سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

پینگ‌پنگ‌باز مشهدی به پیراهن تیم‌ملی رسید

  • کد خبر: ۷۳۱۳۹
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
پینگ‌پنگ‌باز مشهدی به پیراهن تیم‌ملی رسید
قهرمانی «یکتا ادیبیان» در مسابقات انتخابی نوجوانان کشور او را به تیم ملی کشورمان رساند.
مژده رنگیان  | شهرآرانیوز؛ دختر پینگ پنگ باز مشهدی به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران در آمد. بعد از درخشش مهشید اشتری، ورزشکار مشهدی، در تنیس روی میز ایران و آسیا، نسل جدیدی از استان به تیم ملی نوجوانان معرفی شده است. با رسیدن یکتا ادیبیان به تیم ملی، تعداد ملی پوشان دختر استان به ۲ نفر رسیده است.

 

دعوت از تنها خراسانی به انتخابی تیم ملی

رقابت‌های انتخابی تیم ملی نوجوانان دختر از روز پنجشنبه در آکادمی امیر احتشام زاده مجموعه انقلاب تهران آغاز شد. مسابقات در یک مرحله مقدماتی و ۳ مرحله اصلی پیگیری شد تا ۳ عضو جدید تیم ملی دختران نوجوان مشخص شود.
 
۳۲ بازیکن مجوز حضور در انتخابی را کسب کرده بودند که در بین ۸ بازیکن برتر در رده بندی ایران، یکتا ادیبیان از خراسان رضوی در رده هفتم جای داشت. البته او تنها نماینده مشهدی‌ها در این رقابت‌ها نیز محسوب می‌شد که با هدایت اکرم سرشاد در مسابقات حاضر شده بود.
 
روز نخست مسابقات از پنجشنبه ۱۰ تیر آغاز شد، جایی که بازیکنان بیش از رده بندی ۸ باید با یکدیگر رقابت می‌کردند. هر بازیکن در دور اول گروهی باید در ۳ گیم از ۵ گیم پیروز می‌شد تا به مرحله بعدی صعود می‌کرد. در همین روز دور رقابت‌های مقدماتی به پایان رسید و با انجام قرعه کشی، مرحله اول روز جمعه شروع شد تا پینگ پنگ بازان با هدف رسیدن به پیراهن تیم ملی با یکدیگر رقابت کنند.


حذف در مرحله اول

در مرحله نخست براساس قرعه، نماینده مشهد در اولین بازی به مصاف یسنا مهری فر از اردبیل رفت. ادیبیان در این دیدار ۴ بر ۲ به پیروزی رسید. او در دست‌های دوم، سوم، چهارم و ششم حریف خود را شکست داد. در بازی دوم یکتا ادیبیان حریف ستایش ایلوخانی، رده بندی ۲ کشور، شد که حریفی قدر برای او محسوب می‌شد. با وجود تلاش دختر پینگ پنگ باز مشهدی، این ورزشکار همدانی بود که توانست ۴ بر ۲ رقیب خود را پشت‌سر بگذارد و به یک چهارم نهایی برسد. البته به این ترتیب ادیبیان اولین بخت خود برای رسیدن به تیم ملی را از دست داد.
 
در همین مرحله در فینال، ستایش ایلوخانی از استان همدان با برتری ۴بر ۰ در مصاف با مبینا صبحانی خواه از بوشهر موفق شد به عنوان نفر اول به عضویت تیم ملی دربیاید. ستایش در مرحله نیمه نهایی در بازی نزدیک مقابل نیلیا نقیبی از تهران پیروز و موفق شد به فینال راه یابد. همچنین مبینا صبحانی خواه در بازی نیمه نهایی با برتری ۰ مقابل خواهرش به فینال راه یافت که در پایان با نتیجه ۴بر۰ مغلوب حریف همدانی خود شد.


درخشش و رسیدن به پیراهن تیم ملی

پس از شناخته شدن چهره اولین ملی پوش، ۱۵بازیکن خود را آماده کردند تا بار دیگر برای تصاحب پیراهن تیم ملی تلاششان را در روز دوم آغاز کنند. دختر ورزشکار مشهدی در اولین بازی خود در دومین روز به مصاف درسا سادات موسوی از اصفهان رفت. در این بازی ادیبیان به راحتی با نتیجه ۴ بر ۲ حریف را پشت سر گذاشت و صعود کرد. در بازی دوم یکتا ادیبیان با هم نامش، یکتا لرکیان از خوزستان، بازی کرد و بازهم ۴ بر ۲ از سد حریف خود گذشت. ادیبیان این بار به نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله به مصاف نیلیا نقیبی از تهران با رده بندی ۸ کشور رفت، اما از پس این حریف هم برآمد و ۴ بر ۲ پیروز شد و به فینال صعود کرد. در سوی دیگر جدول باران ارجمندی و عقیله ارشادی به میدان رفتند و درنهایت پینگ پنگ باز گلستانی در فینال حریف نماینده مشهد شد.
 
در فینال یکتا ادیبیان مقتدرانه و ۴ بر ۰ باران ارجمندی را شکست داد و با رسیدن به عنوان قهرمانی، دومین ملی پوش جدید تنیس روی میز نوجوانان شناخته شد. البته فینال برای او چندان آسان نبود. گیم نخست ادیبیان قاطعانه ۱۱ بر ۴ پیروز شد. اما در گیم دوم کار سخت شد و تا امتیاز ۱۷ پیش رفت تا بتواند ارجمندی را شکست دهد و در ادامه نیز پینگ پنگ باز مشهدی بقیه گیم‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشت.
در ادامه مسابقات بازی‌های تنها شانس باقی مانده برای ۱۴ورزشکار برتر کشور از صبح روز یکشنبه آغاز شد تا ملی پوش سوم نیز انتخاب شود و ۳ چهره جدید در اردوی تیم ملی حاضر شوند.


اولین موفقیت در اولین تجربه

این پینگ پنگ باز خوش آتیه ۱۴ سال سن دارد و ۴ سال است که تنیس روی میز را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. او می‌گوید اولین بار است که به انتخابی تیم ملی دعوت شده است و در همین اولین تجربه موفق شد با کسب عنوان قهرمانی به تیم ملی برسد. ادیبیان در بین دختران ورزشکار نوجوان استان در رده بندی دوم قرار داشته است. او در مسابقات نوجوانان کشور نیز حضور داشت که در بین مشهدی‌ها بهترین رتبه را کسب کرده بود. اکرم سرشاد که هدایت این بازیکن را در مسابقات انتخابی تیم ملی برعهده داشت، سطح مسابقات را خوب خواند. او اعلام کرد به زودی ۳ چهره برتر کشور به اردو‌های تیم ملی دعوت می‌شوند تا خود را برای اعزام به مسابقات برون مرزی آماده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->