پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

فروش اجباری کالا در کنار روغن خوراکی یا هر کالایی در واحدهای صنفی تخلف است

  • کد خبر: ۵۵۰۹۲
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
فروش اجباری  کالا در کنار روغن خوراکی یا هر کالایی در واحدهای صنفی تخلف است
رئیس اداره کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: فروش روغن به شرط خرید یک کالای دیگر که به آن فروش اجباری گفته می‌شود، تخلف است.

طنین همتی|شهرآرا، امیر دلداری در حوزه بازرسی در بازار روغن و برنج که چند وقتی است از حساسیت بیشتری برخوردار است، اظهار کرد: در یک ماه گذشته حدود ۱۲۰۰ بازرسی از کالای روغن در واحدهای صنفی داشتیم که به صدور ۱۰۸ پرونده تخلف به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال منجر شده که فروش اجباری و گران‌فروشی از جمله عوامل این تخلفات بوده است.

 

وی تأکید کرد: منظور از فروش اجباری که بیشتر، کارخانجات و شرکت‌های پخش انجام می‌دهند، این است که خریدار، در ازای خرید ۳ کارتن روغن، باید به‌طور مثال یک کارتن رب هم بخرد. این سیستم فروش به عمده‌فروش هم می‌رسد و آن‌ها هم به همین شکل با خرده‌فروش معامله می‌کند. در خرده‌فروشی‌ها دیده شده است که وقتی خریدار درخواست روغن می‌کند، گفته می‌شود به‌طور مثال باید رب هم بخرد. ما با این نوع فروش اجباری برخورد جدی می‌کنیم که در زمینه فروش روغن هم تخلف است.

 

دلداری تصریح کرد: ۷۰۰ بازرسی نیز در زمینه فروش برنج انجام شده که ۳۴ تخلف در حوزه گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه به ارزش ۱۳۰ میلیون ریال بوده است که همه فرم‌های تخلف به تعزیرات حکومتی فرستاده شده است.

 

رئیس اداره کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی در ادامه اضافه کرد: در مجموع در یک ماه گذشته ۲۶ هزار و ۷۵۰ بازرسی از بازارهای مشهد انجام دادیم که ۲۲۷۶ پرونده تخلف به ارزش ۱۴میلیارد ریال را به تعزیرات حکومتی فرستادیم. بیشترین تخلفات با عناوین گران‌فروشی، درج‌نکردن قیمت، تقلب در صدور صورت‌حساب و کم‌فروشی بوده است. همچنین بیشترین تخلفات در حوزه نان، روغن، میوه، مرغ و تخم‌مرغ بوده است.

 

وی تأکید کرد: ۲۷۲۰ گزارش مردمی از تخلفات اصناف دریافت کردیم که ۹۴۵ میلیون ریال را در این مدت به شاکیان برگشت داده‌ایم. باتوجه‌به پایگاه‌های بازرسی شهر، اولویتمان نظارت بر کالاهای اساسی بوده است تا کامل‌تر رصد شوند. باتوجه‌به اینکه مشهد در وضعیت زرد قرار گرفته است و بیشتر مشاغل می‌توانند فعالیت کنند، برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، گشت‌های روزانه را با همکاری مراکز بهداشت و اداره اماکن عمومی در بازار انجام دادیم. 

 

رئیس اداره بازرسی و نظارت خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: در ۲ ماه گذشته برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی ۴۷۳ هزار گشت مشترک انجام شده که در این گشت‌ها، ۲۵۳ هزار و ۷۹۹ بازرسی انجام شده است و ۱۷۹۸ اخطار کتبی داده‌ایم و حدود ۸۰۰ فرم جریمه برای واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های هوشمند را رعایت نکردند به تعزیرات حکومتی فرستادیم. در این میان ۱۲۲۶ واحد صنفی نیز در این مدت پلمب شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->