پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

ناخشنودی خانواده‌ها از بازگشایی مدرسه‌ها

  • کد خبر: ۵۶۴۱۰
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
ناخشنودی خانواده‌ها از بازگشایی مدرسه‌ها
بسیاری از مدارس بازگشایی را به اول هفته آینده موکول کردند اما تعداد زیادی از والدین همچنان راضی به حضور فرزندانشان در مدرسه نشدند و برخی دانش آموزان درحالی در کلاس‌ها حاضر شدند که اکثر هم کلاسی هایشان به مدرسه نیامده بودند.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ ۸۳ روز پس از اعلام تعطیلی مدارس مشهد و ۱۸ شهر استان به دلیل شرایط قرمز کرونایی، از دیروز و با اعلام شرایط آبی کرونایی به صورت نیمه رسمی، برخی مدارس مشهد با حداقل ظرفیت و حضور دانش آموزان بازگشایی شد. این در حالی بود که بسیاری از مدارس بازگشایی را به اول هفته آینده موکول کردند، تعداد زیادی از والدین همچنان راضی به حضور فرزندانشان در مدرسه نشدند و برخی دانش آموزان درحالی در کلاس‌ها حاضر شدند که اکثر هم کلاسی هایشان به مدرسه نیامده بودند.
طبق اعلام وزارت آموزش وپرورش حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری و از جمله شرایط بازگشایی مدارس نیز بازگشایی با ظرفیت کمتر از ۵۰ دانش آموز است.


فرزندم را به مدرسه نمی‌فرستم

دراین باره حسینی، پدر یکی از دانش آموزان پایه دوم ابتدایی در مشهد، به خبرنگار ما گفت: ۲ روز قبل بود که از طرف مدرسه پیامکی برایمان ارسال شد که از تاریخ شنبه، ۴ بهمن، پذیرای نوگلان دانش آموز هستیم.
او با بیان اینکه هنوز شرایط کرونایی به طورکامل از بین نرفته است ادامه می‌دهد: به دلیل خطر انتشار بیماری فرزندمان را به مدرسه نمی‌فرستیم.


نتیجه حضور بچه‌ها ۲ هفته دیگر مشخص می‌شود

بختیاری شهروند دیگری است که ۲ دانش آموز در مقطع هنرستان و پایه اول ابتدایی دارد. او نیز معتقد است فرستادن بچه‌ها به مدارس در این شرایط اصلا به صلاحشان نیست.

او ادامه داد: به بازگشایی مدارس خیلی خوش بین نیستم. ۲ هفته که از حضور دانش آموزان در مدارس بگذرد، نتیجه حضورشان مشخص می‌شود و از هفته سوم امکان بروز کرونا وجود دارد؛ بنابراین تعجیل در آموزش حضوری برای بچه‌ها اصلا به صلاح بهداشت خانواده‌های همشهریان نیست.

فاطمی نیز شهروند دیگری است که دانش آموز کلاس اولی دارد. او با بیان اینکه متأسفانه با آموزش‌های مجازی قدرت یادگیری فرزندان بسیار پایین است، گفت: آنچه کودک در آموزش حضوری در ذهن می‌پروراند با آموزش مجازی قطعا متفاوت است؛ بنابراین حال که شرایط کمی بهتر است فرزندم را به مدرسه فرستادم.

او با بیان اینکه در زمان ادامه فعالیت مدارس، تعداد دانش آموزان در مدارس کم و زمان‌های حضور در کلاس نیز مناسب بود افزود: تا زمانی که کادر مدرسه و دانش آموزان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، نگرانی وجود ندارد.


بازگشایی ۳۰ درصد مدارس در استان

دراین باره مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز اعلام کرد که ۳۰ درصد از کل مدارس خراسان رضوی در نخستین روز بهمن ماه مشمول ابلاغیه بازگشایی مدارس شده اند و میزبان دانش آموزان اند.

قاسمعلی خدابنده به ایرنا گفت که دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی کمتر از ۵۰ نفر و دانش آموزان هنرستانی مشمول این بازگشایی می‌شوند. وی بیان کرد: براساس ابلاغیه و دستورالعمل وزارت آموزش وپرورش ۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی، یعنی ۱۸۰۰ باب مدرسه، از چهارشنبه بازگشایی شد.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی اضافه کرد: ۱۰۰۰ مدرسه از این تعداد مربوط به مقطع ابتدایی، ۴۷۰ مورد هنرستان و بقیه مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.
خدابنده درباره نحوه حضور دانش آموزان در مدارس زیر ۵۰ نفر نیز این گونه توضیح داد که دانش آموزان همه پایه‌های تحصیلی مدارس دارای حداکثر ۵۰ دانش آموز در مناطق دارای وضعیت آبی نیز می‌توانند به طور حضوری در کلاس درس شرکت کنند.

او بیان کرد: حضور دانش آموزان این مدارس در کلاس به هیچ وجه اجباری نیست.
برای پیگیری این نکته که چه تعداد از مدارس بازگشایی شده در مشهد و چه تعداد در شهرستان‌های استان است، چندبار با مدیرکل و مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش استان تماس گرفتیم، اما موفق به صحبت دراین باره نشدیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->