اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع
سرخط خبرها

چه کسانی در ایران می‌توانند «واکسن فایزر» بزنند؟

  • کد خبر: ۸۱۵۲۴
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
  • ۱
چه کسانی در ایران می‌توانند «واکسن فایزر» بزنند؟
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو: ایران در حال خرید دو میلیون دوز واکسن کرونای محصول شرکت‌های آلمانی «فایزر» و «بیو ان تک» از کشور بلژیک است.

به گزارش شهرآرانیوز، حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: ایران در حال خرید دو میلیون دوز واکسن کرونای محصول شرکت‌های آلمانی «فایزر» و «بیو ان تک» از کشور بلژیک است.

او افزود: فایزر و جانسون اند جانسون مجوز مصرف اضطراری ایران را گرفته اند اما چون خوش قول نیستند، خیلی روی آن حساب باز نمی کنیم.

محمدی تاکید کرد: از آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی واردات واکسن نخواهیم داشت. فایزر و جانسون اند جانسون را از بلژیک و آلمان تهیه خواهیم کرد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: این واکسن‌ها به عنوان دوز بوستر (سوم) کادر درمان استفاده خواهد شد.

محمدی گفت: برنامه‌ای برای واردات واکسن مدرنا نداریم، فایزر وارداتی هم به عنوان دوز سوم کادر درمان استفاده خواهد شد.

احتمال توزیع واکسن پاستوکووک تا یک هفته دیگر

محمدی گفت: احتمالا یک هفته دیگر واکسن پاستوکووک وارد بازار می شود که برای زیر ۱۸ سال مجاز است. این واکسن را میتوان برای مادران باردار هم استفاده کرد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: واکسن زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال تفاوتی باهم ندارند فقط برای اینکه به یک گروه سنی واکسن تزریق شود، باید افراد آن گروه سنی در مطالعات بالینی حضور داشته باشند و همین امرباعث محدودیت شده بود.

منبع:YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین اطمینان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
0
0
وارد کردن واکسن فایزر برای کادر درمان و مدافعین سلامت بسیار اقدام ارزشمندی است بخصوص اگر واکسن نوبت اول و دوم آسترازنکا باشد و تزریق نویت یادآور سوم فایزر باشد چون از دو پلتفرم متفاوت هستند تولید پادتن تا یازده برابر افزایش می آید این واقعاً برای کادر درمان و مدافعین سلامت امیدبخش و دلگرم کننده است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->