی شد؟ اینا که دیگه نمی‌خواستن با تلویزیون کار کنن؟» و همچنان در این بین بودند خیل مشتاقان و پایتخت‌دوستانی که از شنیدن خبر ادامه‌دار شدن این سریال، واقعا خوشحال شدند و از آن استقبال کردند: «ارسطو یک کلمه می‌گه، به یه دنیا دیالوگ می‌ارزه. خوبه که بازم می‌تونیم ببینیمشون.» یا اینکه: «از شنیدن این خبر واقعا خوشحال شدم. سریال‌های زیبایی مثل پایتخت، تو این اوضاع حسابی برای روحیه مردم خوبه. شاید میون این همه ناخوشی یه لبخندی روی لباشون بیاره.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
4
سلام، خبر بسیار خوبی بود، با توجه به مشکلاتی که دراین روزها وماهها گرفتار خیلی از هموطنانمان شده حداقل شبها با نگاه کردن به این سریال برای لحظاتی هم که شده میتوان غم وغصه رو فراموش کردوازته دل لبخند زد،با تشکر از آقای تنابنده و عوامل سریال پایتخت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
3
من پایتخت را دوست دارد اگر میشه تا 30 قسمت بسازن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
ارع ناموسا ممنون میشیم عالی هستین
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
1
پایتخت عشق منه
خیلی دوستش دارم
ولی حیف که دیگه خشایار الوند نیست که بتونه پایتخت رو مثل گذشته بسازه
Mahzyar
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
1
سلام به همه پایتختیها دلمون خیلی شاد میشه خدای با دیدن این سریال به نظر من هیچ وقط کهنه نمی شه سریال پایتخت از چشم بد همتون دور باشید وامیدوارم امسال هم پایتخت با شما عزیزان باشد در نوروز 1400
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
1
2
من پایتخت و خیلی دوس دارم..خواهش میکنم که فصل های دیگشو بسازین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
2
من خیلی پایتخت دوست دارم برای بازیگری در پایتخت ثبت‌نام کردم‌ امید وارم بشم
محمدقلی خان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
0
شماربخداقسم بخشش کنن
نیایش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
سلام از وقتی که سریال پایتخت را می دیدم روحیه ام خیلی بهتر بود چون همش خنده و از جاهای دیدنی

پایتخت یک سریال دونباله دار باحال است این شاید اولین فیلم دونباله داری باشه که خیلی بیننده به خود جلب کرده و من خواهشم اینه که پایتخت 78910 هم ساخته شود سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
1
0
پایتخت زمانی به مزه شد که سارا نیکا از توش رفتن تا قسمت آخر فصل ششم خوب بود اما این دو قسمتش که سارانیکا توش نبودن خیلی بی مزه شد بهتره بگم اصالتشو از دست داد. پایتخت تا موقعی که سارانیکا بودن اصالتشو به خوبی حفظ کرده بود . متاسفم برای تک تک عوامل پایتخت .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
عاشق سریال پاییتختم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
0
0
سلام من سریال پایتخت رو خیلی دوست دارم و ساخت این سریال همین طور ادامه داشته باشد من توی این سریال از بازی نقی و ارسطو بیشتر از سایر بازیگران نقش شون رو دوست دارم لطفا اگه میشه دوباره پخشش کنید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
توی سریال پایتخت ارسطو بهتاش بهبود رحمت عالی بازی کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
0
سلام لطفا فصل هفتم پایتخت ساخته شود و بهتاش دروازه بان باشگاه فوتبال نساجی مازندران شود و کلاه دروازه بانی را بسازید و بهبود حضور داشته باشد و نقی نماینده مجلس باشد و هما اخبارگو باشد و فهیمه و رحمت ارایشگر باشد و خونه نقی و خونه فهیمه را انتخاب کنید و بسازید داستانش مثل فصل ششم باشد و 25 قسمت باشد و بهتاش بازهم در فصل هفتم پایتخت قسمت دهم نساجی با پرسپولیس بازی کند و بهتاش و بهبود روبرو شود و بهتاش شوکه شود و زبونش بگیره مثلا نقی به هبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
0
0
سلام خوبین اقای سیروس مقدم لطفا مجموعه پایتخت هفت را بسازید و بهتاش فریبا دروازه بان باشگاه فوتبال نساجی مازندران باشد و با بازیکن پیتر چک علاقه داشته باشد و ریشای بهتاش را کامل بزنید و بهبود هم حضور داشته باشد و نقی نماینده مجلس و هما اخبارگو و فهیمه و رحمت ارایشگر باشد و خونه فهیمه و خونه نقی را انتخاب کنید و بسازید و داستان مجموعه پایتخت هفت مثل پایتخت شش باشد و 18 قسمت باشد و بهتاش نساجی با پرسپولیس بازی کند و بهتاش و بهبود روبرو شود و بهتاش شوکه شود و زبونش بگیره و ابولفضل رجبی را حذف کنید و یکدیگر بیاریش و فیلمبرداریش در شیرگاه مازندران اجرا کنند و امیدوارم سال ١٤٠١ از شبکه تماشا و سیما پخش شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->