نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

دختران فوتبالیست و بسکتبالیست ایران آماده رزم آسیایی

  • کد خبر: ۸۶۹۶۳
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
دختران فوتبالیست و بسکتبالیست ایران آماده رزم آسیایی
امروز نگاه ورزش بانوان ایران به اتفاقات اردن است، جایی که بسکتبالیست‌ها و فوتبالیست‌های ایرانی باید به مصاف رقبای خود بروند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دختران فوتبالیست و بسکتبالیست ایران از امروز رقابت‌های دشوار خود در سطح آسیا را آغاز می‌کنند. تیم ملی بسکتبال بانوان و تیم فوتبال شهرداری سیرجان از لیگ برتر فوتبال بانوان از ظهر امروز در اردن در رقابت‌های جداگانه به‌مصاف حریفان آسیایی خود می‌روند.

رقابت با آسمان‌خراش‌های قدیمی

تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان امروز یکشنبه از ساعت‌۱۶ در نخستین مسابقه خود در کاپ آسیا به‌مصاف لبنان می‌رود. مسابقات بسکتبال زنان آسیا در گروه B‌قرار است از امروز یکشنبه با بازی ایران و لبنان آغاز شود. مسابقات به میزبانی اردن برگزار می‌شود که ۶ تیم حاضر در مسابقات برای صعود به گروه A‌رقابت می‌کنند. تنها یک تیم جواز حضور در این گروه را خواهد داشت. تیم ملی بسکتبال کشورمان نیز در این مسابقات حضور دارد که با تیم‌های لبنان و سوریه هم‌گروه است. ملی‌پوشان کشورمان در نخستین بازی خود امروز به‌مصاف لبنان می‌روند. نخستین حریف کشورمان در سال‌۲۰۱۷ در جایگاه سوم قرار گرفت؛ در‌حالی‌که می‌توانست بهتر از این کار کند. از نظر سایت فیبا آسیا، لبنان شانس زیادی برای صدرنشینی گروه A‌دارد.

زیبایی مسابقات سال‌۲۰۲۱ این است که برخی از کشور‌ها نخستین حضور خود را تجربه می‌کنند و برخی نیز ۳۰‌سال است که از رقابت‌ها دور بوده‌اند. اردن از سال‌۱۹۹۵ و سوریه از سال‌۱۹۸۶ در مسابقات شرکت نکرده‌اند. از آخرین حضور ایران در مسابقات نیز ۵۰‌سال می‌گذرد. تینا عیسائیان، معصومه اسماعیل‌زاده، آناهیس خداوردیان، شیدا شجاعی، نگین رسولی‌پور، فرزانه فروتن‌فر، شادی عبدالوند، کیمیا یزدیان‌طهرانی، عسل پورحیدری، فائزه شهریاری، دلارام وکیلی و آیدا گل‌محمدی، ۱۲‌ملی‌پوش کشورمان هستند که زیر‌نظر شایسته متشرعی راهی این رقابت‌ها شدند. بازی بعدی ایران فردا دوشنبه برابر سوریه خواهد بود.
در سال‌های گذشته به‌دلیل تأیید‌نشدن حجاب دختران بسکتبالیست ایرانی از‌سوی فدراسیون جهانی تیم ملی ایران مجوز حضور در رقابت‌ها را نداشت و امسال موفق شد این جواز و تأییدیه پوشش را کسب کند.

سیرجان آماده لیگ قهرمانان آسیا

تیم شهرداری سیرجان به‌عنوان اولین نماینده تاریخ فوتبال زنان ایران قرار است امروز در دومین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند. این بازی از ساعت ۱۴:۳۰ امروز یکشنبه پیگیری می‌شود.
رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا تورنمنتی است که دومین سال برگزاری آن از‌سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود و برای نخستین‌بار هم نماینده‌ای از ایران در آن شرکت می‌کند و این مسئله باعث شده است تا شاگردان مریم جهان‌نجاتی پس از قهرمانی در لیگ برتر، با انگیزه‌ای مضاعف در رؤیای قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا باشند.

دومین دوره جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا با حضور ۸ تیم (۴ تیم در منطقه غرب و ۴ تیم در منطقه شرق) از ۱۶‌تا‌۲۱‌آبان برگزار می‌شود و سپس در مرحله نیمه‌نهایی و فینال، تیم‌های غرب و شرق بازی‌های خود را به‌صورت ضربدری برگزار می‌کنند.
تیم فوتبال شهرداری سیرجان، قهرمان لیگ برتر سال‌۱۳۹۹ فوتبال زنان ایران است که تصمیم گرفت با همان ترکیب تقریبا بومی خود در عرصه رقابت‌های بین‌المللی حاضر شود؛ زیرا این اتفاق بزرگ را حق و پاداش بازیکنان تیم دانست که به قهرمانی لیگ رسیدند.

۴ نماینده منطقه غرب آسیا

تیم‌های بنیادکار ازبکستان، گوکولام کرالا از هند، باشگاه امان اردن و شهرداری سیرجان ایران در دومین دوره جام باشگاه‌های آسیا با یکدیگر رقابت خواهند کرد. مسابقات مرحله گروهی در منطقه غرب برای تیم شهرداری سیرجان از امروز ۱۶‌آبان آغاز می‌شود. دختران ایران در اولین مسابقه خود باید به میزبانی ورزشگاه سازمان توسعه فوتبال عقبه اردن، به دیدار تیم بنیادکار ازبکستان بروند.
بنیادکار تیمی نام‌آشنا در فوتبال آسیاست که در حوزه فوتبال مردان بار‌ها با نمایندگان فوتبال ایران از‌جمله پرسپولیس و تراکتور مسابقه داده است و حالا باید در فوتبال زنان نیز نماینده فوتبال زنان ایران به‌مصاف این تیم ازبکستانی برود.

مسابقات جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا برنامه‌ریزی فشرده‌ای دارد و بعد از یک روز استراحت، سه‌شنبه ۱۸‌آبان دومین مسابقه شاگردان مریم جهان‌نجاتی برگزار می‌شود که باید به‌مصاف قهرمان لیگ هند، یعنی تیم گوکولام کرالا بروند. هندی‌ها از شرایط مسابقه به‌دلیل شرایط کرونایی دور بودند و به نظر می‌رسد به نسبت حریف ازبکستانی، تیم آسان‌تری برای شهرداری سیرجان باشند.
آخرین مسابقه مرحله گروهی هم جمعه ۲۱‌آبان ۱۴۰۰ مقابل تیم میزبان برای شهرداری سیرجان برگزار خواهد شد و آن‌ها باید به مصاف تیم امان‌کلاب بروند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه این رقابت‌ها در گزارشی به تمجید از بهترین گل‌زن لیگ برتر فوتبال زنان ایران پرداخت. ای‌اف‌سی با تمجید از افسانه چترنور، بازیکن تیم شهرداری سیرجان، نوشت: این بازیکن یکی از بهترین گل‌زنان لیگ برتر ایران و عضو تیم ملی فوتبال زنان است و تیم مریم جهان‌نجاتی با تقویت خود مطمئن است که جام قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در سال‌۲۰۲۱ را به تالار افتخارات خود اضافه خواهد کرد.
چترنور، خانم‌گل لیگ فوتبال، در این مدت آسیب‌دیدگی خود را پشت‌سر گذاشته است و به گفته سرمربی تیم، مشکلی برای بازی در این رقابت‌ها ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->