سرخط خبرها

تحلیل کارشناسان داوری از قضاوت مرتضی منصوریان در دیدار ذوب‌آهن و استقلال

  • کد خبر: ۵۳۲۰۱
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
تحلیل کارشناسان داوری از قضاوت مرتضی منصوریان در دیدار ذوب‌آهن و استقلال
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با قضاوت پرحرف‌وحدیث داور مشهدی در دیدار ذوب‌آهن و استقلال درحالی به پایان رسید که بحث و نظر‌ها درباره ۲ صحنه از بازی زیاد بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با قضاوت پرحرف‌وحدیث داور مشهدی در دیدار ذوب‌آهن و استقلال درحالی به پایان رسید که بحث و نظر‌ها درباره ۲ صحنه از بازی زیاد بود. صحنه مشکوک اول این دیدار مربوط به دقیقه ۳۰ می‌شود. جایی که موسوی، مدافع استقلال، درون محوطه جریمه آبی‌ها با میلاد جهانی، مهاجم ذوب‌آهن، برخوردی داشت و مرتضی منصوریان، داور مشهدی، بازی را ادامه داد. صحنه‌ای که اعتراض ذوبی‌ها و نیمکت آن‌ها را به همراه داشت. صحنه دوم هم به دقیقه ۴۲ برمی‌گردد که ارسلان مطهری پشت محوطه جریمه توسط مدافع ذوب‌آهن متوقف شد و داور به مدافع خاطی کارت زرد داد.
 
صحنه‌ای که این‌بار داد اعتراض آبی‌ها را درآورد و استقلالی‌ها معتقد بودند مدافع ذوب‌آهن باید از بازی اخراج می‌شد. به گزارش سایت ورزش ۳، ۵ کارشناس داوری درباره این ۲ صحنه اظهارنظر کردند که روایت‌های آن‌ها از این ۲ صحنه چندان متفاوت نیست. به اعتقاد ۳ کارشناس از ۵ کارشناس در صحنه اول، داور باید به سود ذوب‌آهن اعلام پنالتی می‌کرد و در صحنه دوم هر ۵ کارشناس داوری معتقدند باید بازیکن ذوب‌آهن از بازی اخراج می‌شد. حیدر سلیمانی، عسگری، سعید مظفری‌زاده، نوید مظفری‌زاده و نوذر رودنیل ۵ کارشناس داوری هستند که در این‌باره اظهارنظر کردند.


صحنه اول؛ شجاعت، حلقه مفقوده قضاوت

حیدر سلیمانی یکی از کارشناسان کارکشته داوری فوتبال ایران است که معتقد است مرتضی منصوریان در صحنه اول دیدار ذوب‌آهن و استقلال شجاعت لازم را برای اعلام پنالتی به سود ذوبی‌ها نداشته است. سلیمانی درباره این صحنه گفت: پیش‌تر قضاوت‌های خوبی از منصوریان دیده بودیم، اما او در لحظات حساس، شجاعت لازم را نداشت. در نیمه اول ۲ صحنه حساس داشتیم که داور مسابقه در این صحنه‌ها به‌خوبی قضاوت نکرد.
 
در دقیقه ۳۰ احمد موسوی در محوطه جریمه با پای راست و دستش روی بازیکن ذوب‌آهن خطا کرد. منصوریان این صحنه را دید، اما آن را پنالتی تشخیص نداد و ضربه دروازه اعلام کرد. در این لحظه باید به سود ذوب‌آهن پنالتی اعلام می‌شد. نوید مظفری‌زاده درباره این صحنه اظهار داشت: در دقیقه۳۰، داور باید یک پنالتی به سود ذوب‌آهن اعلام می‌کرد. زیرا بازیکن استقلال با دست مهاجم حریف را هل داد. نوذر رودنیل هم بر پنالتی‌بودن این صحنه تأکید داشت. در این بین فقط عسگری و سعید مظفری‌زاده بودند که نظری متفاوت با دیگر کارشناسان داشتند و صحنه را پنالتی ندیدند.


صحنه دوم؛ اخراج و دیگر هیچ

سعید مظفری‌زاده درباره صحنه متوقف‌شدن ارسلان مطهری پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن در یک موقعیت تک‌به‌تک، گفت: این خطا روی بالاتنه بازیکن استقلال رخ داد و داور مسابقه، منصوریان، باید در این صحنه به حسینی، مدافع ذوب‌آهن، کارت قرمز مستقیم می‌داد. نظری که ۴ کارشناس دیگر داوری هم به‌نوعی آن را تأیید کردند. حیدر سلیمانی در این‌باره اظهار کرد: عبدا... حسینی در دقیقه ۴۲ پشت محوطه جریمه روی مهاجم استقلال خطا کرد.
 
با توجه به اینکه این صحنه موقعیت آشکار گل‌زنی بود و مطهری با دروازه‌بان تک‌به‌تک می‌شد، مدافع ذوب‌آهن باید کارت قرمز می‌گرفت، اما منصوریان به او کارت زرد داد. پس از این صحنه هم نیمکت‌نشینان استقلال مدام به منصوریان اعتراض کردند و او شجاعت لازم را نداشت و برخورد لازم انضباطی از سوی داور صورت نگرفت. نوید مظفری‌زاده نیز بیان کرد: در دقیقه۴۲ بازیکن ذوب‌آهن با خطا موقعیت آشکار گل را از استقلالی‌ها گرفت. داور به‌درستی خطا تشخیص داد، اما تصمیم او در جریمه مدافع ذوب‌آهن اشتباه بود و داور به‌جای دارن اخطار باید او را اخراج می‌کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->