خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنویسید تا به دست بیاورید اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی ۴ بیمار شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی معلم، روشنی‌بخش راه امید نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند تاثیر آلودگی هوا بر افزایش ابتلا به آسم | بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهر‌ها ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود
سرخط خبرها

بهزیستی خراسان‌رضوی ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار را زیر پوشش دارد

  • کد خبر: ۶۹۷۲۲
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
بهزیستی خراسان‌رضوی ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار را زیر پوشش دارد
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی از پوشش ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

گروه خانواده شهرآرانیوز | به‌گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی، اکنون حدود ۱۲هزار زن سرپرست خانوار از بهزیستی خراسان‌رضوی مستمری می‌گیرند و ۳۰۰۰ نفر از کمک‌هزینه معیشت بهره‌مندند.
شهره شاهرودی ادامه داد: ۷۰۰۰ نفر از این گروه که ساکن شهر‌ها هستند، از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند و ۳۵۰۰ نفر که در روستا ساکن‌اند، از بیمه عشایری و روستایی بهره‌مندند.


به‌گفته معاون اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی، در سال گذشته ۱۶۷۵ نفر از زنان سرپرست خانوار این نهاد، با روش‌های توانمندسازی و مستقل‌سازی، به بازتوانی رسیده و از چرخه حمایت بهزیستی خارج شده‌اند.


وی کل جمعیت زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی خراسان‌رضوی را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۳ هزار نفرشان تحت آموزش‌های مختلف از قبیل مهارت‌های زندگی، فرزندپروری، خودمراقبتی و مهارت‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.


وی ادامه داد: از این تعداد زن سرپرست خانوار ۲۲۵ گروه اقتصادی با عنوان تأمین مالی خرد تشکیل شده است که به اشتغال رسیده‌اند و مراحل تثبیت شغل و رسیدن به استقلال اقتصادی را سپری می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: در خانوار‌های تحت سرپرستی این بانوان، ۱۱۵۰ دانشجو وجود دارد که از حمایت‌های مالی بهزیستی بهره‌مندند؛ به‌شکلی که همه شهریه تحصیلی آنان در دانشگاه را بهزیستی پرداخت می‌کند.
به‌گفته شاهرودی، حدود ۷۰۰۰ دانش‌آموز نیز در این خانواده‌ها از کمک‌های تحصیلی بهزیستی خراسان‌رضوی بهره‌مندند.


وی با بیان اینکه برای ۱۷۵ خانواده، مداخلات تخصصی مددکاری به‌وسیله کلینیک‌های مددکاری انجام شده است، گفت: به‌دلیل اینکه بسیاری از این زنان فرایند طلاق را طی کرده‌اند، نیاز بوده است بدانند پس از طلاق باید چگونه به زندگی خود ادامه دهند و از فرزندانشان مراقبت کنند.


شاهرودی با تأکید بر اینکه طلاق به‌هیچ‌عنوان راه‌حل مشکلات خانواده نیست، گفت: وقتی یک خانواده دچار فروپاشی می‌شود و زن و فرزندان قربانی طلاق می‌شوند، باید به آنان مشاوره، خدمات مددکاری و آموزش ارائه شود تا بدانند در دوره پس از طلاق که یکی از دشوارترین مراحل زندگی است، چگونه می‌توانند به زندگی‌شان ادامه دهند.


معاون اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی همچنین از چکاپ سلامت زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: همه زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی استان در سال ۹۸ غربالگری سلامت شده‌اند و کسانی که بیمار تشخیص داده شده‌اند، اکنون مشغول گذراندن مراحل درمانی با حمایت‌های بهزیستی هستند.


وی تأکید کرد: سرطان پستان و دستگاه تناسلی، بیماری‌های خونی، بیماری‌های قلبی، فشار‌خون، دیابت و سایر بیماری‌ها در این گروه جمعیتی غربال شده و این فرایند کاملا رایگان انجام شده است.


وی ادامه داد: طرح غربالگری مددجویان جدید، هر سال بسته به میزان اعتبار غربالگری و درمان مددجویان اجرا می‌شود که در سال ۹۹ بیشتر اعتبار ۸۵ میلیون تومانی این بخش صرف درمان شده است و تعدادی از مددجویان نیز که تازه به جمعیت هدف ما پیوسته بودند، به‌صورت موردی غربال شده‌اند.


شاهرودی یادآور شد: در سال ۹۹ بیش از ۸۰ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی معاف شده‌اند تا بتوانند برای کمک به مادرانشان در سامان‌دهی اقتصاد خانواده مؤثر باشند.


وی همچنین از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برای احراز فرصت شغلی از سوی ۷۱۵ زن سرپرست خانوار این نهاد خبر داد و گفت: این آموزش‌ها را مراکز فنی‌وحرفه‌ای تأیید کرده است.


معاون اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی تعداد گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی را ۱۹۰ گروه اعلام کرد و گفت: این زنان در گروه‌های سه تا هفت‌نفره در شهر و روستا، گروه‌های خوداشتغالی را تشکیل داده و در یک تشکل گروهی به اشتغال مدنظرشان پرداخته‌اند.


وی یادآور شد: بهزیستی برای تشکیل و تقویت گروه‌های همیار، سرمایه کار ۱۰ تا ۳۰ میلیونی به‌صورت بلاعوض و همچنین تسیهلات بانکی ارزان‌قیمت در اختیار این گروه‌ها قرار داده است. تعدادی از این گروه‌ها که در قالب رستوران، سالن‌های آرایش و مهدکودک‌ها شکل گرفته بودند، به‌دلیل کرونا تعطیل شده‌اند و تلاش برای تغییر زمینه فعالیت آن‌ها ادامه دارد.


وی همچنین درباره خانواده‌های چندقلویی زیر پوشش خدماتی این نهاد گفت: خانواده‌های چندقلویی ازجمله اینکه زنان سرپرست خانوار باشند یا همسر داشته باشند، زیر پوشش حمایتی بهزیستی هستند که ماهانه به آن‌ها بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان کمک‌هزینه معیشت پرداخت می‌شود.


شاهرودی درباره مراکز غیردولتی فعال در زمینه آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: ۵۰ کلینیک مددکاری در استان به کار ارائه خدمات مددکاری و مشاوره در راستای توانمندسازی بانوان مشغول‌اند که فعالیت‌های مختلفی برای بانوان انجام می‌دهند تا آن‌ها را به استقلال اقتصادی و اجتماعی فرهنگی برسانند.


وی اضافه کرد: برای به‌روزرسانی دانش مددکاران نیز حدود ۲۵۰۰ نفرساعت آموزش علمی و کاربردی به مددکاران شاغل در مراکز غیردولتی ارائه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->