فراخوان پلیس برای تعویض پلاک‌های سوخته و دارای نقص هواشناسی: بارش‌ها تا جمعه تشدید می‌شود | سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط هولناک بنر تبلیغاتی در هند | ۳ نفر کشته و ۵۲ تَن زخمی شدند + فیلم دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش» تخم هندوانه سرشار از خواص دوران بارداری نباید سبب نادیده گرفتن علائم هشدار بیماری‌ها در مادر شود تایید تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۴۲ درصد علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌های سیستم زنانه، مربوط به سرطان تخمدان است همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر هفده‌ساله مشهدی که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا
سرخط خبرها

طراحی سامانه‌ای برای تشخیص بیماری‌های پوستی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • کد خبر: ۷۷۹۶۸
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
  • ۱
طراحی سامانه‌ای برای تشخیص بیماری‌های پوستی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد سامانه‌ای برای تشخیص بیماری‌های پوستی، طراحی کردند. این سامانه مبتنی بر اپلیکیشن تلفن همراه است.

به گزارش شهرآرانیوز، پزشکی از راه دور یا تله مدیسین؛ با استفاده از فناوری­‌های اطلاعاتی، ارتباط مستقیم بین پزشک و بیمار را برقرار می‌­کند و در تمام فعالیت‌­های پزشکی از جمله تشخیص و درمان بیماری‌ها کاربرد دارد.

یکی از کاربردهای پزشکی از راه دور در تشخیص و درمان بیماری‌­های پوست از راه دور است و اصطلاحاً به آن تله درماتولوژی گفته می‌­شود. در تله درماتولوژی تصاویر و اطلاعات بالینی مناسب می­‌تواند در تشخیص بیماری­های پوستی کمک کننده باشد. علاوه بر اینکه پزشکی از راه دور می‌­تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود در دوره اپیدمی بیماری‌­ها نیز بسیاری از خطرات مراجعات حضوری را کاهش می‌دهد.

به همین دلیل پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با انجام یک طرح تحقیقاتی، یک سیستم تله‌درماتولوژی مبتنی بر اپلیکیشن تلفن‌همراه طراحی کردند و کارایی آن را با مراجعه حضوری به پزشک برای تشخیص بیماری‌های پوستی مقایسه کردند.

نتایج این بررسی نشان داد که بیماران اگر از پزشکی از راه دور و سامانه ارائه شده در این تحقیق برای تشخیص بیماری پوستی خود استفاده کنند، در حدود ۸۰ درصد از موارد، کیفیت تشخیص از راه دور با تشخیص به صورت مجازی یکسان خواهد بود.

بر همین اساس پژوهشگران این مطالعه پیشنهاد می‌کنند؛ در طراحی سامانه تشخیص از راه دور برای بیماری‌های پوستی علاوه بر اینکه باید به کیفیت عکس‌ها توجه خاصی شود؛ می‌بایست داده‌های کاملی نیز از بیماران دریافت شده و همراه با تصاویر برای پزشک ارسال شود تا پزشک قادر به انجام تشخیص دقیق‌تری باشد.

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان «طراحی، توسعه و ارزیابی یک سیستم تله‌درماتولوژی مبتنی بر اپلیکیشن تلفن‌همراه و مقایسه صحت آن با مراجعه حضوری به پزشک جهت تشخیص بیماری‌های پوستی» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده و بهزاد کیانی، بیتا کیافر، شتیلا ترابی، حامد تابش، سهیل هشترخانی، صادق وهابی املشی و فاطمه مختارزاده یزدی؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در انجام این طرح تحقیقاتی مشارکت داشتند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
0
این جملتونو نگاه کنین! جفتش یکیه ها. اموزش از راه رادور با مجازی فرقش چیه؟
""نتایج این بررسی نشان داد که بیماران اگر از پزشکی از راه دور و سامانه ارائه شده در این تحقیق برای تشخیص بیماری پوستی خود استفاده کنند، در حدود ۸۰ درصد از موارد، کیفیت تشخیص از راه دور با تشخیص به صورت مجازی یکسان خواهد بود.""
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->