اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند آخرین وضعیت عالیشاه و هنانوف برای بازی با سپاهان کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

آغاز تلاش مشهدی‌ها برای رسیدن به فینال والیبال

  • کد خبر: ۵۶۱۸۶
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
آغاز تلاش مشهدی‌ها برای رسیدن به فینال والیبال
دختران والیبالیست شهر برای بازی در نیمه‌نهایی لیگ‌یک راهی یزد و اصفهان شدند.
مژده رنگیان | شهرارانیوز؛ از فردا اول بهمن، ۲ تیم والیبال مشهد برای رسیدن به جواز صعود به لیگ برتر باید در شهر‌های یزد و اصفهان به‌مصاف حریفان خود بروند. برخلاف دوره مقدماتی که مشهدی‌ها هم‌گروه بودند، حالا راه آن‌ها جدا شده است و هر کدام باید ۳ تیم دیگر را پشت‌سر بگذارند تا شاید در فینال دوباره با هم دیدار کنند.

مرحله نیمه‌نهایی لیگ دسته‌یک والیبال بانوان از روز چهارشنبه اول بهمن آغاز می‌شود تا در پایان ۳ روز جدال، ۴ تیم صعود‌کننده به مرحله نهایی مشخص شوند. از هر گروه ۲ تیم برتر به مرحله بعد می‌روند و تیم‌های دیگر به کار خود در لیگ پایان می‌دهند. در گروه‌D، آریا‌مقام پارس مشهد، جوانان زرتشتی، سامسونگ قائمشهر و پاس گرگان حضور دارند و در گروه E ریف اصفهان، مس رفسنجان، اشتاد‌سازه مشهد و آمادای همدان جای گرفته‌اند. این گروه‌بندی بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفت و این احتمال وجود داشت ۲ تیم مشهدی بازهم با یکدیگر هم‌گروه باشند.

نگاهی به مرحله قبل لیگ

هفته اول دی، مرحله اول رقابت‌های لیگ دسته‌یک والیبال بانوان به میزبانی ۳ شهر برگزار شد. ۴‌تیم مشهدی با یکدیگر هم‌گروه شدند و در خانه خود به میدان رفتند. در پایان ۴ روز رقابت، آریا‌مقام پارس مشهد با ۴ پیروزی و بدون شکست سرگروه و اشتادسازه مشهد با ۳‌پیروزی و یک شکست نایب‌قهرمان شد و هر ۲ تیم به مرحله بعد یعنی نیمه‌نهایی صعود کردند.
 
تیم پاس گرگان با ۲ برد و ۲ باخت سومین تیم گروه «الف» شد و این تیم هم به‌خاطر داشتن امتیاز بالاتر نسبت به رقبای خود راهی نیمه‌نهایی شد. ابومسلم شهر‌بهشت مشهد یک برد و ۳ باخت را به نام خود ثبت کرد و چهارم شد و در‌نهایت تیم استعداد‌پویا مشهد با بازیکنان نوجوان خود بدون کسب پیروزی، با ۴ شکست در انتهای‌جدول قرار گرفت و این ۲ تیم از دور مسابقات حذف شدند.

برنامه بازی‌های تیم مدعی آریا‌مقام مشهد

روز چهارشنبه اول بهمن، از ساعت ۱۱ بازی‌ها آغاز می‌شوند. در گروه اول که با نام گروه‌D ثبت شده است، تیم آریا‌مقام پارس مشهد حضور دارد و باید در اولین روز ساعت‌۱۴:۳۰ به‌مصاف پاس گرگان برود. این بازی‌ها به میزبانی یزد و تیم جوانان زرتشتی این شهر انجام می‌شود. در روز پنجشنبه دوم بهمن، بازهم از ساعت‌۱۴:۳۰، آریا‌مقام پاس مشهد به میدان می‌رود و این‌بار حریف آن‌ها سامسونگ قائمشهر خواهد بود.
 
در روز آخر رقابت‌ها نیز مشهدی‌ها ساعت‌۱۱ برابر تیم جوانان زرتشتی یزد بازی می‌کنند. رقیب اصلی آریا‌مقام در این مرحله احتمالا تیم جوانان زرتشتی است که ۳ پیروزی و ۹‌امتیاز کسب کرده‌است. ۲ تیم دیگر بعید است که آریا‌مقام را به چالش بکشند. سامسونگ قائمشهر و پاس گرگان هر ۲ فقط ۲ پیروزی داشته‌اند و آریا تجربه بازی و پیروزی مقابل گرگان را از مرحله قبل دارد.
 
آریا‌مقام نماینده مشهد است، اما بیشترین تعداد بازیکن غیربومی را در بین تیم‌های همشهری در اختیار دارد. آن‌ها از ۷ بازیکن غیربومی و البته باتجربه در مرحله قبل استفاده کردند. آریا‌مقام از حالا برای حضور در سوپرلیگ فصل آینده برنامه‌ریزی کرده و حتی با بازیکنان مدنظر خود برای لیگ برتر سال‌۱۴۰۰ قرار‌داد بسته است و این نشان می‌دهد در‌هر‌صورت آن‌ها سال بعد لیگ‌برتری خواهند بود. فرشته رسول‌زاده، مربی بین‌المللی والیبال بانوان مشهد، که مسئول کمیته مربیان هیئت استان نیز هست، هدایت تیم آریامقام را برعهده دارد.

دیدار‌های دشوار اشتادسازه جوان و بومی

اما در گروه دوم نیمه‌نهایی و همان گروه‌E، رقابت‌ها در اصفهان برگزار می‌شود و تیم اشتادسازه مشهد باید مقابل هم‌گروهی‌های خود در این شهر به میدان برود. فردا اول بهمن در نخستین بازی و از ساعت‌۱۱ صبح اشتادسازه به‌مصاف مس رفسنجان می‌رود. روز پنحشنبه دوم بهمن ساعت‌۱۴:۳۰ دیدار ریف اصفهان و اشتادسازه مشهد برگزار می‌شود و در‌نهایت و در آخرین روز بازی‌ها جمعه دیدار تیم‌های اشتادسازه و دختران آمادای همدان پیگیری خواهد شد. اشتادسازه با ۲ تیم صدرنشین هم‌گروه است. مس رفسنجان هر ۴ بازی خود را با امتیاز کامل پیروز شده و رقیب سرسختی محسوب می‌شود.
 
ریف هم ۴ بازی خود را برده است، اما در ۲ بازی این پیروزی را در دست پنجم به دست آورده و در نتیجه ده‌امتیازی است و این نشان می‌دهد که می‌توان برابر این تیم به پیروزی هم فکر کرد؛ ولی تیم آمادای همدان فقط ۲ بازی را پیروز شده است و ۷‌امتیاز دارد و رقیب آسان‌تری برای اشتادسازه خواهد بود و باید از این فرصت مشهدی‌های گروه برای کسب امتیاز استفاده کنند. تیم اشتادسازه اعلام کرد تنها ۲ بازیکن غیرمشهدی دارد و با بازیکنان بومی توانسته است تا این مرحله صعود کند. سمیه پازش، یکی دیگر از مربیان بین‌المللی مشهد، اشتادسازه را هدایت می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->