اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

مروری بر خدماتی که شهرداری مشهد در ایام پایانی ماه صفر به زائران ارائه می‌دهد

  • کد خبر: ۸۲۷۹۹
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
مروری بر خدماتی که شهرداری مشهد در ایام پایانی ماه صفر به زائران ارائه می‌دهد
دلدادگان بارگاه قدسی ثامن‌الحجج (ع) به رسم میهمان نوازی هر ساله، قرار است میزبان قدوم زائران این بارگاه پرکرامت باشند و خادمان مدیریت شهری نیز بر طبق آیین دیرین هر ساله قرار است رسم کهن میهمان‌نوازی را در حریم قدسی امام‌رضا (ع) را برپا دارند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ هم زمان با واپسین روز‌های ماه صفر، قرار است مشهدالرضا (ع) مهیای ایام سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) شود. هر چند امسال همچنان سایه سنگین کرونا باعث ممانعت از برگزاری پر شور مراسم‌های مذهبی شده است، اما دلدادگان بارگاه قدسی ثامن‌الحجج (ع) به رسم میهمان نوازی هر ساله، قرار است میزبان قدوم زائران این بارگاه پرکرامت باشند و خادمان مدیریت شهری نیز بر طبق آیین دیرین هر ساله قرار است رسم کهن میهمان‌نوازی را در حریم قدسی امام‌رضا (ع) را برپا دارند. در همین راستا نیز تدارکات گسترده‌ای برای آماده سازی شهر انجام شده است.

در همین زمینه قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز درباره اقدامات مدیریت شهری، ویژه روز شهادت حضرت رضا (ع) گفت: در حوزه‌های خدمات شهری و فضای سبز تصمیمات ویژه‌ای برای این روز اتخاذ شده است که در حوزه خدمات شهری برنامه‌ریزی برای شست‌وشو و تنظیف معابر منتهی به حرم‌مطهر رضوی از جمله خیابان‌های امام رضا (ع)، شهید اندرزگو، طبرسی، شهید نواب صفوی، شیرازی و شهید هاشمی‌نژاد جزو مهم‌ترین اقدامات ما در این روز است.

استقرار ۸۱۷ پاکبان در محور‌های منتهی به حرم

مهدی یعقوبی با اشاره به تخلیه مرتب ۴۵۰۰ سطل زباله شهر با اولویت معابر منتهی به حرم‌مطهر در روز شهادت، گفت: جمع‌آوری ویژه و منظم زباله‌های شهری به‌ویژه در خیابان‌های اطراف حرم مطهر، جانمایی و نصب محل‌های مجاز برای نصب تبلیغات مذهبی به تعداد ۳۴۰ سازه، استقرار ۸۱۷ نفر از پاکبانان در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی (ع)، استقرار ۳۳ دستگاه خودرو حمل زباله، استقرار ۱۹ دستگاه خودرو شست‌وشوی معابر و استقرار ۱۲ دستگاه خودرو جاروب مکانیزه در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی هم از دیگر اقدامات ما برای ایجاد فضایی مناسب در روز شهادت حضرت رضا (ع) است.

ارائه خدمات سلامت در محور‌های ورودی شهر

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اعلام کرد: ارائه خدمات سلامت محور شامل غربالگری، واکسیناسیون و عرضه محصولات بهداشتی در دهه آخر صفر از مبادی ورودی مشهد آغاز می‌شود و تا حرم مطهر رضوی جریان خواهد داشت.

سیدمجتبی منتظری ضمن اشاره به سیاه پوشی مشهد مقدس در این ایام بیان کرد: اکران‌های شهری با شعار «همه خادم الرضاییم» با متراژ ۳۰ مترمربع و فضاآرایی شهری شامل ۲۱۲۵ مترمربع با نصب ریسه، بیرق و المان‌های هنری در شهر انجام خواهد شد. همچنین ۵ هزار مترمربع پرچم آویز، پرده قرمز و مشکی با طرح «السلام علیک یا اهل بیت النبوه (ع)» توسط مناطق سیزده گانه شهرداری در شهر نصب می‌شود.
معاون شهردار تصریح کرد: ۱۷۵ کتیبه در پل ها، یک عدد یادمان «علی بن موسی الرضا (ع)» در میدان شهدا، ۳۰۰۰ پرچم سردری مشکی با طرح «آجرک ا...» در معابر اطراف حرم رضوی و ۳۰۰۰ پرچم و پایه در مناطق سیزده گانه با همکاری شورا‌های اجتماعی محلات نصب می‌شود.

منتظری از تولید و اکران پرده‌های عرضی توسط اداره هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: ۵ عدد پرده عرضی ساختمانی با طرح «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)» تولید و اکران می‌شود. همچنین ۳۰۰۰ پرده عرضی پیاده رویی تولید شده است که در این ایام در خیابان‌های اطراف حرم مطهر امام هشتم (ع) نصب خواهد شد.

