شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای «رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند
سرخط خبرها

۲ سریال سینما‌گر خراسانی در سوریه و لبنان ساخته می‌شود

  • کد خبر: ۶۸۹۲۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
۲ سریال سینما‌گر خراسانی در سوریه و لبنان ساخته می‌شود
ساخت مینی‌سریال «زینبیه» با محوریت مقاومت سوریه و به نگارش جواد اردکانی نویسنده و کارگردان مشهدی خرداد پارسال از سوی سیمافیلم اعلام شد. اما پس از گذشت حدود یک سال از انتشار این خبر، هنوز «زینبیه» جلوی دوربین نرفته است. جواد اردکانی درباره آخرین وضعیت «زینبیه» در گفتگو با خبرگزاری صبا توضیح داد: اکنون مشغول نگارش این کار هستیم و امیدوارم امسال بتوانیم فیلم‌برداری آن را آغاز کنیم.

شهرآرانیوز - ساخت مینی‌سریال «زینبیه» با محوریت مقاومت سوریه و به نگارش جواد اردکانی نویسنده و کارگردان مشهدی خرداد پارسال از سوی سیمافیلم اعلام شد. اما پس از گذشت حدود یک سال از انتشار این خبر، هنوز «زینبیه» جلوی دوربین نرفته است. جواد اردکانی درباره آخرین وضعیت «زینبیه» در گفتگو با خبرگزاری صبا توضیح داد: اکنون مشغول نگارش این کار هستیم و امیدوارم امسال بتوانیم فیلم‌برداری آن را آغاز کنیم.


به گفته او، این مینی‌سریال قرار است در ۱۵ قسمت به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی تولید شود و همچنین ۸۰ درصد از فیلم‌برداری در سوریه، ۱۰ درصد در لبنان و امکان دارد ۱۰ درصد نیز در ایران باشد.


این سینماگر یادآور شد: بیشتر عوامل این کار قرار است از هنرمندان سوریه و لبنان باشند که البته ممکن است در پشت دوربین عوامل ایرانی به این گروه اضافه شوند و همچنین سه بازیگر ایرانی نیز در کنار بازیگران عراقی و لبنانی ما را در این پروژه همراهی می‌کنند.


اردکانی درباره مضمون این مینی‌سریال توضیح داد: منطقه زینبیه به تنهایی یکی از شاخصه‌های داستان بحران سوریه است و نقش مهمی را در حفظ دمشق و در سال ۲۰۱۲ حفظ فرودگاه آن منطقه داشته است و ما نیز قرار است داستان خود «زینبیه» را روایت کنیم.


به گفته کارگردان «زینبیه»، پیش‌تولید این مینی‌سریال از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در سوریه آغاز می‌شود.


اردکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از سریالی ۴۰ قسمتی با عنوان «نجیبه» نیز نام برد که قرار است از تولیدات برون‌مرزی صداوسیمای ایران باشد. او درباره مضمون این سریال گفت: این سریال نیز با محوریت بحران‌های منطقه در لبنان و سوریه ساخته می‌شود.


به گفته این کارگردان اکنون «نجیبه» در مرحله نگارش قرار دارد. همچنین سعی عوامل بر این است که دو سریال «زینبیه» و «نجیبه» هم‌زمان با یکدیگر مقابل دوربین برده شوند و ساخت آن‌ها با هم پیش برود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->