امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

نجات ۷۵ بیمار کرونایی در مشهد با داروی متلین بلو

  • کد خبر: ۷۶۹۲۳
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
نجات ۷۵ بیمار کرونایی در مشهد با داروی متلین بلو
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با اجرای طرح تحقیقاتی داروی متیلن بلو در کارآزمایی‌های بالینی در بیمارستان‌های شریعتی، امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد برای ۸۷ بیمار که در شرایط بسیار بحرانی قرار داشتند، داروی متیلن بلو تجویز شد. خوشبختانه موفق شدیم با این روش و دارو ۷۵ بیمار را از مرگ نجات دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با اجرای طرح تحقیقاتی داروی متیلن بلو در کارآزمایی‌های بالینی در بیمارستان‌های شریعتی، امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد برای ۸۷ بیمار که در شرایط بسیار بحرانی قرار داشتند، داروی متیلن بلو تجویز شد. خوشبختانه موفق شدیم با این روش و دارو ۷۵ بیمار را از مرگ نجات دهیم. 

داریوش حمیدی علمداری در این خصوص اظهار کرد: داروی متیلن بلو برای بیمارانی که به‌دنبال برخی از مسمومیت‌ها مبتلا به مت هموگلوبین می‌شوند و اکسیژن خون در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ چندین سال است که با تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا در نظام بهداشتی و درمانی دنیا  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحقیقات گسترده‌ای در فرم و تجویز این دارو برای بیماران کرونا صورت گرفته است. در مراحل اولیه با بالابردن سطح اکسیژن و تنفس بیماران به نتایج مطلوبی در حیطه درمان سریع بیماران دست پیدا کرده‌ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در بیماری مت هموگلوبین، انتقال اکسیژن توسط آهن سه بار مثبت هموگلوبین گلبول‌های قرمز انجام نمی‌شود و متیلن بلو آهن سه بارمثبت را به دوبار مثبت تبدیل می‌کند. به‌دنبال آن اکسیژن می‌تواند به آهن دوبار متصل گردد که این امر سبب بالا بردن سطح اکسیژن خون می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه اکثر بیماران کووید ۱۹،غالبا اکسیژن خون آنان کاهش می‌یابد و به‌سختی تنفس می‌کنند، خاطرنشان کرد: این دارو می‌تواند با افزایش خون‌رسانی به این بیماران کمک کند. بر همین مبنا تحقیقات بالینی پیشنهاد پروپوزال تحقیقاتی این دارو به دانشگاه ارائه و بر اساس مدارک  و مستندات علمی مورد تصویب دانشگاه قرار گرفت و به‌عنوان یک راه درمانی برای بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان شریعتی، بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان قائم (عج) مورد استفاده قرار گرفت تا حدودی موجب تسریع در روند ترخیص بیماران شده و تا حدودی موجب کاهش مرگ و میر شود.

متخصص بیوشیمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: با توجه به نتایج بسیار مثبت به دست آمده از کارآزمایی‌های بالینی، کاهش آمار مرگ و میر و تسریع در ترخیص بیماران از بیمارستان؛ کمیته مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جهت مبارزه با کووید ۱۹، استفاده از این دارو را در پروتکل‌های درمانی بیماران کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان‌های مشهد مصوب کرده است. مکاتبات لازم با معاونت درمان وزارتخانه انجام شده تا با توجه به مکانیسم‌های ثابت شده این دارو  و اثرات دیده شده آن بر روی بیماران بتواند ورود به عرصه پروتکل‌های کشوری نیز شود.

حمیدی علمداری بیان کرد: این دارو با فرمی جدیدی در ساختار، پس از تحقیقات و آزمایشات گسترده سبب چند مکانیسم درمانی شده است. این دارو آنتی ویرال کووید ۱۹ است به طوری که ویروس  را از بین می‌برد و سبب کاهش التهاب، اکسیدیتو استرس، کاهش تجمع پلاکتی و لخته شدن خون می‌گردد. همچنین با افزایش اکسیژن سبب کاهش سختی تنفس بیمار کووید می‌شود و به عنوان یک داروی بسیار مناسب و موثر در شروع بیماری می‌تواند از شدت گرفتن این بیماری  در فرد مبتلا جلوگیری کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی تاکید کرد: در کارآزمایی بالینی فاز دوم، سوم و در گروه مداخله بیماران علاوه بر درمان‌های استاندارد، بیماران مبتلا به کووید متیلن بلو را نیز دریافت کردند تا موجب تسریع بهبودی و ترخیص سریع از بیمارستان شوند. برای ۸۷ بیمار که به هیچ درمان متداولی پاسخ نداده بودند و در شرایط بسیار بحرانی قرار داشتند، به‌عنوان آخرین خط درمان برای این بیماران، داروی متیلن بلو تجویز شد. خوشبختانه موفق شدیم با این روش و دارو ۷۵ بیمار را از مرگ نجات دهیم. فرمولاسیون داروی متیلن بلو در درمان کرونا ثبت اختراع شد و می‌تواند همراه با داروهای دیگر به عنوان مکمل درمان استفاده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->