بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد افتتاح شد + فیلم آیا برای سالمندی جمعیت آماده‌ایم؟ | جمعیت سالمندان جهان تا ۲۵ سال دیگر دو برابر می‌شود حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان رضوی دچار حادثه شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید دو دارو بر پایه گیاه زعفران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هوس خوردن برخی غذا‌ها نشان‌دهنده برخی کمبودها در بدن شماست ۵ دلیل که چرا آب گوجه‌فرنگی برای سلامتی شما مفید است ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) حریق بزرگ انبار چوب در جاده کلات مشهد اطفا شد + عکس حقوق همه بازنشستگان امروز پرداخت می‌شود، بازنشستگان تامین‌اجتماعی نگران نباشند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کوچ درنا‌های خاکستری از سیبری به خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۱۸۵
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کوچ درنا‌های خاکستری از سیبری به خراسان رضوی
نخستین گروه درنا‌های خاکستری از مناطق سردسیر، سیبری به نواحی گرمسیر تایباد در خراسان رضوی رسیدند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: نخستین گروه درنا‌های خاکستری از مناطق سردسیر، سیبری به نواحی گرمسیر تایباد در خراسان رضوی رسیدند. سید علی قیصری رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: دشت‌های کاریز تایباد یکی از بهترین زیستگاه‌های پرندگان به ویژه پرندگان شکاری و تنها زیستگاه درنای خاکستری در شرق کشور است.
او ادامه داد: شهرستان‌های تایباد و باخرز برخوردار از اکوسیستم کوهستانی و کویری است و در اکوسیستم کوهستانی گونه‌های جانوری با ارزش از قبیل قوچ، میش وحشی و خوک و در اکوسیستم کویری گونه‌های جانوری از قبیل کفتار و آهو زیست می‌کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: این منطقه در شرق خراسان رضوی و حاشیه هریرود بهترین عرصه برای زمستان گذرانی درنای خاکستری است که همه ساله در اوایل مهر ماه از سوی سیبری به منطقه تایباد مهاجرت کرده و تا پایان فروردین ماه میهمان دشت‌های این بخش هستند.
قیصری با اشاره به اینکه عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های تایباد و باخرز را ۴۷۵ هزار و ۶۰۰ هکتار می‌باشد، افزود: ۱۱۷ هزار هکتار تحت حفاظت و مدیریت این اداره است که در حال حاضر با سه نیروی محیط بان حفاظت می‌شود در حالی که نگهداری این عرصه به ۲۲ نیروی محیط بان نیاز دارد.
او تصریح کرد: درنیمه اول امسال ۴۱ قطعه پرنده از نوع قرقاول، چکاوک، مینا و ۱۰ کیلو گرم محموله جانوری ورمی سوپر کرم حین خروج از مرز دوغارون به کشور افغانستان کشف و ضبط شد و ۱۰ متهم در ارتباط با تخلفات دستگیر و راهی مراجع قضایی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->