استاندار خراسان رضوی: احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

۸۰۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده در حاشیه مشهد اجرا می‌شود

  • کد خبر: ۷۸۷۳۰
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
۸۰۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده در حاشیه مشهد اجرا می‌شود
رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر مشهد وعده داد در یک سال آینده ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده و پیشران توسعه در مناطق حاشیه شهر مشهد اجرا خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدابراهیم علیزاده در جریان بازدید از محلات حاشیه شهر و بافت فرسوده در منطقه ۴ شهرداری مشهد با بیان اینکه بررسی شرایط بافت فرسوده این منطقه، بررسی برنامه‌های سال ۱۴۰۰، پروژه‌های تعریف شده در منطقه و ارائه پیشنهاد‌هایی برای توسعه شهری منطقه در دستورکار بازدید بوده است گفت: از برنامه‌های بسیار با اهمیت سال اول فعالیت شورای شهر، مصوبه شورا برای تعریف پروژه‌های زودبازده در بافت‌های فرسوده در مناطق هدف کمیسیون حاشیه شهر، تا سقف ۱۰ میلیارد تومان با نظر مردم است که این پروژه‌ها با بهره گیری از ظرفیت شورا‌های اجتماعی محلات، مساجد و دفتر‌های تسهیلگری تعریف و اجرا خواهد شد.

پروژه‌های زودبازده در اولویت

وی افزود: بر طبق این مصوبه شهرداری موظف شده است ظرف دو ماه پروژه‌های هدف را که پیشران بخش توسعه شهری قلمداد می‌شوند با تأکید بر پروژه‌هایی که حداکثر ظرف یک سال به بهره برداری می‌رسند، جمع بندی و ارائه کند تا در شورای شهر به تصویب برسانیم.


رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای شهر با یادآوری اینکه این پروژه‌ها بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و سبب توسعه محدوده‌های حاشیه شهر می‌شود، افزود: در منطقه ۴ دو پروژه مهم مجموعه آبی پنجتن که دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و پروژه مسکونی ۵۰۰ واحدی پنجتن ۵۵ که در تفاهم شهرداری، استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی شایان توجهی داشته است.

ارتقای ۲ طرح تفصیلی در دستورکار

علیزاده افزود: تأکید ما نیز بر فعال بودن و تسریع آن است تا مردم منطقه بتوانند به سرعت از این پروژه‌ها استفاده کنند. البته در حاشیه شهر مشهد با وجود کار‌های انجام شده همچنان نیاز‌های شهری فراوانی احساس می‌شود و مشکلاتی نیز در این بین وجود دارد، از جمله آنکه طرح‌های تفصیلی شمال و شمال شرق ضعیف دیده شده است و در حال پیگیری هستیم تا از حیث کاربری‌ها این طرح‌ها را ارتقا دهیم. رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای شهر ادامه داد: همچنین اراضی بایر بسیاری به ویژه در مناطق ۴ و ۵ وجود دارد که امیدواریم با پیگیری همکاران ما در شهرداری بتوانیم اراضی رهاشده در مناطق را نیز تعیین تکلیف کنیم تا توسعه شهری در این مناطق تحقق یابد.


وی تأکید کرد: حاشیه شهر موضوعی صرفا در حیطه شورای شهر و شهرداری نیست و انتظار این است که تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند تا زیرساخت‌های لازم از جمله زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و سایر خدمات مورد نیاز را به مردم برسانیم. باید قبول کرد که توسعه متوازن و پایدار شهری نیازمند حضور همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی است.
علیزاده خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین دلایل ایجاد سازمان بازآفرینی موضوع سکونت گاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی است؛ لذا در نظر داریم برنامه‌های سال ۱۴۰۰ سازمان را بررسی کنیم و برای تقویت بازوی اجرایی این سازمان هرچه در توان داریم انجام دهیم.


وی گفت: مدیریت اجرای پروژه‌های ۸۰۰ میلیارد تومانی طرح‌های زودبازده در محله‌های هدف نیز به سازمان بازآفرینی واگذار شده است که امیدواریم با همت و درایت مدیران این سازمان و در تعامل و همکاری با دفتر‌های تسهیلگری شورا‌های اجتماعی محلات و مردم در مدیریت و اجرای سریع و کارآمد این پروژه‌ها موفق عمل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->