زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

نیکوکاران مشهدی ۳۲۰ زندانی را آزاد کردند

  • کد خبر: ۵۷۸۴۱
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
نیکوکاران مشهدی ۳۲۰ زندانی را آزاد کردند
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان: در ادامه طرح فجر فاطمی، ۷۰ زندانی جرائم مالی آزاد شدند
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با بیان اینکه خیران مشهدی از ابتدای سال تا امروز زمینه آزادی ۳۲۰ زندانی را فراهم کرده اند، افزود: هم زمان با چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زهرا (س)، خیران فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد و مبلغان حوزه علمیه خراسان رضوی، در قالب طرح فجر فاطمی، زمینه آزادی ۴۲ زندانی معسِر جرائم مالی را فراهم کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید سرباز جانفدا با بیان اینکه آزادسازی زندانیان جرائم مالی در همه روز‌های سال و با همکاری و مشارکت مردم و خیران انجام می‌شود، گفت: نهاد‌های مذهبی، خیران و مردم در آزادسازی زندانیان معسر جرائم غیرعمد همیشه سازمان زندان‌ها را یاری می‌کنند و ما در همه روز‌های سال و در مراسم مختلف شاهد آزادسازی این دسته از زندانیان هستیم.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایطی خاص برای آزادسازی زندانیان جرائم عمد افزود: این اتفاق برای زندانیان جرائم عمد هم درصورتی که مسئولان زندان و دادگستری به این نتیجه برسند که مددجو اصلاح شده است و می‌تواند به جامعه برگردد، رخ خواهد داد و دیون آن‌ها هم پرداخت و از زندان آزاد خواهند شد.
جانفدا درباره اجرای طرح فجر فاطمی نیز گفت: مبلغی که برای آزادسازی این زندانیان هزینه شده، چیزی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که همه را خیران پرداخت کرده اند. البته اقدام جهادگونه حوزه علمیه خراسان در این رابطه و قدم گذاشتن در این مسیر و اعتقادی که به این راه دارند، ما را غافلگیر کرده و این کار اقدامی بسیار ارزشمند و ماندگار است.


کمک ۲.۵ میلیاردی خیران مشهدی

مدیرکل‌زندان‌های خراسان رضوی همچنین از کمک ۲.۵ میلیارد تومانی خیران از ابتدای سال تا دی ماه برای آزادسازی زندانی‌ها خبر داد و تصریح کرد: از اول سال تا پایان دی ماه، خیران چیزی نزدیک به ۲.۵ میلیارد تومان در این راه کمک کرده اند که با این مبلغ ۳۲۰ مددجو از زندان مشهد آزاد شده اند.
وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که مردم به همه توجه دارند و خودشان را جدا از دیگران نمی‌دانند و در حال تلاش اند تا بار مضاعفی را از روی دوش یکی دیگر بردارند. آزادسازی زندانی ناشی از توجه خوب مردم به مسئولیت اجتماعی شان در جامعه است.

وی با تأکید بر مسئله اشتغال زندانی‌هایی که از زندان آزاد می‌شوند نیز گفت: معاونت اصلاح سازمان زندان‌های خراسان رضوی با همکاری بسیج اقدامات خوبی برای اشتغال بعد از آزادی مددجو‌های زندان انجام داده است که باعث می‌شود از زندگی زندانی‌ها گره گشایی شود. البته به شرط آنکه خودِ مددجو‌ها پای کار باشند و در مسیری که آغاز کرده اند، استقامت داشته باشند.

حجت الاسلام حمید ایزدی، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان رضوی، هم در این مراسم گفت: تقارن این اتفاق با ولادت حضرت زهرا (س) اتفاق مبارکی است و اگر ایشان را متر و معیار کارهایمان در نظر بگیریم، باید یقین داشته باشیم که آزادسازی زندانیان مورد رضایت آن حضرت هم هست، زیرا صدیقه کبری (س) به هیچ وجه دوست ندارد که شیعیان و محبانش در رنج و گرفتاری باشند.


آزادی ۷۰ زندانی، در قالب فجر فاطمی

در حاشیه مراسم آزادسازی ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با بیان اینکه پویش فجر فاطمی ویژه آزادسازی زندانیان از اولین روز دهه فجر آغاز شده است، گفت: از ۱۲ بهمن تا امروز و در قالب پویش فجر فاطمی، بیش از ۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند، به همت خیران از زندان آزاد شده اند و پیش بینی می‌شود این رقم به دلیل اینکه پویش فجر فاطمی تا پایان دهه فجر ادامه دارد، بیشتر هم بشود.

جانفدا با اشاره به آزادسازی ۲۴ زندانی توسط خیران مسجدی مشهد نیز افزود: نذر هشتم از حدود ۳ ماه پیش و با محوریت مساجد شهر مشهد آغاز شده است و در هشتمین روز هر ماه شمسی به نیّت امام هشتم (ع) و با همکاری خیران و هیئت‌های امنای مساجد شهر مشهد، مبالغی جمع آوری و در راه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد معسر صرف می‌شود. تاکنون ۳ مرحله از این طرح اجرا شده است و در آن ۲۴ نفر زندانی از زندان شهر مشهد آزاد شده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->