وی اجرای پویش حسینیه کودک و اجرای پویش نقاشی «سلام بر امامم» توسط فرهنگ سرای کودک و آینده در عرصه میدان شهدا، تولید محتوای ترویج سیره عملی امام رضا (ع) در سبک زندگی خانواده ایرانی در فرهنگ سرای خانواده، تولید محصولات رسانه‌ای در فضای مجازی با موضوع «همه خادم الرضاییم» توسط فرهنگ سرای فناوری و رسانه و اجرای تئاتر خیابانی با محتوای زیارت و آداب آن و خدمت رسانی به زائران مشهدالرضا (ع) توسط فرهنگ سرای بهشت را از دیگربرنامه‌های این ایام اعلام کرد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود که ۷۰۴۰ نفر خادم افتخاری در ۸۸ ایستگاه حمایتی، ۱۲۱۶ نفر خادم افتخاری در هشت ایستگاه مبادی ورودی مشهد، ۱۹۲۰ خادم در چهار ایستگاه منتهی به حرم مطهر رضوی مدیریت شهری را در اجرای برنامه‌های دهه آخر صفر یاری کنند؛ ضمن اینکه قرار است در این ایام ۸۰ هزار بطری آب معدنی و ۳۰ هزار ماسک در این ایستگاه‌ها توزیع شود.

وی ادامه داد: فضاآرایی سردر منازل و مغازه‌ها تحت عنوان «هرکوچه یک حسینیه» در ۵۰ معبر اصلی شهر اجرا شده است؛ همچنین ویژه برنامه منازل شهدا و اجرای روضه خوانی مقابل درب منازل شهدای محلات مشهد نیز با اجرای ۱۴۰ برنامه میزبان مردم محلات بوده است. این برنامه‌ها تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

ایجاد ۲ مسیر برای پیاده روی زائران

منتظری به اجرای ویژه برنامه «معبر حسینی» اشاره کرد و افزود: این ویژه برنامه با پیاده روی عاشقان و مجاوران امام‌رضا (ع) در روز اربعین به اجرا در آمد و در روز شهادت امام هشتم (ع) شیعیان نیز مجددا از میدان شهدا تا حرم مطهر، انجام خواهد شد.
وی همچنین از اجرای دو مسیر برای پیاده روی دهه پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: مسیر اول میدان فردوسی تا حرم مطهر رضوی (طریق الحسین) است و مسیر دوم نیز میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی (طریق الرضا (ع)) به طول ۳‌کیلومتر بوده که آماده سازی شده است.

پاک سازی مبادی مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد نیز از پاک سازی ۷محور ورودی شهر مشهد مقدس به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران حریم مطهر رضوی در آستانه فرا رسیدن ایام عزاداری دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

سیدمحسن رهنمایی اظهار کرد: عملیات پاک سازی هفت محور ورودی مشهد تا عمق ۱۰ کیلومتر در حال انجام است و در این عملیات بیش از ۴۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری مشهد مشغول خدمت رسانی هستند و قرار است همه محور‌های ورودی کلان شهر مشهد تا روز قبل از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به طور کامل پاک سازی شود. وی افزود: این محور‌ها شامل محور جاده قدیم نیشابور، جاده فریمان، جاده سرخس، جاده میامی، جاده کلات، جاده قدیم قوچان و جاده قوچان است.

مروری بر خدماتی که شهرداری مشهد در ایام پایانی ماه صفر به زائران ارائه می‌دهد

​فعالیت ۱۱ ایستگاه استقبال از زائر در‌ مبادی ورودی مشهد

همچنین سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از فعال‌سازی ۱۱ ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی مشهد خبر داد.
مسعود قصابی افزود: این ایستگاه‌ها در ورودی مشهد از سمت قوچان، نیشابور، کلات، سرخس، طرقبه و شاندیز و همچنین در پایانه مسافربری امام رضا (ع) و راه‌آهن فعال شده‌اند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در ایام دهه پایانی صفر امسال در ایستگاه‌های استقبال از زائر حوزه بهداشت و سلامت رویکرد غالب است. توزیع ماسک، غربالگری و پایش سلامت، ارائه خدمات پرستاری، تست کرونا، خیاطی و واکس از جمله اقدامات پیش‌بینی‌شده در این ایستگاه‌هاست.
وی همچنین از آماده‌سازی ۷ مرکز اسکان اضطراری در داخل شهر خبر داد و افزود: این مراکز با ظرفیت ۲۹۰۰ نفر به منظور اسکان زائران در مواقع بحرانی پیش‌بینی شده است؛ ضمن اینکه تعداد ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در مسیر زائران پیاده تعبیه و نصب شده است.

سرویس‌دهی‌رایگان خطوط قطارشهری در روز شهادت امام رضا (ع)

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز از سرویس‌دهی رایگان قطارشهری در روز پنجشنبه (روز شهادت امام رضا (ع)) خبر داد.
وحید مبین‌مقدم افزود: براین‌اساس سرویس‌دهی خط یک و دو قطارشهری در روز دوشنبه ۱۲ مهرماه، مصادف با شب شهادت حضرت رسول (ص)، با یک ساعت افزایش از ساعت ۶ صبح آغاز و تا ساعت ۲۳ ادامه می‌یابد و در روز سه‌شنبه ۱۳ مهرماه و هم‌زمان با روز شهادت حضرت رسول (ص) از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ برقرار خواهد بود و در روز چهارشنبه مصادف با شب شهادت امام‌رضا (ع) از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و تا ۲۳ ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->