کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار
سرخط خبرها

پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ مهر

  • کد خبر: ۸۱۷۶۳
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ مهر
ر هفته اخیر شاخص کل بورس در مجموع ۱۰۱ هزار و ۸۱۱ واحد پائین آمد و به رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد رسید. شاخص کانال ۱.۴ میلیونی را از دست داد و سیر نزولی بازار شتاب گرفت. آیا این روند تداوم خواهد داشت؟ عوامل بنیادی و غیربنیادی تاثیرگذار بر بازار سهام چه پیامی به سهام‌داران می‌دهند؟

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل در آخرین روز کاری هفته ۴ هزار و ۸۳۴ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد رسید. شاخص کل نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۰۱ هزار و ۸۱۱ واحد پائین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۶.۸ درصد شود که نسبت به بازدهی منفی ۲.۵ درصدی هفته پیش نزول بیشتری داشته است.

در پایان هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز نسبت به هفته پیشین ۳۴ هزار و ۹۷۱ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۴۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد رسید و بازدهی منفی ۷.۷ درصدی را ثبت کرد.

معاملات بورس در هفته گذشته با رشد اندک شاخص کل شروع شد و در روز شنبه شاخص تا سطح یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد بالا رفت. اما در روز یکشنبه بیش از ۲۹ هزار واحد سقوط کرد. روز دوشنبه ۷ هزار واحد رشد کرد، اما دو روز پایانی با شتاب زیادی نزول کرد و در مجموع بیش از ۴۰ هزار واحد سقوط کرد؛ بنابراین بورس هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت و کمترین بازدهی هفتگی را در ۱۱ ماه گذشته ثبت کرد. به علاوه همانند هفته پیشین، خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و در مجموع ۳ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۷۸۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است که نسبت به هفته قبل افزایش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در دو هفته اخیر که روند قیمت‌ها نزولی بوده است تنها نکته امیدوار کننده برای سهام‌داران وجود مازاد تقاضا در بازار بود. اما ارزش مازاد تقاضا نیز به کمترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است.

روز چهارشنبه برای هفدهمین روز متوالی معاملات بازار با مازاد تقاضا بسته شد. در پایان معاملات آخرین روز هفته ارزش صف‌های خرید ۳۴۹ میلیارد تومان بود که ۱۱۴ میلیارد تومان بیش از ارزش صف‌های فروش بود.

در آخرین هفته کاری تابستان ارزش معاملات سهام نیز کاهش یافت و نقدشوندگی بازار کاهش یافت. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۸ هزار و ۴۷۲ تومان بود که نسبت به رقم ۲۳ هزار و ۵۳۶ میلیاردی هفته پیشین، افت ۲۱ درصدی داشته است. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۶ هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۷ هزار و ۴۳ میلیاردی هفته پیشین، افت ۳.۵ درصدی داشته است؛ بنابراین برخی تحلیل‌گران با تکیه بر روند‌های درونی بازار در هفته اخیر معتقدند که روند صعودی خروج نقدینگی نمایانگر مسیر بازار در روز‌های آتی است.

از سوی دیگر تحلیل‌گرانی که به معیار‌های بنیادی بازار توجه دارند، معتقدند با فرارسیدن مهرماه، انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها و گزارش سود آن‌ها بر روند بازار تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->