ستاره پرسپولیس همچنان سهمیه است؟ سرلک در راه بازگشت به پرسپولیس ساعت و تاریخ بازی استقلال تهران و نساجی| آغاز ۳ فینال نکونام تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال| ادامه کورس با استقلال بهترین بازیکن والیبال ایران در روز شکست که بود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی والیبال ایران و صربستان در لیگ ملت‌های والیبال(۳ خرداد ۱۴۰۳)|گام اول با شکست اولین خرید تراکتور از پرسپولیس عدم اعتماد اوسمار به جوانان پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرلورکوزن و آتلانتا| پایان تلخ ژابی وزیر ورزش: شهید رئیسی به تعهدات خود در ورزش عمل کرد پخش زنده بازی ایران و صربستان در لیگ ملت‌های والیبال (۳ خرداد) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی ایران و صربستان در لیگ ملت‌های والیبال | اولین محک جدی پائز محرومیت هاشمی‌نسب برگشت؟ ترکیب استقلال مقابل نساجی| همان ترکیب هجومی باشگاه پیکان: عدالت نیست درورزشگاهی جز دستگردی با استقلال بازی کنیم تلاش ادامه‌دار استقلال برای گرفتن میزبانی از پیکان اعتراض پایه ‌های پرسپولیس به خلیلی تماس نزدیکان نکونام با دو بازیکن سپاهان
سرخط خبرها

استقلال و فجر بعد از ۳ هزار روز در لیگ برتر به هم می‌رسند

  • کد خبر: ۸۶۶۳۶
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
استقلال و فجر بعد از ۳ هزار روز در لیگ برتر به هم می‌رسند
استقلال و فجر از سال ۹۲ (لیگ سیزدهم) تا کنون در لیگ برتر رخ در رخ هم قرار نگرفته‌اند. آخرین تقابل این دو تیم در جام حذفی مربوط به دوران مربیگری استراماچونی است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، در دوران مربیگری استراماچونی بود که استقلال در جام حذفی مقابل فجر قرار گرفت و موفق شد این تیم شیرازی را با سه گل شکست دهد و به پیشروی در این جام ادامه دهد، اما آخرین بازی استقلال در لیگ برتر مقابل فجر در ۲۳ آذرماه سال ۱۳۹۲ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که آبی‌ها با گل هاشم بیک‌زاده به پیروزی رسیدند. این برد نزدیک به ۳ هزار روز قبل برای استقلال به دست آمد. البته آبی‌ها در همان فصل (فصل سیزدهم) موفق شده بودند در ورزشگاه حافظیه نیز با نتیجه ۴ بر ۲ از سد حریف شیرازی خود بگذرند تا خاطره خوشی از آخرین بازی خود در شهر شعر و ادب بر جای بگذارند. حالا بعد از ۸ سال دوباره آبی‌ها در ورزشگاه حافظیه رخ در رخ فجر قرار می‌گیرند؛ دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت بسیاری برخوردار است. استقلال اکنون در جدول اوضاع روبه‌راهی دارد. آن‌ها با ۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند و اگر بتوانند بازی چهارم را هم با برتری سپری کنند، ۱۲ امتیازی شده و در شرایطی که سرخ‌های پایتخت بازی اخیر خود را با شکست تمام کردند، از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار خواهند شد.

استقلال برای رسیدن به برد چهارم، اما یقیناً با دشواری بسیاری مواجه خواهد بود. فجری‌ها تیمی دونده با انرژی بسیار قابل توجه هستند که توانایی پیروزی مقابل هر تیمی را دارند، بخصوص زمانی که از امتیاز میزبانی نیز سود می‌برند. این تیم در بازی هفته سوم موفق شد صنعت‌نفت آبادان را با دو گل در آبادان شکست دهد؛ بردی ارزشمند که نشان می‌دهد شاگردان کلانتری برای کسب امتیاز در بازی‌های بیرون خانه نیز برنامه دارند و به‌سادگی فرصت‌ها را از دست نخواهند داد.
با این حال در این سوی میدان با استقلالی مواجه‌ایم که بهترین شروع ممکن را از لحاظ امتیازی داشته و توانسته امتیازات پیش رو را درو کند. شاید استقلال نتوانسته به‌لحاظ شکل بازی هوادارانش را راضی کند، اما همه دوستداران این تیم مهر تأیید می‌زنند بر عملکرد کلی این تیم و منتظرند در فرصت‌های باقی‌مانده استقلال از لحاظ فنی نیز فوتبالی جذاب را به نمایش بگذارد و تنها گیرنده امتیاز نباشد و از نظر سبک بازی نیز بیننده‌هایش را راضی کند.
استقلال چنین ظرفیتی را دارد که هم امتیازات را یکی بعد از دیگری جمع کند و هم فوتبال جذابی ایجاد کند، فقط فرهاد مجیدی باید به‌خوبی توانایی بازیکنان را استخراج کند و فوت و فن به کارگیری حداکثری از تمام ظرفیت‌های بازیکنانش را داشته باشند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند سطح فوتبال استقلال با این بازیکنان باید بیش از چیزی باشد که اکنون در صحنه لیگ به تصویر می‌آید. این استدلال و انتظار درست است و نگاهی به اسامی بازیکنان استقلال این واقعیت را به اثبات می‌رساند که این تیم با وجود از دست دادن برخی چهره‌های کلیدی، اما همچنان می‌تواند مدعی اول قهرمانی باشد و حرف اول را در فوتبال ایران بزند.
آنچه استقلال را جذاب‌تر می‌کند این است که فرهاد مجیدی ثبات کافی در ترکیب تیمش ایجاد کند که در سه بازی آغازین همین اقدامات را انجام داده و موفق شده ترکیب تیمش را حفظ کند. تردیدی نیست سرمربی استقلال برای اعتبار بخشیدن به تیمش در این بازی نیز از همان شاکله بازی‌های قبل بهره خواهد گرفت و نهایت یکی، دو تغییر جزئی در ترکیبش ایجاد خواهد شد.
او از حسینی در چارچوب دروازه بهره می‌گیرد. مرادمند، یزدانی و دانشگر را در خط دفاع به کار خواهد گرفت و از چشمی، مهدی‌پور، غفوری، سلمانی و یکی از میان رضاوند یا حسین‌زاده در خط میانی قرار خواهند گرفت. در خط حمله استقلال نیز حضور ارسلان مطهری قطعی است و احتمالاً یامگا نیز مانند قبل در کنارش خواهد ایستاد. البته اگر ژستد به شرایط بازی برسد، مجیدی او را در ترکیب قرار می‌دهد که این منجر به خروج یکی از هافبک‌ها و بازی کردن یامگا در خط میانی خواهد شد.
مع‌الوصف استقلال چندان تغییر محسوسی نخواهد داشت و با همان تاکتیک بازی‌های قبل رخ در رخ فجر قرار خواهد گرفت. هیچ بعید نیست که در پس ذهن مجیدی و شاگردانش همان طرفند بازی‌های قبل نیز قرار داشته باشد تا این تیم به ۳ امتیاز این بازی هم برسد. در واقع ممکن است فوتبال زیبا فدای امتیازات مهمی شود که بی‌شک در روز‌های پایانی به مدد هر تیمی خواهد آمد و استقلال نیز از آن مستثنی نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->