تغییر چهره باورنکردنی «بهروز پسر فهیمه» سریال پایتخت ۶ + عکس بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از شبکه العراقیه | گفتگو درباره افق‌های مشترک ماجرای اعتراض ۲۰۰ نفر از کارکنان رویداد مهم سینمایی | جشنواره کن متوقف می‌شود؟ ماجرای شباهت چهره یک ساواکی با پدر مهران غفوریان + عکس هدف مصر از ساخت سریال «حشاشین» چه بود؟ نقش‌آفرینی ادریس‌البا در فصل دوم سریال «هواپیماربایی» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) «ساعت صفر» رضا رشیدپور چه زمانی پخش می‌شود؟ «مست عشق» در صدر گیشه سینمای ایران آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق
سرخط خبرها

درباره سومین نمایشگاه گروه «کاربافو» که در نگارخانه «هنگام» برگزار شد

  • کد خبر: ۶۹۶۶۳
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
درباره سومین نمایشگاه گروه «کاربافو» که در نگارخانه «هنگام» برگزار شد
این روز‌ها در نگارخانه هنگام، نمایشگاهی گروهی از جوانان مستعد و نام آشنا برگزار شد. نمایشگاهی که قبل از این وقتی با نجمه امینی، صاحب نگارخانه، در موردش گپ زده بودیم، تصور برگزار شدنش را هم نمی‌کردم. تصور جمع‌آوری بیشتر از ۲۰۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور، کمی برایم غریب بود.

امیرمنصوررحیمیان | شهرآرانیوز - این روز‌ها در نگارخانه هنگام، نمایشگاهی گروهی از جوانان مستعد و نام آشنا برگزار شد. نمایشگاهی که قبل از این وقتی با نجمه امینی، صاحب نگارخانه، در موردش گپ زده بودیم، تصور برگزار شدنش را هم نمی‌کردم. تصور جمع‌آوری بیشتر از ۲۰۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور، کمی برایم غریب بود.

 

تصور نمی‌کردم این همه اثر در نگارخانه او جا بشود. فکر می‌کردم، قصد دارد عکس آثار را نشان علاقه‌مندان بدهد. وقتی با او دغدغه‌ام را درمیان گذاشتم، اولش به فکرم خندید و بعد گفت که همه کار‌ها اصل و در اندازه‌های کارت‌پستال هستند. کارت‌پستالی که مربوط به دوره‌ای از نامه‌نگاری بوده است. کارت‌هایی که سال‌هاست نه کسی می‌خرد و نه کسی برای آدم دیگری می‌فرستد. در ادامه، گپ‌وگفت با امینی درباره نحوه شکل‌گیری و چالش‌های برگزاری این نمایشگاه پیش روی شماست.


سمفونی تماشایی کارت‌پستال‌ها

۲۳۰ اثر هنری از ۸۰ هنرمند

مدیر نگارخانه هنگام، می‌گوید: این سومین نمایشگاه و اولین تجربه برگزاری نمایشگاه به شکل کیوریتوریال (نمایشگاه‌گردانی)، گروه کاربافو است. این گروه فرهنگی، هنری، با مدیریت صادق فرهادیان اداره می‌شود. او در سال‌های شکل‌گیری نمایشگاه‌های مختلف در شهر‌های اصفهان، کرمان، ساری، مشهد و تهران نقش داشته است. البته بیشتر این فعالیت‌ها قبل از شروع کرونا انجام شد. سال قبل به دلیل شرایط پیش آمده فقط در تهران نمایشگاه برگزار کردند. این نمایشگاه در نگارخانه «عصر تهران» هم برگزار می‌شود.

 

به هرحال، این نمایشگاه به همت ۸ نفر از کیوریتور‌ها (نمایشگاه‌گردانان) برگزار شده است. هر نفر از این نمایشگاه‌گردانان، وظیفه هماهنگی با ۱۰ نفر از هنرمندان و انتخاب آثار ایشان و همچنین انتخاب ایده و نحوه ارائه آن را بر عهده داشت. او خاطرنشان می‌کند: هنرمندان با توجه به موضوعی که برایشان طرح شده بود و ابعاد در نظر گرفته شده، دست به خلق اثر زدند. بیشتر از ۲۳۰ اثر هنری از ۸۰ هنرمند در این نمایشگاه به معرض تماشا گذاشته شده است. در این گردهمایی هنری، طیف وسیعی از آثار نقاشی، طراحی، چاپ دستی، آثار دیجیتال‌آرت و حجم در سبک‌های متنوع با تکنیک‌های مختلف دیده می‌شود.

 

سمفونی تماشایی کارت‌پستال‌ها

 

به گفته امینی، مشهد بین شهر‌های ایران چه از لحاظ فرهنگی و چه اجتماعی در جایگاه مهمی قرار دارد: برگزاری این‌چنین نمایشگاه‌هایی به امیدبخشی و حیات شهری آن کمک بزرگی می‌کند. این شهر هنرمندان خوب و درخشان زیادی دارد. اما متأسفانه بیشترشان یا به تهران کوچ کرده‌اند یا در حال فعالیت با نگارخانه‌ها و یا مجموعه‌داران تهرانی هستند. او براین باور است: اگر نگارخانه‌ها محکم و اصولی پیش بروند و ارتباطشان را با هنرمندان حفظ بکنند، این فرصت در همین شهر باقی می‌ماند.


این نمایشگاه از هفت تا شانزدهم خرداد میزبان علاقه‌مندان بود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->