اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

تلاش اپل برای تولید شارژر کوچک‌تر و کارآمدتر نیترید گالیوم

  • کد خبر: ۵۵۱۸۳
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
تلاش اپل برای تولید شارژر کوچک‌تر و کارآمدتر نیترید گالیوم
گفته می‌شود اپل در حال برنامه‌ریزی تولید شارژر کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر نیترید گالیوم برای استفاده در آیفون و سایر دستگاه‌ها است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از دیجی‌تایمز، شرکت نیمه‌هادی Navitas در سال جاری میلادی سفارش‌ جدیدی از اپل به‌‌منظور تهیه‌ی الکترولیت‌ مبتنی بر نیترید گالیوم (GaN) دریافت خواهد کرد. شارژرهای GaN کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر از  آداپتورهای برق مبتنی بر سیلیکون هستند و گرمای کمتری انتقال می‌دهند.

 

به گفته‌ی دیجی‌تایمز، انتظار می‌رود Navitas تراشه‌های مبتنی بر GaN را به‌منظور ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای شارژ دستگاه‌ها توسعه و در سال ۲۰۲۱ آداپتورهای برق یا سایر لوازم شارژ را به اپل و فروشندگان دیگر تحویل بدهد. این گزارش هیچ اطلاعاتی در مورد چشم‌انداز و نقشه‌ی راه اپل برای استفاده از فناوری GaN در آداپتور ارائه نمی‌دهد؛ اما نشان می‌دهد اهالی کوپرتینو در حال کار روی نسخه‌ی اختصاصی GaN شارژر USB-C هستند. همانند شارژرهای موجود در بازار از جمله محصولات آنکر و بلکین، شارژرهای GaN احتمالا کوچک‌تر از آداپتورهای برق فعلی اپل خواهند بود.

 

چندی پیش مینگ چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرد که اپل دو یا سه شارژر جدید ساخته‌شده با استفاده از فناوری GaN را در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد؛ اما مشخص نیست که این شارژر چه زمانی برای عرضه‌ی تجاری آماده خواهند شد. Navitas شرکتی مستقر در ایرلند و خالق GaNFast است. فناوری یادشده راه‌ حلی برای شارژ سریع در آداپتورهای ۲۴ تا ۳۰۰ واتی با استفاده از نیترید گالیوم است که در حال حاضر تولیدکنندگان معروفی از جمله لنوو، دل، شیائومی و... از آن بهره می‌گیرند.

 

اپل در تصمیمی که با انبوهی از انتقادات همراه بود، شارژر را از جعبه‌ی آیفون و اپل واچ حذف کرد؛ اما همچنان به‌صورت مستقل به فروش انواع آداپتور برق، از جمله گزینه‌های ۵ تا ۹۶ واتی ادامه می‌دهد.

 

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->