تمامی بانک‌های مشهد جز شعب منتخب فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل هستند استقرار تیم‌های واکنش سریع امداد و نجات در طول مسیر تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اختصاص ۸ مسیر ویژه اتوبوس‌رانی برای تسهیل تردد در مراسم تشییع رئیس‌جمهوری ادارات خراسان رضوی و مشهد فردا پنجشنبه (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) تعطیل شد شهردار مشهد: هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فردا در مشهد خدمت رسانی می‌کنند | مترو در مشهد رایگان است + فیلم جزئیات ممنوعیت تردد در روز تشییع شهدای خدمت در مشهد (۲ خرداد ۱۴۰۳) + نقشه محدودیت‌ها بررسی آخرین تمهیدات ترافیکی و حمل‌و‌نقلی خیابان امام‌رضا(ع) مشهد با حضور شهردار + فیلم مشهدالرضا آماده درآغوش‌گرفتن خادم‌الرضا(ع) خدمت برای میزبانی خادم ملت | مشهد مهیای حضور شهیدجمهور می‌شود تمهیدات اسکان برای شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهدای خدمت در مشهد جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود
سرخط خبرها

شورای نگهبان، حافظ دروازه مردم‌سالاری کشور

  • کد خبر: ۸۱۳۶
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
شورای نگهبان، حافظ دروازه مردم‌سالاری کشور
اظهارات آیت‌ا... علم‌الهدی در دیدار با اعضای شورای نظارت بر انتخابات استان
چندماه مانده به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نظارت بر انتخابات استان به دفتر نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی رفتند تا آخرین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه را به استحضار آیت ا... علم الهدی برسانند.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در این دیدار با بیان اینکه امیدوارم فعالیت شما همچون یک قائمه برای جلوگیری از نفوذ دشمن به نظام عمل کند، اظهار کرد: برخی فعالیت‌هایی که انجام می‌شود و به نظام مربوط است، شاید در فضای محدودی انجام می‌گیرد، اما نقش آفرینی اش به اندازه یک عمر است.
به گزارش دفتر امام جمعه مشهد، آیت ا... سیداحمد علم الهدی افزود: می‌توانید با یک تصمیم گیری و نقش آفرینی در پیشگیری از نفوذ دشمن در نظام کاری کنید که در مدت کوتاه دوره نظارت بر انتخابات، در جلب رضایت امام زمان (عج) به اندازه یک عمر مؤثر باشد.
وی با تأکید بر اینکه ولایت فقیه برای کشور همچون دیواری مستحکم است، یادآور شد: در دنیا نظام منحصربه فردی داریم؛ ولایت فقیه برای کشور ما دیوار بلندی درست کرده که دشمن نمی‌تواند به آن وارد شود، اما این دیوار یک دروازه بزرگ دارد و آن، دروازه مردم سالاری و انتخابات است که یک پاسبان به نام «شورای نگهبان» دارد.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی به هجمه رسانه‌های دشمن به شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان در تمام ایام سال، در رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن، هدف حملات رسانه‌ای است و نباید در برابر این حملات عقب نشینی کند. اگر بنا بود آدم در برابر این‌ها جا بخورد، اولین نفر امیرالمؤمنین (ع) بود.
وی بیان کرد: اگر آدم طوری زندگی کند که هیچ کس به او بد نگوید و به او حمله نکند، باید از خط امیرالمؤمنین (ع) جدا باشد؛ چون اگر بخواهد در خط ایشان حرکت کند، حتما به او تهاجم می‌شود و هرچه در این خط به او تهاجم شود، دلیل بر حقانیت او است. اینکه بخواهیم ملاحظه کنیم کسی به ما بد نگوید و فحش ندهد، درست نیست.
وی با انتقاد از برخی تغییر رویه‌ها و تأیید برخی افراد رد صلاحیت شده با جوسازی رسانه ای، یادآور شد: این درست نیست کسی در هیئت نظارت بر انتخابات استان رد صلاحیت شود؛ اما با جوسازی رسانه ای، در خارج از استان تأیید شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه از موضوع جذب جریان‌ها عبور کرده‌ایم، ادامه داد: رهبر انقلاب که فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی، مخاطبشان افراد بودند، نه جریان ها؛ جریان‌ها مطامع سیاسی دارند که اگر شما خودتان را هم قربانی شان کنید، مسیر خود را تغییر نمی‌دهند، حتی از شما ابزاری برای رسیدن به اهداف خود می‌سازند.
وی با بیان اینکه جریان سیاسی غیرهمسو تا آخر غیرهمسو می‌ماند و هیچ گاه با گرم گرفتن و مهربانی، با نظام همسو نمی‌شود، افزود: برخی افراد، متدین و انقلابی اند، اما با رهبری زاویه دارند؛ این افراد اولین سوژه عضوگیری دشمن هستند؛ زیرا دشمن ابتدا از بین زاویه داران با رهبری عضوگیری می‌کند و ازاین رو لازم است به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج دهید.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان نیز در این نشست به معرفی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی پرداخت و گفت: هر شهرستان دارای یک هیئت نظارت سه نفره است که یک نفر از آنان را قوه قضائیه معرفی می‌کند.
محمدکمال سروی‌ها بررسی «سلامت اقتصادی» نامزد‌های انتخاباتی را یکی از موضوعات مهم در بررسی صلاحیت‌ها بیان کرد و افزود: در بررسی صلاحیت نامزد‌ها مسائل اقتصادی، رانت و ثروت غیرشرعی داوطلبان بررسی می‌شود.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان نیز گفت: هر مقدارشورای نگهبان بتواند به تکلیف خودش به خوبی عمل کند، شاهد مجلسی سالم و کارآمد خواهیم بود.
غلامعلی صادقی اضافه کرد: شورای نگهبان باید با این نگاه به میدان بیاید که نمی‌شود همه افراد را راضی نگه داشت و قطعا هجمه‌ها در برابر این شورا زیاد می‌شود و باید در برابر آن مقاومت کنند تا مجلسی کارآمد و انقلابی داشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->