ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان!
سرخط خبرها

پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی مسکن در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۲۵۸۰
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
  • ۱
پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی مسکن در سال ۱۴۰۰
در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی در قالب تسهیلات پرداختی برای ساخت در مجموع ۱.۲ میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان واجد شرایط ارائه خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و هدایت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی به حوزه ساخت مسکن، گفت: در شرایط کنونی پیگیری از بانک مرکزی به منظور تخصیص سهمیه هر بانک برای پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۱.۲ میلیون متقاضی واجد شرایط در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

 
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بیان این نکته که طبق قانون بانک مرکزی تا انتهای فروردین ماه باید سهمیه هر بانک برای پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن را مشخص و روند پرداخت را به صورت برخط گزارش دهد، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی این بحث را در قالب مکاتبه‌ای به بانک مرکزی ارسال می‌کند تا شاهد اجرای دقیق قانون بودجه باشیم.


وی در تشریح تبصره ۱۸ قانون بودجه، افزود: براساس این تبصره، در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی در قالب تسهیلات پرداختی برای ساخت در مجموع ۱.۲ میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان واجد شرایط ارائه خواهد شد.


وزارت راه و شهرسازی آمادگی تامین زمین و معرفی ۱.۲ میلیون متقاضی واجد شرایط را دارد


محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا وزرات راه و شهرسازی امکان تامین زمین و همچنین معرفی افراد واجد شرایط برای استفاده از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به منظور ساخت مسکن را دارد یا خیر؟ گفت: به طور کلی باید گفت، این آمادگی در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و برنامه‌ریزی برای تامین زمین ۵ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور انجام شده است و از نظر آمادگی و اقدام مشکلی برای ساخت ۱.۲ میلیون واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ وجود ندارد.


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه تامین منابع مالی روند ساخت مسکن را تسهیل خواهد کرد، گفت: در قانون ذکر شده، الویت ساخت واحدهای مسکونی با بافت‌های فرسوده است که نیازی به تامین زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز ندارد و منابع مالی ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی ساخت مسکن می‌‌تواند به ارتقای این بافت کمک شایانی کند.


محمود زاده در پایان گفت: در مجموع مشکل خاصی از سوی وزارت راه و شهرسازی به منظور جهش تولید مسکن وجود ندارد، چون برنامه‌ریزی‌های آن لازم برای تامین زمین و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط از پیش انجام شده است.
 
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
سلام؛یعنی درحال حاضر۳۰۰میلیون تومان وام مسکن میدن؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->