حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
سرخط خبرها

توضیحات آموزش و پرورش در مورد اجرای «رتبه‌بندی معلمان»

  • کد خبر: ۶۷۶۹۳
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
توضیحات آموزش و پرورش در مورد اجرای «رتبه‌بندی معلمان»
 وزارت آموزش و پرورش با صدور توضیحاتی ضمن پاسخ به گزارش اخیر «خانه ملت» در مورد رتبه‌بندی معلمان اعلام کرد که هرگونه اقدام خارج از قوانین بالادستی این وزارتخانه را با ایراد مراجع نظارتی روبه رو می‌نماید.

به گزارش شهرآرانیوز، متن توضیحات وزارت آموزش و پرورش به این شرح است:

۱- براساس تصویب نامه شماره ۱۱۸۵۰۱/ت۵۵۷۲۴ه مورخ ۱۷ آذر ۹۸ و شیوه نامه اجرایی ۱۸۵۱۷۹ مورخ ۴ دی۹۸ برنامه سنجش صلاحیت‌های گروه معلمان و مدیران و معاونان و کارکنان آموزشی در هر سه صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ گردیده است و تصریح شده است که آزمون دانش حرفه‌ای در محور‌های اخلاق حرفه‌ای آموزشی، پرورشی وپژوهشی با رویکرد مساله محور وبه شکل مجازی برای داوطلبان دریافت رتبه برگزار شود. حسب مصوبه شورای سیاست‌گذاری مقررشد در مرحله اول پرونده الکترونیکی برای کلیه مشمولان دریافت رتبه‌های ۱تا ۵ که سنوات تجربی آنان برای کسب رتبه کامل شده است، با استفاده از لینک سامانه بکفا در سامانه LTMS فرهنگیان ایجاد شود و فرم ارزیابی صلاحیت عمومی و تخصصی درآن بارگذاری شده و مشمولان برای شروع فرایند با انتخاب گزینه داوطلب شرکت در رتبه‌بندی اقدام به تکمیل فرم صلاحیت عمومی و صلاحیت تخصصی نموده و پس از ارزیابی مافوق و محاسبه میانگین نمره هرفرم به داوطلب اجازه شرکت در آزمون دانش حرفه‌ای داده شود و با کسب ۵۰ درصد نمره آزمون و ۵۰ درصد امتیاز کل برنامه سنجش حائز دریافت رتبه گردد.

۲- لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به استناد جزء۲ بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ و به منظور ایجاد سازوکار قانونی برای افزایش انگیزه شغلی، کسب و ارتقای صلاحیت‌های معلمی و همچنین متناسب‌سازی پرداخت‌ها بر اساس شایستگی‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان تهیه شده است؛ لذا با عنایت به متن قانون مذکور، صرفاً مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان (آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحد‌های آموزشی و تربیتی) به شرط اشتغال تمام وقت در واحد‌های آموزشی، در شمول بهره مندی از آن قرار می‌گیرند. با توجه به مراتب فوق، تسری مفاد مصوبه مذکور به مشاغل غیر آموزشی امکان‌پذیر نمی‌باشد. بدیهی است هرگونه اقدام خارج از قوانین بالادستی این وزارتخانه را با ایراد مراجع نظارتی روبه رو می‌نماید.

۳- پس از تصویب لایحه مذکور از طرف مجلس محترم شورای اسلامی در آیین نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان امتیاز تعجیل برای ارتقاء به رتبه‌های بالاتر برای مشمولانی که در مناطق کمتر توسعه یافته موضوع فهرست پیوست تصویب نامه شماره ۷۶۲۹۴/ت ۴۰۹۹۶ﻫ مورخ ۱۰ تیر ۸۸ هیات محترم وزیران اشتغال به خدمت دارند، ملحوظ نظر قرار خواهد گرفت.

منبع: ایلنا


بیشتر بخوانید: آیا «رتبه‌بندی معلمان» شامل حال بازنشستگان فرهنگی نیز می‌شود؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->