پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پوتین شهادت رئیسی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت قالیباف: ابراهیم رئیسی در قلب ملت ایران جا داشت و یادش جاودانه شد جلسه فوق‌العاده سران قوا به میزبانی معاون اول رئیس جمهور | مخبر: راه شهید آیت‌الله رئیسی را بدون هیچ خللی دنبال خواهیم کرد بیانیه وزارت امور خارجه در پی شهادت آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه و هیئت همراه حسن روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد تسلیت الهام علی‌اف به مقام معظم رهبری برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت رئیس اقلیم کردستان عراق برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه واکنش‌ مراجع تقلید به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیش‌بینی قانون اساسی برای شرایط فقدان رئیس جمهور غروب خادم‌الرضا (ع) در شب طلوع خورشید هشتم  عراقچی: در شوک خبر شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه هستم + فیلم پلیس فتا در مورد رصد فضای مجازی و برخورد با شایعات مرتبط با شهادت رئیس جمهوری بیانیه داد سرپرست وزارت امور خارجه چگونه انتخاب می‌شود؟ طحان نظیف: در صورت فقدان رئیس جمهور مراتب قانونی طی خواهد شد + فیلم ویدئو| امروز نوبت کشیک خدمتی شهید رئیس‌جمهور در حرم امام رضا (ع) بود رئیس جمعیت هلال احمر: اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهدای تبریز است + ویدئو در پی شهادت رئیس جمهور ایران، پاکستان عزای عمومی اعلام کرد فردا (۱ خرداد ماه) جلسه علنی مجلس تشکیل نمی‌شود اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه اعلام شد + عکس
سرخط خبرها

فرمانده جدید قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کیست؟

  • کد خبر: ۶۵۶۰۷
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
فرمانده جدید قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کیست؟
امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده شامگاه چهارشنبه (۸ اردیبهشت) طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا، به سمت فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) منصوب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده که شامگاه چهارشنبه طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا به فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) منصوب شد، در سال ۱۳۴۱ در شهرستان اردبیل دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۵۹ با اخذ مدرک دیپلم، همزمان با شروع جنگ تحمیلی وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد.

 

وی در سال ۱۳۶۲ با درجه ستوان دومی، در رسته توپخانه فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۶۴ جهت طی دوره پدافند هوایی به انگلستان اعزام و پس از بازگشت به کشور به عنوان استاد در مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش مشغول به خدمت شد.

 

رحیم‌زاده در سال‌های آخر دفاع مقدس با انتقال به نیروی هوایی ارتش به عنوان افسر عملیات و فرمانده یگان پدافند هوایی در جنگ حضور داشت و پس از احراز مسئولیت‌های فرماندهی آتشبار و فرماندهی گردان، در سال ۱۳۷۸ با دریافت درجه سرهنگی، مسئولیت فرماندهی گروه پدافند هوایی امیدیه را بر عهده گرفت و پس از ۱۴ سال خدمت در خوزستان در سال ۱۳۸۰ به فرماندهی گروه پدافند هوایی تهران منصوب شد.

 

وی پس از چهار سال فرماندهی گروه پدافند هوایی تهران در سال ۱۳۸۴ به فرماندهی پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش (نهاجا) و در اواخر سال ۱۳۸۵ با انتقال به ستاد ارتش به عنوان جانشین معاونت طرح، برنامه و بودجه ارتش و سپس در سال ۱۳۹۰ به عنوان معاون طرح، برنامه و بودجه ارتش منصوب شد و بیش از هفت سال مسئولیت این معاونت را بر عهده داشت.

 

این فرمانده نظامی در سال ۱۳۹۷ به مدت یک سال در سمت دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل ارتش مشغول خدمت شد و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ نیز طی حکمی از سوی فرماندهی کل قوا در سمت جانشینی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور منصوب شد.

 

امیر رحیم‌زاده هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰ با حکم فرماندهی معظم کل قوا به فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور منصوب شد.

 

وی در سال ۱۳۷۴ دوره فرماندهی ستاد و در سال ۱۳۸۵ نیز دوره دانشگاه عالی دفاع ملی را طی نموده است.

 

قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) مسئولیت هدایت و کنترل عملیاتی یگان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح را برعهده دارد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->