بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

پرچم‌داری گچ در فوتبال خراسان

  • کد خبر: ۶۶۶۸۸
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
پرچم‌داری گچ در فوتبال خراسان
درباره حامیان اقتصادی ورزش که روزگاری در تاریخ این شهر جایی داشتند در این یادداشت می‌توانید بخوانید.
به گزارش شهرآرانیوز، درباره حامیان اقتصادی ورزش که روزگاری در تاریخ این شهر جایی داشتند در این یادداشت می‌توانید بخوانید. در این قسمت سعی شده به گچ خراسان و فعالیت این شرکت در ورزش خراسان نگاهی داشته باشیم:
 
سال‌های حضور: ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸
رشته: فوتبال
نام حامی اقتصادی: گچ خراسان
علت رفتن از ورزش: بی‌مهری‌ها و پشت‌پرده‌ها
مهم‌ترین افتخار: صعود از لیگ دسته ۲ به لیگ دسته‌یک فوتبال کشور

در روز‌هایی که هواپیمای «هواپیمایی» در آسمان فوتبال مشهد اوج گرفته و صعود این تیم از لیگ دسته ۳ فوتبال کشور به لیگ دسته ۲ نقل محافل ورزشی شهر بود، یک‌باره اخبار ناامیدکننده‌ای از این باشگاه به گوش رسید که هواپیمایی برای تیم‌داری در سطح بالاتر با مشکلات مالی و بی‌رغبتی مسئولانش روبه‌روست.
 
این شد که دل‌سوزان همیشگی فوتبال خراسان دست‌به‌کار شدند تا برای موفقیت تیمشان چاره‌ای کنند و هواپیمایی به‌عنوان نماینده مشهد در لیگ دسته ۲ روی زمین نماند. سیدباقر اورعی، مالک بزرگ گچ خراسان، هم دست نیاز ورزش را رد نکرد و در کنار پسرانش و به‌ویژه دکتر کاظم اورعی ابتدا به‌عنوان اسپانسر زیر پروبال تیم روی‌زمین‌مانده هواپیمایی را گرفت، اما خیلی زود گچی‌ها که با اهداف عام‌المنفعه و به‌قول فوتبالی‌ها صادقانه پای کار ورزش آمده بودند، تصمیم گرفتند امتیاز هواپیمایی را بخرند و خودشان به‌طور مستقیم تیم‌داری کنند. حتی از پشت در‌های باشگاه تازه‌تأسیس مشهدی «گچ خراسان» خبر می‌رسید که جلسات جدی برای تیم‌داری قدرتمند گچ در رشته‌های کشتی و بسکتبال هم برگزار می‌شود.
 
گچ خراسان خیلی زود با ستاره‌های پابه‌سن‌گذاشته، اما هنوز عیاردارش از سعید جوشش و سعید صیامی گرفته تا سیدحسین حسینی و باقر کبیری توانست در لیگ دسته ۲ آقایی و به لیگ دسته‌یک صعود کند. آن روز‌ها فوتبال ایران لیگ برتر نداشت و لیگ دسته‌یک حکم همان لیگ برتر امروز را داشت. بااین‌همه، قوانین عجیب‌وغریب فدراسیون داریوش مصطفوی و پشت‌پرده شعار‌های بیگاه برخی هواداران در تختی علیه اورعی، مالک پیش‌تر محبوب گچ، سبب شد تا تمایل و خواسته مدیران برای ادامه مسیر کم شود.
 
همان سال پیامی‌ها که نتوانسته بودند لیگ‌یکی شوند، با مدیران گچ مذاکره کردند تا تیم پیام گچ تشکیل شود؛ اتفاقی که فرجام خوشایندی نداشت و سال بعد هم قوانین من‌درآوردی فدراسیون مصطفوی، مانع لیگ‌یکی‌شدن این تیم شد تا مدیران گچ عطای این کار را به لقایش ببخشند. گچ مشهد سال بعد امتیازش را به باشگاه مقاومت واگذار کرد و تیم پیام مقاومت در لیگ کشوری حاضر شد. این پایانی بود بر حضور کوتاه‌مدت، اما مؤثر مؤسسه گچ خراسان در فوتبال این شهر که با بی‌مهری برخی‌ها، فرجامی بد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->