جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
سرخط خبرها

سفر نوروزی به چه شهرهایی ممنوع است؟

  • کد خبر: ۶۱۶۰۶
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
سفر نوروزی به چه شهرهایی ممنوع است؟
رنگبندی شهر‌های نارنجی و قرمز کشور از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ اعلام شد. طبق اطلاعیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انجام سفر از مبدا یا به مقصد شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است.

 به گزارش شهرآرانیوز، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره ۵ خود، ضمن اعلام جدول رنگ ­بندی شهرستان­‌های نارنجی و قرمز کشور از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۰ بر ممنوعیت مسافرت "از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز تاکید کرد.

 

در این اطلاعیه آمده است: برابر تکلیف قانونی مصوب در ستاد ملی، مسافرت"از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع می­ باشد. بر همین اساس، مقرر شد تا لیست آخرین وضعیت شهرها در ۲۵ اسفند ماه به استحضار ملت شریف رسانده شود. در این راستا اطلاعیه حاضر ضمن اعلام لیست مذکور، نکات مهم ذیل را نیز اعلام تا به صورت جدی از سوی همه مردم مورد توجه و رعایت قرار گیرد:

 

اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده است. هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، می ­تواند نه­ تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست می‌شود مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و سفر را به زمان مناسب موکول کنند.

 

بار دیگر تاکید و یادآوری می­ شود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع است.

 

سفر نوروزی به چه شهرهایی ممنوع است؟سفر نوروزی به چه شهرهایی ممنوع است؟

 

این اطلاعیه افزوده است: چنانچه مردم عزیز قصد سفر ضروری دارند، درخواست می ­شود به نکات ذیل توجه ویژه داشته و با رعایت آنها از سلامت خود و خانواده صیانت کنند حتی­ المقدور با خودروی شخصی مسافرت کنند، از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه ­ریزی سفر کنند، از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت بپرهیزند، از تجمع و ترددهای غیرضرور خودداری شود، دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده را به صورت جدی رعایت کنند،

 

در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت کنند و  افرادی ­که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت نکنند.

 

در این اطلاعیه آمده است: چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می کند.

 

این اطلاعیه می افزاید: در پایان ضمن تاکید مجدد در خصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و به­دور از کرونا، این نکته را یادآور می­ شود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی کردند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد. قطعاً باتوجه به تلاش­ های دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بی­‌شک همه عزیزان اذعان می کنند که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می ‌تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماه­ های نه چندان دور فراهم کند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->