ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

مرغ گران است، ماهی بخوریم؟

  • کد خبر: ۵۳۵۴۳
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مرغ گران است، ماهی بخوریم؟
به‌تازگی ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن، مدیرکل دفتر مطالعات سازمان حمایت، راهکاری عجیب درباره مقابله با گرانی مرغ پیشنهاد می‌کند. مهرداد ایزدی در برنامه «صبح‌به‌خیر ایران» که به‌صورت زنده از شبکه‌یک پخش می‌شد، به‌عنوان راهکاری برای مبارزه با گرانی مرغ، پیشنهاد کرد مردم ماهی بخورند.
ارژنگ حاتمی | شهرآرانیوز؛ به‌تازگی ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن، مدیرکل دفتر مطالعات سازمان حمایت، راهکاری عجیب درباره مقابله با گرانی مرغ پیشنهاد می‌کند. مهرداد ایزدی در برنامه «صبح‌به‌خیر ایران» که به‌صورت زنده از شبکه‌یک پخش می‌شد، به‌عنوان راهکاری برای مبارزه با گرانی مرغ، پیشنهاد کرد مردم ماهی بخورند. این پیشنهاد درحالی مطرح می‌شود که قیمت هرکیلو ماهی قزل‌آلا که یکی از ماهی‌های ارزان موجود در بازار است، حداقل کیلویی ۵۵ هزار تومان است.


یکی می‌نالید از درد بینوایی...

همان‌طور که پیش‌بینی‌پذیر بود، این موضوع با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی روبه‌رو شد. برخی کاربران معتقد بودند این پیشنهاد ایزدی نشان می‌دهد که وی نه از قدرت خرید مردم اطلاع صحیحی دارد نه از قیمت ماهی. حتی برخی، این صحبت‌ها را شبیه صحبت‌های «ماری آنتوانت» دانستند.
 
در برخی کتب تاریخی آمده است که آنتوانت، فردی اشراف‌زاده بود و از وضعیت جامعه بی‌اطلاع و وقتی شنید برخی مردم معترضند و می‌گویند گرسنه‌اند و نان ندارند، پیشنهاد داد که: «اکنون که نان ندارند، چرا شیرینی نمی‌خورند؟» (البته گویا هیچ مدرک تاریخی‌ای وجود ندارد که نشان دهد ماری آنتوانت واقعا این سخنان را گفته باشد.). کاربری در همین زمینه نوشت: «مسئولان دردآشنا. چقدر اظهارنظرش شبیه حرف ماری آنتوانت بود. مردم نون نداشتن بخورن، گفته بود شیرینی بخورید. آقای مسئول! ما ماهی را که خیلی وقته از سفره‌مان حذف کرده‌ایم.». کاربر دیگری هم صرفا به نوشتن یک ضرب‌المثل اکتفا کرد: «یکی می‌نالید از درد بینوایی، اون یکی می‌گفت زردک می‌خواهی؟»


شاید خدمتکارش می‌ره خرید

در بسیاری از نظرات، کاربران به این موضوع اشاره کرده بودند که این مسئول گویا از قیمت‌های اجناس در بازار بی‌خبر است. کاربری نوشت: «مشخص شد ایشان نه قیمت مرغ را می‌داند نه قیمت ماهی را. قزل‌آلای پرورشی ۵۰ هزار تومنه!»، کاربر دیگری هم به طعنه نوشت: «کارشناس چقدر تسلط دارد! واقعا نمی‌داند قیمت ماهی، چندبرابر مرغ می‌باشد؟»
 
و در نظر دیگری، پیامی به این شرح می‌خوانیم: «این نشان می‌دهد که تا چه حدی برخی مسئولان از جامعه و مشکلات مردم به‌دور هستند. خوردن یک لقمه ماهی به دلم مانده است. از ماهی‌ای که شب عید خریدم، دیگر نتوانستم ماهی بخرم. تازه از آن‌موقع تا حالا قیمت ماهی سه‌برابر شده. برو ببین بیرون چه خبره. البته حق دارید، احتمالا برای شما اقلام موردنیازتان را بسته‌بندی‌شده می‌آورند در خانه و شما تنها یک کارت می‌کشید و نمی‌دانید قیمت هر کالایی چند است.». کاربر دیگری هم نوشت: «شاید خدمتکارش می‌ره خرید.»

برخی کاربران هم کمی تخصصی‌تر و اقتصادی‌تر به موضوع نگاه کرده بودند. یکی از این کاربران نوشت: «مرغ رو می‌شه با چهارتا سبزیجات، ازش خوراک درست کرد و یه مرغ رو چند وعده خورد. اما ماهی چی؟ هر دو نفر باید یک ماهی بخورن و اصلا به‌صرفه نیست.» و کاربر دیگری هم نوشت: «ماهی علاوه‌بر گران بودن، دورریز بیشتری هم دارد. ماهی پاک‌شده دوبرابر قیمت درمیاد. ما که دو ساله نتونستیم ماهی بخوریم.»


ماهی گران است؟ خاویار بخورید

این اظهارنظر، با واکنش‌های طنزآمیز برخی کاربران روبه‌رو شد. کاربری نوشت: «منظور این آقا اینه که مردم ماهیگیری کنند، اون‌طوری ماهی براشون مجانی درمیاد.». برخی کاربران هم پیش‌بینی‌هایی از اظهارنظر‌های بعدی مسئولان داشتند: «چند وقت دیگه میان توی تلویزیون می‌گن که: حالا که ماهی گران شده، بروید خاویار بخورید! مسئولان همواره راه‌حل‌هایی برای مشکلات دارند، اما متاسفانه مردم قدردان نیستند.»، اما شاید جالب‌ترین واکنش به این اظهارنظر را این کاربر نشان داده باشد: «اشتباه لپی پیش اومده، ایشان منظورش این بوده است که: مردم، ماهی یک‌بار مرغ بخورند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->