افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
سرخط خبرها

چرا هوس شیرینی و شکلات می‌کنیم؟

  • کد خبر: ۶۸۳۳۸
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
چرا هوس شیرینی و شکلات می‌کنیم؟
تمایل به خوردن شیرینی و شوری بر اساس یک منطق خاص در بدن ما شکل می‌گیرد که با دانستن آن می‌توانیم میل خود را کم کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ایرینا برژنایا، دارای تخصص تغذیه، متخصص گوارش در روسیه، در مصاحبه‌ای در خصوص علت هوس کردن شیرینی و شوری در افراد به گفتگو نشست.

ایرینا برژنایا در این خصوص می‌گوید: معمولاً مردم بیشتر از شوری به سمت شیرینی جلب می‌شوند و توضیحی برای این امر وجود دارد. همه چیز به سطح انرژی و نیاز به اطمینان از جریان سریع آن است، که می‌تواند با کربوهیدرات موجود در شیرینی، این کمبود انجام شود.

وی معتقد است اگر با داشتن یک رژیم غذایی ثابت و عدم وجود مشکلات تغذیه ای، فرد گاهی بخواهد شکلات بخورد مشکلی به وجود نمی‌آید. اما عدم خوردن غذای کافی و تمایل به شکلات مطلوب نیست.

این متخصص در ادامه افزود: شما ممکن است شیرینی را بعد از ورزش بدنی، بعد از فشار ذهنی بخواهید، زیرا مصرف گلوکز در این موارد بسیار زیاد است. بعلاوه، شما اغلب شکلات می‌خورید، زیرا حاوی سروتونین است، شکلات موجب ترشح این هورمون خلقی و در بهبود ذهن است.

این متخصص تغذیه افزود: هنگامی که ناگهان شوری می‌خواهید، شاید مشکلی در بدن شما بوجود امده باشد: اگر تمایل به خوردن شوری دارید، شاید رژیم غذایی فاقد سدیم باشد، زیرا بسیاری از مردم از نمک می‌ترسند و به نوعی رژیم خود را محدود می‌کنند. در موارد مشکلات کلیوی بهتر است از خوردن نمک پرهیز کنید.

پیش از این در خبر‌ها آمده بود که شکر در اصل اعتیادآور هم هست، یعنی واقعا به این معنی است که هرچه بیشتر مصرف کنید، بیشتر می‌خواهید. شکر برای تحریک مرکز رضایت و لذت مغز از همان مسیر‌های عصبی استفاده می‌کند که مواد مخدر استفاده می‌کنند و با این تحریک، مرکز رضایت مغز این سیگنال را ارسال می‌کند که بیشتر شیرینی بخورید.

 

چرا هوس شیرینی و شکلات می‌کنیم؟

 

اگر هر روز شکلات بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟

شکلات شیر ​​و انواع شکلات‌های طعم‌دار تنها حاوی مقدار کمی کاکائو هستند و بیشتر آنها روغن‌های فراوری‌شده و شکر هستند. با این حال، قند در شکلات تلخ نیز یافت می‌شود، اگرچه مقدار آن بسیار کمتر است.

شکلات محصولی با کالری بالاست. همه شکلات‌ها به دلیل محتوای چربی زیاد است، که می‌تواند به عنوان یک سوخت انرژی عالی محسوب شود و تهدیدی برای سلامتی بدن محسوب نمی‌شود. علاوه بر این، شکلات تلخ حاوی ویتامین‌های E ،K، برخی ویتامین‌های گروه B و همچنین مقدار زیادی آهن و مس است. منیزیم، فسفر، روی و منگنز نیز در شکلات یافت می‌شود.

پزشک خانواده ناتالیا گورن در مقاله‌ای در مورد خطرات و فواید مصرف منظم شکلات صحبت می‌کند: «اگر هر روز یک برش بخورید، برای سلامتی مفید است.»

وی همچنین اشاره کرد که تفاوت اصلی شکلات شیری و شکلات تلخ در درصد کاکائو موجود شکلات در آنهاست. این غلظت بالای دانه‌های کاکائو است که تمام مزایای استفاده از محصول را به همراه دارد و مسئول محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد، بهبود خلق و خوی به دلیل تولید اندورفین و همچنین اشباع با مواد معدنی مفید است.

این متخصص در پایان گفت: اما افراد دیابتی یا چاق باید از مصرف مکرر شکلات خودداری کنند.

تحقیقات اخیر همچنین نشان داده که شکلات برای تقویت عملکرد مغز مفید است. دانه‌های کاکائو حاوی مواد ارزشمند فلاونول‌هاست که از مناطق  مسئول حافظه در مغز و همچنین سرعت فرآیندهای فکر کردن محافظت می‌کند.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->