حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

فقط ۴ درصد پیشرفت قطار مشهد-گلبهار در یک سال!

  • کد خبر: ۸۳۹۲۷
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
فقط ۴ درصد پیشرفت قطار مشهد-گلبهار در یک سال!
نبود منابع مالی سبب شده است پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی قطار مشهد-گلبهار در مهر ۱۳۹۹ به ۳۴ درصد در مهر ۱۴۰۰ برسد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ حدود یک دهه از شروع ساخت قطار مشهدگلبهار با هدف اتصال این شهر جدید و تسهیل در رفت وآمد ساکنان این شهر و البته شهرستان چناران به مشهد می‌گذرد، اما در این ۱۰ سال مردم هر سال به امید اینکه شاهد افتتاح این پروژه ریلی خواهند بود، سالشان را آغاز می‌کنند و در پایان سال هم می‌بینند که هنوز اتفاق مهمی برای ساخت این خط ریلی نیفتاده است.

ساخت قطار مشهدگلبهار باتوجه به شرایط این شهر جدید و سکونت بسیاری از شهروندان مشهدی که کار و خانواده شان در کلان شهر مشهد هستند، جزو آرزو‌ها و درخواست‌های مهم مشهدی‌ها و شهروندان ساکن در گلبهار است.

اواخر سال ۱۳۹۹ بود که همون گریوانی، مدیرعامل سابق شرکت عمران گلبهار اعلام کرده بود که ۳۰ کیلومتر از خط مترو مشهدگلبهار آماده ریل گذاری است و رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی نیز در مهر پارسال اعلام کرده بود که پیشرفت فیزیکی این پروژه ۳۰ درصد است و حالا بنا به‌گفته عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید گلبهار و مدیر پروژه متروی مشهدگلبهار، پس از گذشت ۷ ماه از آغاز سال ۱۴۰۰ با اضافه‌شدن ۶ کیلومتر دیگر به انجام عملیات زیرسازی این خط ریلی، پیشرفت فیزکی آن به ۳۴ درصد رسیده است.

فقط ۴ درصد پیشرفت قطار مشهد-گلبهار در یک سال!

هر چند که در سال‌های اخیر از سوی مسئولان وعده داده شده است که در صورت تأمین مالی زمان اتمام این پروژه در سال ۱۴۰۲ خواهد بود، اما سرعت کم پروژه که بیشتر به دلیل نبود منابع مالی است، سبب شده تا چشم انداز بهره برداری از این خط ریلی در سال وعده داده شده با توجه به پیشرفت کم فیزیکی پروژه دور از انتظار باشد.

محمد زرافشان در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت ساخت قطار مشهدگلبهار گفت: اکنون عملیات ساخت این خط ریلی درحال انجام است و با اجرای رمپ‌های دسترسی، تونل و اجرای ایستگاه گلبهار، این پروژه در مجموع از پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصدی برخوردار است.

مدیر پروژه قطار مشهدگلبهار با اشاره به اهمیت ساخت این خط ریلی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بخشی از ساکنان شهر جدید گلبهار در مشهد مشغول به کارند، تسهیل در رفت وآمد این شهروندان به ۲ شهر مشهد و گلبهار می‌تواند نقش به‌سزایی در آسایش شهروندان و رونق حضور مردم در گلبهار داشته باشد؛ از همین رو، عملیات اجرایی ساخت قطار مشهدگلبهار به طول ۴۰ کیلومتر از مشهد تا گلبهار و به طول ۴۶ کیلومتر از مشهد به چناران در سال ۱۳۹۱ آغاز شد.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات در روند ساخت این خط ریلی افزود: در مسیر اجرایی و ساخت این پروژه مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی در کارگاه، شروع عملیات اجرایی مسیر گلبهار به چناران و طولانی بودن فرایند مجوز‌های لازم سبب شد سرعت ساخت این خط ریلی کم شود، اما اکنون آماده ایم در ۳۶ کیلومتر از مسیر عملیات، روسازی را اجرایی کنیم.

زرافشانی درباره مشکلات مربوط به تأمین مالی گفت: باتوجه به اینکه این پروژه در ۳ قطعه و به دست پیمانکاران مختلف درحال ساخت است، برآورد اعتباری متفاوت است، اما درعین حال ما برای سرعت بخشی به روند ساخت این پروژه نیازمند تأمین منابع مالی زیاد هستیم که امیدواریم با حمایت دولت این موضوع برای ما محقق شود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید گلبهار و مدیر پروژه قطار مشهدگلبهار درباره اقدامات فنی در ساخت این خط ریلی نیز گفت: تا امروز زیرسازی ۳۶ کیلومتر از ۴۰ کیلومتر مسیر طراحی شده در این پروژه انجام شده و اکنون درحال ساخت تونل چهارکیلومتری ابتدای مسیر هستیم و عملیات ساخت ایستگاه گلبهار نیز درحال انجام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->