واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی برای تغییر شیوه دریافت حق بیمه

  • کد خبر: ۶۸۷۹۵
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
  • ۳
درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی برای تغییر شیوه دریافت حق بیمه
امروز شنبه ( ۸ خرداد ۱۴۰۰) بازنشستگان تامین اجتماعی با راه‌اندازی کارزاری خواستار تغییر شیوه دریافت حق بیمه (سرانه درمان) از بازنشستگان تأمین اجتماعی (ماده ۸۹) شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، متنی از این کارزار که خطاب به رئیس مجلس تنظیم شده و رونوشتی از آن برای وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ارسال شده به این شرح است: 

احتراماً به استحضار می‌رساند هم‌اکنون بیش از ۳/۵ میلیون نفر بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی می‌باشند. خوشبختانه در سال جاری همسان‌سازی به نحو مطلوب با ایرادات کم تدوین و بنا بر تأیید سازمان تأمین اجتماعی در مرحله دوم نیز انجام شد؛ در این رابطه به منظور برخورداری از حقوق کامل مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی درخواست لغو کسر ۲ درصد ماده ۸۹ را داریم. 

استحضار دارید که سال‌هاست از کلیه مستمری‌بگیران ۲ درصد کسر می‌شود و اجحافی است به بازنشستگان در این برهه از زمان! و نیز به خوبی آگاهید که ۲ درصد حقوق برای یک مستمری‌بگیر می‌تواند کمک بزرگی برای زندگی باشد. 

هر ماه در فیش حقوقی مبلغی معادل ۲ درصد بابت درمان (ماده ۸۹) از حقوق و مستمری بازنشستگان کسر می‌شود. این موضوع از منظر تفاوت میزان حقوق‌ها و بالطبع کسورات کمتر و بیشتر مبالغ در کنار خدمات درمانی یکسان، به نظر امری اشتباه و ناعادلانه بوده و باعث تضییع حق بسیاری از افراد می‌شود. زیرا همه سطوح بازنشستگان و مستمری‌بگیران به نوعی به مساوات از خدمات پزشکی و درمانی بیمه تأمین اجتماعی برخوردارند ولیکن در کسورات حق بیمه تفاوت دارند و افراد دارای حقوق و مستمری بیشتر، کسورات بالاتری در این ارتباط در فیششان منظور می‌شود! درحالیکه میزان و کیفیت استفاده از خدمات درمانی برای تمامی سطوح مستمری‌بگیران یکسان است. حال چرا برخی باید بابت خدمات یکسان هزینه کمتری پرداخت کنند و گروهی دیگر هزینه‌ای به مراتب بالاتر؟ 

لذا به علت وجود خدمات یکسان درمانی برای کل بازنشستگان و مستمری‌بگیران، عدالت بیمه‌ای حکم می‌کند اولاً هزینه خدمات درمانی به صورت رایگان برای کلیه آحاد و اقشار بازنشسته اعمال شود و ثانیاً در صورت‌عدم امکان این امر، رقم ثابتی از کلیه سطوح کسر شود و رقم معقولی در نظر گرفته شود. 

در راستای برقراری عدالت و کسب رضایت حداکثری بازنشستگان از یکی از روش‌های ذیل در کسر خدمات درمانی (ماده ۸۹) مطلوب است: 

۱- کسر هزینه خدمات درمانی به صورت مبلغی ثابت و یکسان برای همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران با هر میزان اِشل حقوقی در فیش لحاظ شود. 

۲- با عنایت به کسر حق بیمه تکمیلی از مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل، بابت ماده ۸۹ مبلغی تحت عنوان حق درمان از مستمری‌بگیران کسر نشود، زیرا همانطورکه استحضار دارید بخشی از مستمری بازنشستگانی که سال‌ها تلاش کرده و اینک نیاز به رسیدگی دارند بخشی از مستمری ایشان بابت درمان کسر می‌شود؛ چه استفاده کند و چه بلااستفاده باشد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فریبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
با سلام بنظر بنده حقوق های پایینی که با آن امرار معاش هم نمیشود کرد اصلا نبایدبه هیچ عنوانی کسورات داشته باشندضمن اینکه استفاده از خدمات درمانی مراکز تامین اجتماعی یا بسیار ناکارآمد و جزئی است مانند دندانپزشکی و غیره یا برای نوبت دهی زمان و صفهای طولانی کرونایی به همراه دارد که در هر صورت باعث عدم استفاده بازنشسته میشود که در صورت عدم استفاده ماهانه دو درصد از حقوق و بالتبع آن مبلغی بعنوان بیمه تکمیلی از بازنشسته اخذ میشود بهترین کار بنظر بنده قرارداد دائمی با مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی و خصوصی است که بازنشسته باارائه کارت ملی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای بتواند از آن مراکز استفاده کند در اینصورت پرداخت دو درصد و بیمه تکمیلی معنی دار میشود در غیر اینصورت باید از کسر هرگونه کسورات به هر نام و نشانی برای قشر آسیب دیده اخص حقوق های پایین صرفه نظر شود
بازنشسته با شعور
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
1
قبلا کجا بودیدشما بازنشستگان که حالا یادتان افتاده که اعتراض کنید؟ خوابیده بودید؟ ساعت خواب. چه چیزی به عده ای خوش نیامده که باعث خواستار لغوکسر 2درصدماده 89شده است؟چرا لغو1درصد حق مسکن را نمیگویید؟اصلا کار کانونهای بازنشستگی وخانه کارگری که نه تنها از حق کارگران درزمان شاغلی وبازنشستگی درزمان کهولت دفاعی نمی کنندبلکه به ضرر ما نیز کار میکنند!.
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
سلام بعضیها نظراتی می نویسند که خودشان هم نمی فهمند مثل نظر اولی یعنی چه معلوم هست چکاره هستی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->