عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال وقوع سیل و صاعقه در ۷ استان کشور (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه
سرخط خبرها

چکار کنیم به ویروس کرونا انگلیسی مبتلا نشویم؟

  • کد خبر: ۵۳۴۸۹
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
چکار کنیم به ویروس کرونا انگلیسی مبتلا نشویم؟
چندین کشور پروازهای انگلیس را به دلیل ترس از نوع جدید ویروس کرونا که به گفته کارشناسان ۷۰ درصد بیشتر از سویه‌های قبلی قابلیت سرایت دارد، ممنوع کرده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، ماریا ون کرکوف در گفتگو با خبرگزاری سی‌ان‌ان در مورد شیوع عفونت جدید در انگلیس اظهار کرد که این جهش کروناویروس موجب سرایت بیشتر ویروس شده است. وی گفت که میزان تکثیر نوع جدید از ۱.۱ به ۱.۵ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نوع جدید هیچ تاثیری بر واکسن یا روند واکسیناسیون ندارد و هیچ تاثیری بر واکسن و واکسیناسیون پیش‌بینی نمی‌کنیم.

ون کرکوف گفت: «سازمان بهداشت جهانی و پزشکان در انگلستان یک سیستم نظارت برای مطالعه نوع جدید ایجاد کرده‌اند. تاکنون شاهد افزایش شدت بیماری و موارد بالینی نبودیم. ما همچنین در حال بررسی توانایی بدن برای تولید آنتی‌بادی هستیم.»

وی تاکید کرد: این مطالعات ادامه دارد و با گسترش نسخه جدید کووید-۱۹ باید کمی سخت‌تر کارکنیم. ویروس جدید در سراسر انگلیس گسترش‌یافته است. ویروس‌ها جهش می‌یابند و همیشه تغییر می‌کنند.

وی توصیه کرد: مداخلات موثر کنونی در جلوگیری از شیوع ویروس تاثیر دارند، بنابراین، رعایت فاصله فیزیکی لازم است و از حضور در فضا‌های شلوغ اجتناب کنید.
 
متخصص اپیدمیولوژی سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد افراد می‌توانند با رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و حفظ روش‌هایی مانند شستن منظم دست‌ها و استفاده از ماسک در برابر کروناویروس جهش یافته از خود محافظت کنند.

کشف سویه جدید B ۱۱۷ Covid-۱۹ منجر به خانه‌نشینی کریسمس در لندن و جنوب انگلیس شده است.
 
نخست‌وزیر انگلیس، بوریس جانسون روز یکشنبه اجرای طرح خانه‌نشینی جدید را اعلام کرد و از مردم خواست تا در طول کریسمس و شب سال نو در خانه بمانند.

چندین کشور نیز پرواز‌های انگلیس را به دلیل ترس از کروناویروس جدید که به گفته کارشناسان ۷۰ درصد بیشتر از سویه‌های قبلی قابلیت سرایت دارد را ممنوع کرده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی گفته است که کروناویروس جدید کشف‌شده در انگلیس با سرعت انتقال بالاتر، هنوز از کنترل خارج نشده است.

مایکل رایان، رئیس بخش اورژانس سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما در زمان‌های مختلف این همه‌گیری میزان آلودگی بسیار بالاتری را تجربه و آن را کنترل کرده‌ایم؛ بنابراین این وضعیت از این نظر خارج از کنترل نیست. اما نمی‌توان آن را به حال خود رها کرد.»
 
منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید:
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->