مدارس مشهد فردا شنبه تعطیل شد + جزئیات (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۵۲۱۱۱
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در مشهد
کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از آغاز توزیع کیت‌های تشخیص کرونا در مشهد از اواخر هفته گذشته خبر داد.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ ۲۳ آبان‌ماه بود که حسین وطن‌پور، مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ساخت کیت آزمایش تشخیص سریع کرونا خبر داد و اعلام کرد که مراحل اخذ مجوز از مبادی مربوط از جمله سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی درحال انجام است تا این‌محصول به تولید انبوه برسد.

کیت‌های تشخیص سریع کرونا با عملکرد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای، برای شناسایی سریع و به‌عبارتی ردیابی بیماران و آزمایش‌های تشخیصی، ابزاری مناسب است و بسیاری از کشور‌ها از آن استفاده می‌کنند. از جمله محاسن این‌کیت‌ها می‌توان به کاهش زمان و کم شدن هزینه آزمایش اشاره کرد. برخی از کشور‌ها از این‌روش برای بیماریابی سریع استفاده می‌کنند و در صورت مثبت بودن افراد، علائم بیماری در آنان کنترل می‌شود تا مبتلایان در روز‌های اول شناسایی و روند بهبودی به‌نحو مطلوبی انجام شود.

۲۹ آبان نیز در مراسم رونمایی از این‌کیت‌ها، مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت گفت که این‌کیت به‌زودی روانه بازار خواهد شد، ضمن اینکه در بیماریابی نقش بسیار مهمی دارد و عملکردی مشابه عملکرد تست‌های تشخیصی پی‌سی‌آر دارد.

مروجی این را هم گفت که کیت یادشده قیمت بسیار پایین‌تری در مقایسه با کیت‌های موجود در بازار دارد و قیمت آن حدود ۳۰ درصد کیت پی‌سی‌آر موجود در بازار است. دراین‌باره کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این‌خبر افزود: در راستای تحقق برنامه راهبردی معاونت بهداشت برای رویارویی با کووید ۱۹ اجرای این‌برنامه مبتنی بر آزمایش گسترده، هدفمند و هوشمند است.

فاطمه کیانی ادامه داد: بر مبنای همین‌استراتژی، تست راپید تشخیصی کووید ۱۹ در داخل کشور طراحی، تولید و هفته گذشته بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور توزیع شد. وی در پاسخ به این‌سؤال که این‌کیت‌ها چگونه دردسترس عموم قرار می‌گیرد، افزود: قرار است این‌تست‌ها در مراکز شانزده‌ساعته یا بر حسب نیاز در مراکز تجمعی مانند سرای سالمندان، سربازخانه و پادگان‌ها و نیز درب منازل مردم استفاده شود.


توزیع فقط در مراکز منتخب معاونت بهداشتی دانشگاه

کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افزود: بنابراین امکان تهیه این‌تست برای شهروندان عادی به‌صورت عمومی وجود ندارد و اگر فردی بخواهد از این‌تست‌ها استفاده کند، باید به مراکز منتخب ما مراجعه کند. کیانی درباره اعلام نتیجه این‌تست‌ها نیز گفت: این‌تست‌ها همان‌گونه که از نامشان پیداست کیت تشخیص سریع هستند و حداکثر در ۳۰ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کنند.

کیانی تأکید کرد: نتیجه تست‌های تشخیصی راپید کووید ۱۹ مطابق با استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی است و حساسیت مناسبی دارد و این‌نتایج می‌تواند مورد استناد آزمایش‌ها و تحلیل‌های بالینی قرار گیرد. او تصریح کرد: درصورت توزیع کیت راپید در کشور قطعا انجام تست‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و دسترسی به این‌نوع تست‌ها راحت‌ترخواهد بود.

پیش‌تر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره تست‌های سریع کرونا اعلام کرده بود که مزیت تست‌های سریع ساخت داخل به انواع دیگر تست‌های کرونا وابستگی نداشتن آن‌ها به مهارت تست‌گیرنده است؛ یعنی انجام آن‌ها به‌حدی سهولت دارد که حتی اگر خود فرد نیز می‌تواند نمونه‌گیری را انجام دهد. نمونه ثبت خواهد شد و احتمال خطای این‌تست‌ها بسیار پایین می‌آید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->